Trial Azithromycine bij Bronchiëctasie

01-02-2010 om 15:59 uur

Onder leiding van medisch centrum Alkmaar is een studie gedaan naar langdurig gebruik van Azithromycine bij Bronchiëtasie.
Verschillende ziekenhuizen in Nederland hebben hieraan meegewerkt. De studie wordt eind dit jaar afgerond.

Vraagje vanuit een COPD forum in Canada: Heeft iemand hieraan meegedaan en kan die er wat meer over vertellen?

Login of registreer om te reageren
16-12-2010 om 21:59 uur

Gebruiken jullie zithromax met tussenstops of jaren achter elkaar? Mijn dochter moet in januari stoppen om te bezien of ze zonder kan. Ik houd mijn hart vast daarvoor. Maar volgens de longarts moet je zo wie zo af en toe een stop hebben.
Maar mijn dochter is pas 10, dus wie weet geld voor kinderen iets anders.

Login of registreer om te reageren
17-12-2010 om 10:37 uur
Reactie op MdB

Gebruiken jullie zithromax met tussenstops of jaren achter elkaar? Mijn dochter moet in januari stoppen om te bezien of ze zonder kan. Ik houd mijn hart vast daarvoor. Maar volgens de longarts moet je zo wie zo af en toe een stop hebben.
Maar mijn dochter is pas 10, dus wie weet geld voor kinderen iets anders.

Hoi ik ben 44 ,
en ik heb het pas sinds oktober 2010 .
Maar ik heb het eind november voor geschreven gekregen voor een heel jaar .
Dan moet ik weer op controle komen .
Ik heb vernomen dat er mensen zijn die dit al 10 jaar achter elkaar slikken .
Maar inderdaad weet ik niet of het voor kinderen anders is .
Vriendelijke groet theovb .

Login of registreer om te reageren
31-03-2011 om 20:36 uur

Is hier al inmiddels wat meer over bekend?
Ik krijg nu ook dit medicijn, nu voor minimaal 3 maanden(onderhoud 250 per dag) en mogelijk voor altijd.

Login of registreer om te reageren
06-06-2011 om 09:12 uur

Ik heb ondertussen wel mail contact gehad met 1 van de arts-onderzoekers van deze studie. Ik hoop haar binnenkort eens te spreken, het is wel een heel intressante studie nl.

Login of registreer om te reageren
17-06-2011 om 20:18 uur

Hey,

Ik neem ondertussen al een jaar azithromycine 500 mg drie maal per week (ma, woe, vrij).
En moet hier niet mee stoppen, moet dit blijven nemen.
Ik neem dit voor mijn astma.

groetjes Heidi

Login of registreer om te reageren
17-06-2011 om 20:49 uur

Mijn dochter heeft nu ruim een jaar zithromax. Sindsdien is ze niet meer opgenomen. Andere antibiotica hielpen maar heel weinig.Ze is een keer gestopt met zithromax en dat resulteerde in een fikse infectie.
Ikzelf heb het sinds kort en ook met mij gaat het nu goed. Ik heb overigens binnenkort een scan op bronchiectasie.
Wij zijn ieder geval fan van het medicijn!

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 22:36 uur

@rahims: is er al meer bekend van het onderzoek?

Zelf gebruik ik het nu al 4 maanden als onderhoud, aan het begin dagelijks, nu om de dag 250

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 22:52 uur

Nee, volgens mij zou de eindconclussies eind december 2010 klaar geweest moeten zijn, ik kan op internet er verder niets over vinden. De arts-onderzoeker heb ik nog niet gesproken, zodra ik meer weet dan zal ik het in dit topic wat over vermelden.

Login of registreer om te reageren
05-07-2011 om 21:56 uur

hai,

ik heb dit medicijn gisteren van mijn LA middels een noodrecept in combinatie met 30 mg prednisolon voorgeschreven gekregen.
de azithromycine 500mg.
voor mijn astma en voor afweersysteem stoornis...
ben benieuwd !

Login of registreer om te reageren
07-07-2011 om 16:48 uur

@nathalie: hier het zelfde ook voor de astma, (+een bacterie in me longen die niet weg wil) en voor de afweerstoornis). Aan het begin dagelijks 250 geslikt. toen over gegaan op om de dag 250 en nu gewoon de ma,wo, vrij 250.(+pred.onderhoud, maar daar ga ik binnenkort van af) Sinds ik dit gebruik, gaat het een stuk beter. Gebruik het nu al 4 maanden, maar moet het voor altijd gaan blijven slikken.

Login of registreer om te reageren