Wanneer blijven jullie thuis van werk???

24-12-2006 om 17:16 uur

Hoe laag of hoog ligt jullie drempel daarin?

Login of registreer om te reageren
28-12-2006 om 08:55 uur

Ik blijf bijna nooit thuis. Zelfs als ik me beroerd voel dan ga ik naar school/werk. Ik heb altijd meegekregen om het te proberen. 'Kijk maar hoe ver je komt'. Daar ben ik blij mee, anders kom ik helemaal niet meer buiten. Maar het komt dus zelden voor dat ik thuis blijf en vaak dan maar een dagje. Dan slaap ik voornamelijk  :)

Login of registreer om te reageren
28-12-2006 om 10:31 uur

Ik blijf thuis als ik 's nachts de hele tijd zo'n beetje astma-aanvallen heb gekregen. Ik ben dan zo slapjes en zo kortademig dat ik niks waard zou zijn op mijn werk. Van mijn stage blijf ik iets makkelijker thuis, daar doen ze niet zo lastig. @ Marina, tja ik wil ook vaak wel proberen, maar soms is het risico gewoon te groot. Wat heb je eraan als je onderweg (ik moet 11 km fietsen) of op je werk crasht en vervolgens nog zieker wordt?

Off topic: Ik heb al geruime tijd last van mijn buik, en ben een paar weken geleden zo'n beetje gecrasht op mijn werk. Omdat ik te koppig doorwerkte, de pijn werd opeens zo heftig, kreeg erge rillingen en moest door mijn ouders worden terug gebracht naar huis. Dus voorlopig ga ik niet meer aan het werk, het is nu te zwaar voor mij. Stage doe ik nog wel af en toe...

Login of registreer om te reageren
28-12-2006 om 12:39 uur

Ik merk trouwens wel dat ik in de vakantie's en weekend vaak ziek ben. Ik denk dat doodat ik in de vakantie pas uit kan rusten dat ik dan pas ziek mag zijn. Nu was het de laatste tijd heel anders en was ik voor de vakantie al ziek  ;), ik had dat ook toen in de periode dat ik eigenlijk bijna geen last had van mijn astma, heel vaag. Speelt er dan toch een geestelijke sturing mee  :???. Ik beldoel ziek is ziek maar dat je het uit kan stellen tot de vakantie of in het weekend. Ik hoor het wel vaker, maar toch is het eigenlijk raar dat dat kan?!

Kus Tessa

Login of registreer om te reageren
11-01-2007 om 22:29 uur
Reactie op Tessa22

Ik merk trouwens wel dat ik in de vakantie's en weekend vaak ziek ben. Ik denk dat doodat ik in de vakantie pas uit kan rusten dat ik dan pas ziek mag zijn. Nu was het de laatste tijd heel anders en was ik voor de vakantie al ziek  ;), ik had dat ook toen in de periode dat ik eigenlijk bijna geen last had van mijn astma, heel vaag. Speelt er dan toch een geestelijke sturing mee  :???. Ik beldoel ziek is ziek maar dat je het uit kan stellen tot de vakantie of in het weekend. Ik hoor het wel vaker, maar toch is het eigenlijk raar dat dat kan?!

Kus Tessa

Ik werk in het onderwijs... en ben standaard in mijn vakanties ziek...
Veel van mijn collega's.....
Lijkt net of je het idd kan uitzitten, om daarna er aan toe te mogen geven..

Mijn laatste kerstvakantieweek lag ik vooral op de bank en in bed...
(heb ook de eerste week doorgehobbelt voor kerst en oud/nieuw)

Verder blijf ik thuis als ik koorts heb... Verhoging meestal nog niet... werk nu de hele week met een verhoging...
Weinig of niet geslapen heb

En vooral als de kinderen totaal nix aan me zouden hebben...

Moeilijkste vind ik twijfelen..... meestal doe ik het dan toch... maar t maakt zo onzeker... van als ik thuis blijf zul je zien dak een goeie dag heb... en als ik ga zul je zien dat ik na anderhalf uur met bus en trein meteen weer terug kan...

Login of registreer om te reageren
28-12-2006 om 14:40 uur

Mhhh dat ken is wel tessa. meestal ga ik ook werken of naar school. En dan baal ik van mezelf als ik zo ziek word dat ik wel thuis MOET blijven. of ik moet echt aan de diaree zijn of overgeven. Dan kan je ook niet anders. En verder Vorige keer toen ik nog mijn opleiding deed. was ik zoo ziek. ik moest van de docent thuis blijven. maar ik was eigenwijs.. ik liep toen stage in belgie. maar ik moest en zou gaan. tot ik begron te rillen en heet aavoelde. toen was mijn koorts tijdens een koude rilling 38.6 ik heb onder 2 dekens gelegen dikke kleding over mijn pyama en mijn elektrische deken aan. en nog lag ik te rillen. teken dat de koorts alleen maar aan het oplopen is. en heel erg hoesten enzo. ik heb de koorts na de rilling niet meer gemeten. inmiddels had ik wel begrepen dat ik me ziek moest melden. ( een reis van 3 uur in de trein zag ik niet echt zitten :P gek he )

Groetjes Inge

Login of registreer om te reageren
28-12-2006 om 16:26 uur

Hoi Tessa,

Heeeeeeeeel herkenbaar. Bij mij is het in vakanties en weekenden het meest raak. Dan neem ik pas ook de tijd om uit te rusten en dan komt het er allemaal uit volges mij. Al word ik wel steeds meer door de week ziek, maar ja het blijft niet eeuwig uit tot het weekend/vakantie :P

Liefs, Nina

Login of registreer om te reageren
Moderator
28-12-2006 om 22:13 uur

Heel herkenbaar ja ik wil ook nog wel eens alleen een dag in t weekend ziek zijn of mn dag die ik door de weeks altijd vrij ben .......

Login of registreer om te reageren
03-01-2007 om 21:10 uur

Als ik thuis blijf moet ik merkbare koorts hebben en als ik van het ziek zijn niet meer productief kan zijn.
Ik blijf niet zo snel thuis, omdat ik op mijn werk geen vervang heb en al het werk in principe ook weer op me ligt te wachten als ik terug kom. Eigen toko is leuk, maar heeft dus ook af en toe wel eens nadelen.  :Y
Als ik het jaar terug kijk, ben ik alleen thuis gebleven voor longontsteking.

Mvg
Fides

Login of registreer om te reageren
04-01-2007 om 11:04 uur

Hoi Ik stop met werken als ik het echt niet meer kan en de arts me opneemt in het ziekenhuis.
Anders ga ik door.

Groetjes Hellen

Login of registreer om te reageren
04-01-2007 om 11:06 uur

Hellen, ga je dan al niet veel te ver? Misschien als je eerder stopt zijn de gevolgen nog wat in de hand te houden........

mvg
Fides

Login of registreer om te reageren