incontinent door hoesten

28-01-2007 om 18:40 uur

Sinds enkele jaren ben ik incontinent van ontlasting (niet zo'n fris praatje he). medisch onderzoek wees geen afwijkingen uit, wel slappe spierspanning. Ik ging naar de fysiotherapeut voor bekkenbodemtherapie. Zij zei dat de oorzaak van de incontinentie ligt aan de slappen spieren, veroorzaakt door het altijd hoesten en de vele astmamedicatie.
Nu is het geen praatje voor bij de koffie (haha), en ken niemand die dit ook heeft. Misschien op dit forum? :W
oja, als je het niet op het forum wil plaatsen mag je mij natuurlijk ook een pb sturen.

Login of registreer om te reageren
30-01-2007 om 11:32 uur

hai femste, wat verschrikkelijk naar voor je.
Het is inderdaad heel genant om met dit soort problemen naar buiten te komen.
Ik denk zelf dat je incontinentie niets te maken heeft met de pufjes, hoewel veel prednison (wat ik in het verleden veel heb gehad) wel invloed kan hebben.
Ja, of je wel of niet naar de huisarts moet gaan is natuurlijk je eigen keuze.....
Ik heb toen zo gedacht: ik kan blijven rondlopen, en accuut achter elk boompje kruipen al ik weer moet, maar als er oplossingen zijn (zoals fysio en medicatie) waarom zal ik mijzelf dan langer plagen.
Daarbij krijgt een huisarts incontinentie problemen veel vaker op zijn spreekuur, en niet alleen bij oude mensen. Het is echt niets om je over te schamen bij een huisarts.
Kun je je 'plas'probleem niet met je moeder of een goede vriendin bespreken?
Misschien is dit nog een fijne site voor je:  http://www.incontinentie.net/.
Heel veel sterkte, en laat je nog eens weten wat je gedaan hebt?  :W

Login of registreer om te reageren
30-01-2007 om 15:15 uur

Dank je wel!!! :s)

Het zal wel niet direct met de pufjes te maken hebben, maar ik vind het wel maf dat het pas de laatste twee jaar zich zo is gaan ontwikkelen, daarvoor had ik ook lang niet zo veel medicatie.

Ik heb er eigenlijk ook nooit zo bij stilgestaan, dacht dat het wel weer over zou gaan.. Maar niet echt dus.
Misschien komt het ook wel door al het hoesten ja.. En die spieren reageren gewoon heel zwak blijkbaar.

Ik zal het misschien toch binnenkort eens met mijn huisarts bespreken, want je hebt gelijk, het is mooi irritant natuurlijk, en als er iets is wat helpt is dat fijn..

Je hoort het wel!

Login of registreer om te reageren
30-01-2007 om 15:49 uur

Hoi Emma
ook ik heb veel last van incontinetie.Heb ook al een operatie achter de rug.( oprekking v de blaas ).Wat in het begin toch wel geholpen heeft.Maar dat komt na een paar jaar weer terug.Dus terug bij af.JNu heb ik de tena lady al een paar jaar via huisarts.....( Is gratis )Ook was het  niet alleen urine is,Ook vaker andere vlekjes in mij tena wat ik niet gevoeld had, Dat is als ik verkouden ben of iets te gekruids gegeten heb,Dan moet ik het echt in de gaten houden.Zo zie je maar,er zijn genoeg mensen die daar problemen mee hebben,en er niet voor durven uit te komen.
*O* Groetjes Liesbeth

Login of registreer om te reageren
02-02-2007 om 13:15 uur

Ja ook bij mij is dit het geval,ik ben incontinent voor urine.Dagelijks ben ik verplicht een grote tena te gebruiken,echt zonder gaat het niet. >:(

Bedankt dat je er dierf over te schrijven dat is nu wel niet een probleem die zo vlug bespreekbaar is.

Groetjes.  :Y

Simonne *O*

Login of registreer om te reageren
02-02-2007 om 17:33 uur

wat fijn, al jullie reacties op mijn topic!
Ik heb nl ook een tijdje gedacht dat het van de voeding kwam, ik vond het zo vreemd dat ik inco was op al jonge leeftijd. En het is bewezen dat ik allergisch ben voor van alles en nog wat qua voeding.
Maar ik weet nu dat meer mensen inco zijn door het hoesten. En dat is fijn om te weten! :W

Login of registreer om te reageren
02-02-2007 om 22:32 uur

Hallo allemaal,
Een paar dagen te moe om te reageren maar ik herken dit allemaal zo. Wordt al jaren geplaagd door incontinentie door het hoesten. Heb als ik op stap ga altijd een verschoning bij me ondanks de Tena die ik gebruik. Periodes is het wat minder maar heb geen idee waar dat mee samenhangt. Kan nauwelijks urine én ontlasting ophouden als ik heel erg benauwd ben en, het raarste van alles, als ik naar het toilet geweest ben lijkt het alsof ik wat minder benauwd ben  :?. Zit het 'tussen m'n oren'? -O-
Het is ook niet echt een vraag die ik aan mijn LA wil voorleggen.
Voor de lezeressen die in de overgangsleeftijd zijn is het volgende wellicht ook herkenbaar. Opvliegers lijken erger als je benauwd bent en tijdens de menstruatieperiodes (als je die dan nog hebt af en toe) ben je superbenauwd en doodmoe. Je voelt je lichamelijk en geestelijk gesloopt. Ik heb dit deel wel aangekaart bij mijn LA maar hij zei daar geen kijk op te hebben in hoeverre (zulke forse) hormonale schommelingen beïnvloedend zijn. Als je bedenkt dat het begint te 'rommelen' met ong. 42 jaar en dat het door kan  'rommelen' tot na je 70e dan wordt je er niet vrolijk van. Wie worstelt er nog meer met deze zaken?

Groet,
Rocee

Login of registreer om te reageren
03-02-2007 om 08:25 uur

@rocee, ik ben nog niet in de overgang maar herken je verhalen van de hormonen en benauwd zijn wel degelijk tijdens de mesntruatie. Ik heb mede daarvoor jaren lang de pil geslikt (die zorgt voor een stabielere hormoonspiegel), en toen een tijdje gestopt. De benauwdheid kwam weer terug tijdens mijn menstruatie, evenals moehied en je zo suf en duf voelen dat slapen het enige is wat nog leuk was. Ben dus in overleg met de HA nu weer aan de pil.
Als ik jou was zou ik de hormaoon schommeling en de incontinentie aankaarten bij de HA. Er zijn vast oplossingen! :W

Login of registreer om te reageren
18-07-2010 om 13:10 uur

hallo allemaal, even nagedacht of ik nog op dit topic wilde schrijven (vroeger heette ik hier emma.zorgdrager :P ) .... ja, ik doe het toch. misschien dat andere mensen mijn verhaal herkennen.

sinds 2007 is er niet veel veranderd, alleen dat de urine inco erger is geworden, zeker na de armbreuk/narcose.
dus weer naar de ha. die stuurde mij naar een speciale bekkenbodemtherapeut. een dame die naast haar fysiotherapie opleiding nog een opleiding heeft van 3 jaar. Deze therapie is veel intensiever dan de therapie die ik eerder gehad heb.
ook deze fysiotherapeut denkt dat de astma/hoesten grote invloed heeft op mijn incontinentie, en we hopen dat we er wat aan kunnen doen :?
maar...... hoe goed dat ze ook haar best doet, het gaat me te langzaam. ik heb al zoveel therapietjes gehad voor klachten ontstaan door mijn astma dat ik geleerd heb om naar mijn lichaam te luisteren, dingen te herkennen. Ik ben dus geen beginneling die van niets weet, nog niet kan herkennen. Toch moet ik van haar opnieuw 'scannen' hoe mijn lichaam reageert...... weer bij de basis beginnen terwijl ik die allang heb...  :X
nou van mij mag ze dus wel 10 tandjes sneller :Y
Ik heb nu alweer genoeg van deze therapie, maar ga voor t goede doel mijn best doen, en ga de volgende keer zeggen dat ze 10 tandjes sneller bij me mag ;)

Login of registreer om te reageren
18-07-2010 om 18:11 uur

Knap dat je over zo'n toch wel vervelend onderwerp durft te praten. Ik heb het zelf gelukkig (nog) niet, hoop het ook nooit te krijgen natuurlijk maar als je het hebt is vast echt niet prettig. Wellicht zijn er wel andere die er last van hebben maar er niet makkelijk over praten en omdat jij al een topic hebt gestart ze er misschien makkelijker op in durven gaan dan wanneer ze zelf uit het niet een topic moeten starten. Dus super dat je het doet!
Vervelend dat het, vooral sinds de laatste maanden, erger is geworden. Ben benieuwd hoe het met deze thearpie zal gaan, hopelijk heb je er op den duur toch baat bij. Heel veel succes met alles! ^O^

Login of registreer om te reageren
22-07-2010 om 09:51 uur

Ik heb het alleen als ik nodig moet en heel erg moet lachen, dan moet ik rennen *) en als ik heel erge hoestbuien heb, maar dan snachts, dan ben ik niet helemaal wakker en dan kan het me ook overkomen. Ik zit er niet zo mee. Ik denk dat heel veel vrouwen het hebben. De een wat meer dan de ander. Ik hoop dat die fysio gaat helpen! Ik herken wat je bedoeld met dat je weet hoe je lichaam reageert, lastig om dat weer helemaal bij het begin te moeten beginnen! Misschien ziet ze naar een paar keer dat het bij jou echt zo is! Heel veel succes!

Login of registreer om te reageren