Wanneer blijven jullie thuis van werk???

24-12-2006 om 17:16 uur

Hoe laag of hoog ligt jullie drempel daarin?

Login of registreer om te reageren
04-01-2007 om 14:16 uur

Zelf ben ik deze week thuis, loop vreselijk te hoesten en heb verhoging, en last van m'n rechterlong... Wellicht als ik dichterbij had gewoond (doe er ruim 1,5 uur over om op m'n werk te komen) en niet 8,5 uur telefoonwerk deed dat ik wel was gegaan, maar nu weet ik gewoon dat het werk niet lukt... Ik moet ook m'n hoofd bij het werk hebben voordat ik opeens allemaal toezeggingen doe en daardoor hypotheken door kunnen gaan die iegenlijk niet kunnen etcetera... Plus dat bij ons op het werk gewoon heel duidelijk merkbaar is dat andere direct alles overnemen... We hebben in het najaar met z'n allen lopen kwakkelen met keelpijn omdat m'n manager niet naar de dokter ging... vorige week was een collega verkouden en die heeft dus binnen een dag enkele andere collega's aangestoken...

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 17:15 uur

Voor mij geldt hetzelfde als Hellen. Ben dan ook al een keer door de LA letterlijk vd van de werkvloer "geplukt". :? Blijf eigenlijk anders gewoon doorgaan. Alleen na laatste opname zit ik nu verplicht thuis omdat ik niet mag en kan werken. Dat is echt frusterend
Karin

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 17:19 uur

Ik ben nog nooit thuisgebleven van school voor mijn astma. Het probleem is dat ik veel practicumvakken heb die ik heel lastig/niet kan inhalen waardoor de drempel om thuis te blijven toch hoger ligt. Ik blijf eigenlijk pas thuis als ik echt heel duizelig ben als ik sta/loop of als ik koorts of ondertemperatuur heb en me echt heel erg beroerd voel. Ik heb dat vorig jaar een keer gehad maar toen kwam het pas aan het einde van een lange dag school zodat ik toch naar huis kon. Toen ben ik thuis ook wel gelijk gaan tempen.

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 19:21 uur

Ik blijf ook eigenlijk nooit thuis van mijn werk, scheelt wel dat ik maar 2 dagen per week werk, maar ik moet echt hoge koorts hebben wil ik thuis blijven, hoe ziek ik ook ben (tot op zekere hoogte) ik zal toch naar school moeten om de kinderen uit school te halen,tsja een moeder kan eigenlijk dus niet ziek zijn..
(maar ja soms doe ik het toch wel eens hoor, dan laat ik Ronald wat harder lopen)

Groetjes Te@
  *O* *O*

Login of registreer om te reageren
06-01-2007 om 15:48 uur

Ik ga ook niet snel weg van school. Alleeen als het echt niet meer gaat en mijn concentratie 0% is. Dit jaar ben ik 2 keer ziek geweest eerste keer een keelontsteking, te lang mee gewacht volgends de arts  :@. De 2e keer was ik gewoon grieperig. Meestal als ik nog 2 uur school heb blijf ik ook gewoon ach die laatste 2 uurtjes, maar laatst was ik naar huisgestuurd door een leraar ik lag op mij tafel en zach bleek volges haar.
Mijn grends licht duss best hoog ik wil gewoon niet te veel missen want dat moet ik weer inhalen.

xx troetel

Login of registreer om te reageren
06-01-2007 om 17:05 uur

Volgens mij zijn we bijna allemaal net zo koppig en eigenwijs. :Y
Gewoon doorgaan tot we er bij neervallen. 
Tegen andere zeg je makkelijk dat ze thuis moeten blijven, maar zelf doen, echt niet. O-)
Is zeker ook een eigenschap van astmapatiënten .

Karin

Login of registreer om te reageren
06-01-2007 om 17:26 uur

Je heb helemaal gelijk. Het is veel makkerlijker om het tegen een ander te zeggen dan dat je het zelf doet. ik denk ook dat het een eigenschap is van astma patiënten.

Kus Tessa

Login of registreer om te reageren
11-01-2007 om 23:47 uur

Gerrit-Jan blijft zeker niet thuis voor zijn astma. Hij zit op een buitenschool en wordt juist in die periodes heel goed geholpen door de fysio en verpleegkundigen op school. Het enigste moment dat wij hem thuis houden is als hij koorts heeft boven de 38 en zich echt heel ziek voelt. Verder wil hij altijd naar school.

Ikzelf blijf bijna nooit thuis. Zelfs als ik koorts heb ga ik naar mijn werk. Ik ben nu in 1 jaar tijd 2 keer overspannen geweest en ben nu wel thuis gebleven om echt heel erg sterk terug te komen. Maar de bedrijfsarts zei vandaag alweer tegen mij dat ze me echt weg moeten sturen voordat ik ook echt weg blijf. Zelfs al verrek ik van de pijn van de fybro en moet ik me echt vooruit trekken dan heb ik nog de neiging om aan het werk te gaan en dan ben ik blij dat ik een man heb die mij dan tegen houdt.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
12-01-2007 om 00:08 uur

Ik zit nu thuis Heb een kuur en een stootkuur prednison.
Ik werk met oudjes en kan t niet maken om al kokhalzend daar roind te lopen!

Login of registreer om te reageren
13-01-2007 om 16:35 uur

Melanie,

Je raakt een punt.
Ik merk aan het einde van de week (vooral vrijdags) een vermoeidheid over me heen komen.
Op de vrijdagavond ben ik uitgeblust, de zaterdag zit ik gevoelens van afgelopen week, de zondagmiddag
ben ik uitgerust om de maandag weer te starten.
Ik denk de werkzaamheden van tegenwoordig waar je ook zit, is druk, stress er wordt veel van je
verwacht en verlangd.
Anderzijds zou ik niet anders willen, ik werk als productiemanger in een cateringbedrijf die warme
maaltijden verstrekt aan ziekenhuizen,instellingen en justitie.
Dat is stress, op tijd leveren, kwaliteit en kwantiteit.
Maar je betaald ook wel de tol, ik denk dat tegen vakantietijden een heleboel mensen ontstressen.
Bij ons komt de vermoeidheid los, vermoeidheid betekend voor ons geen weerstand, lusteloosheid.
Als wij op vakantie gaan, nemen we eerst een aantal dagen rust  (we jakkeren niet door vanuit ons werk)
jawel, we acclematiseren van ons werk daarna zijn we helderen en kunnen andere leuke dingen doen.
Mensen met astma zijn koppig, willen goed presteren en willen vooruit.
Maar op tijd gas terug nemen, dingen loslaten is voor ons van zeer belang (anders gaan we ons druk
maken en volgt er een aanval.)

Ik lijk wel een dominee, PD stop met preken  :N

Groet,

PD
 

Login of registreer om te reageren