Longontsteking

20-09-2005 om 10:50 uur Gesloten

Ook hier is het goed raak. Viento werd afgelopen vrijdagavond wakker, huilend en zwaar admend, lijkbleek en trillend. Na een paar pufjes weer in bed en toen kreeg hij dus een koortsstuip, althans dat dachten we toen. Gelukkig wist ik wat te doen en heb hem direct paracetamol gegeven om erger te voorkomen. Zijn ademhaling stopte dus ook steeds meer. Hij ademde in en niet meer uit, ontzettend eng om te zien. Het had geen 2 minuten langer moeten duren, want dan had ik een ambulance laten komen.
Hij trok dus weer wat bij, maar bleef benauwd. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen en leek het smorgens wel weer te  gaan met hem. Maar tegen de middag stortte hij volledig in en klaagde over pijn op zijn borst en hij had gegeten en dat kwam er dus met een laag slijm weer uit. Weer paracetamol en pufjes gegeven, daarvan knapte hij even op om vervolgens weer in te storten. Ik was dus van plan om het tot maandag uit te zingen en dan de KA te bellen, maar we zijn zondag naar de huisartsenpost gegaan, want hij had zoveel pijn op de borst, echt zielig, veel huilen en veel pufjes ventolin. Nou blijkt hij dus een longontsteking te hebben en krijgt AB, die moet aanslaan want anders krijgt hij een stoot prednison. De koortsstuip kan ook heel goed een epileptische aanval geweest zijn, dus dat meoten we weer laten onderzoeken door de neuroloog.

Kortom... het is weer bal hier  :'( :'( :'(

De reacties zijn gesloten.
25-09-2005 om 14:14 uur

Het is iets opgeknapt maar hetgene wat ik gewend ben gebeurd weer: Hij blijft erin hangen. Het wordt dus momenteel niet slechter, maar beter gaat het ook niet. En ik ben dus bang dat dit de hele winter door zal gaan.

En momenteel is mijn jongste dochter ook snotverkouden en hoest flink, dus ik hou mijn hart vast! Ze is tenslotte nog maar 11 weken jong!

25-09-2005 om 14:46 uur

hoi teigetje,

ahww het zit ook niet mee :-\  :N  -O-!

nogmaals sterkte!!!!!

liefs nina

25-09-2005 om 19:37 uur

hoi
jeetje het houd ook niet op bij jullie,hopelijk knappen je kids snel weer op.
sterkte en knuffel voor de kids
marit

25-09-2005 om 21:43 uur

hey teigetje
heel veel beterschap met je kids
liefs ukkie

26-09-2005 om 12:32 uur

De huisarts vond het vanmorgen beter om naar de kinderarts te gaan en dus die gebeld en we konden vrijwel meteen langs komen. Hij is dus inderdaad nog niet genoeg opgeknapt, heeft weer een ABkuur gekregen en daarbij Prednison, om de genezing te versnellen. Nu maar hopen dat hij wel opknapt, en dat het bij deze eenmalige keer blijft dit jaar!

26-09-2005 om 13:34 uur

Nou ik hoop met je mee. Hoop echt dat hij verder de winter gezond door komt. Vanmorgen was Saskia dus ook weer benauwd en ik kreeg meteen de schrik weer in mijn benen. Ging ze ook nog alleen met de fiets naar school toe. Heeft dus geen fietsmaatje meer in haar nieuwe klas baal daar echt van.

26-09-2005 om 13:46 uur

Kan ik me voorstellen Kaatje! Ik ga ook voor jou duimen dat het straks weer beter gaat met Saskia!

27-09-2005 om 18:28 uur

Hoi,

Kaatje, hopelijk heeft Saskia maar eenmalig last van die benauwdheid, vandaag is ook wel een regenachtige dag dus misschien lag het daaraan?

Teigetje, fijn dat er in ieder geval iets gedaan wordt, veel beterschap gewenst verder voor Viento, geef em nog maar een fijne knuffel vanavond.

29-09-2005 om 09:06 uur

Kaatje: Hoe is het met Saskia??? Voelt ze zich alweer beter of is het omgeslagen in een infectie?

Groetjes Martha

29-09-2005 om 11:07 uur

Haha ik was ook al nieuwsgierig naar Viento.
Saskia is dus vanmorgen ziek thuis gebleven was helmaal duizelig en haar hoofd zit vol. Maar hoor overal al dat mensen verkouden zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik echt bang ben dat de schrik van de vorige keer er nog steeds flink inzit.
Dus vanmorgen maar aan het stomen gelukkig heeft ze nog wat geslapen.
En maar afwachten niet te lang natuulijk als ik het niet vertrouw bel ik morgen de kinderarts heb nu een rechtstreeks nummer gelukkig.