Longontsteking

20-09-2005 om 10:50 uur Gesloten

Ook hier is het goed raak. Viento werd afgelopen vrijdagavond wakker, huilend en zwaar admend, lijkbleek en trillend. Na een paar pufjes weer in bed en toen kreeg hij dus een koortsstuip, althans dat dachten we toen. Gelukkig wist ik wat te doen en heb hem direct paracetamol gegeven om erger te voorkomen. Zijn ademhaling stopte dus ook steeds meer. Hij ademde in en niet meer uit, ontzettend eng om te zien. Het had geen 2 minuten langer moeten duren, want dan had ik een ambulance laten komen.
Hij trok dus weer wat bij, maar bleef benauwd. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen en leek het smorgens wel weer te  gaan met hem. Maar tegen de middag stortte hij volledig in en klaagde over pijn op zijn borst en hij had gegeten en dat kwam er dus met een laag slijm weer uit. Weer paracetamol en pufjes gegeven, daarvan knapte hij even op om vervolgens weer in te storten. Ik was dus van plan om het tot maandag uit te zingen en dan de KA te bellen, maar we zijn zondag naar de huisartsenpost gegaan, want hij had zoveel pijn op de borst, echt zielig, veel huilen en veel pufjes ventolin. Nou blijkt hij dus een longontsteking te hebben en krijgt AB, die moet aanslaan want anders krijgt hij een stoot prednison. De koortsstuip kan ook heel goed een epileptische aanval geweest zijn, dus dat meoten we weer laten onderzoeken door de neuroloog.

Kortom... het is weer bal hier  :'( :'( :'(

De reacties zijn gesloten.
02-10-2005 om 14:17 uur

Viento is inmiddels heel goed opgeknapt. Hij hoest nog wel, maar niet meer zoveel.

Ik blijf hem wel voorlopig 2 maal daags 2 keer de Seretide geven en preventief ventolin.

Liefs Martha

03-10-2005 om 14:32 uur

Martha, Fijn dat Viento weer opgeknapt is,  dat is nieuws wat altijd graag horen :)

Omdat hij weer beter is, zal ik hierbij dit onderwerp sluiten.
Groetjes
Yvonne