Berg en Bosch

26-02-2009 om 19:48 uur

Wie van jullie is bekend met het astma centrum Berg en Bosch in Bilthoven ? :-\

Login of registreer om te reageren
12-01-2010 om 13:11 uur
Reactie op Albert

Hoi allemaal,

John, leuk om iets van je te horen, je zat bij mij in de groep. Ik herinner me je goed en heb denk ik ook nog wel foto's van je. En Wim Verboom ken ik natuurlijk ook. Tjonge, wat is dat lang geleden.
Anna-maria en Monica ken ik natuurlijk ook, Monica was toen Mona-toetje. Ook super om wat van jullie te horen. En die foto heb ik ook nog steeds, genomen op de flat op de Kometenlaan/Planetenbaan.
De foto is genomen in een stoel bij het raam en we hebben het dan over 1978. Daarna nog twee zonen gekregen, ééntje nog in Bilthoven, de ander is geboren in harderwijk en daar woon ik samen met Liesbeth nog steeds.
Volgens mij moeten we met z'n allen contact houden en kijken of we na de vakantie nog eens op BB kunnen gaan kijken (of een reunie proberen te organiseren) . Geldt natuurlijk ook voor Wim, als ex-BB-er.
Ik ga  nu zaterdag op vakantie dus even drie weken onbereikbaar. Zullen we afspreken na de zomer weer contact op te nemen om iets proberen af te spreken ?
Groetjes, ook van Liesbeth,
Albert

Hey Albert, ook ik werkte in Berg en Bosch en wel van 1972 tot 1974. De laatste maanden heb ik daar samen met jou en Henny Hage en Margreet Schroder gewerkt. Het was een fantastische tijd althans voor degene die daar werkten. Ik heb er hele goede herinneringen aan.
Ik las dat jij nog kontakt hebt met de 2 Margreten. Leuk. Als er een reunie komt ben ik van de party. Ik heb nog steeds kontakt met Rik Maenen die naast ons werkte. Ik heb nog een leuk foto album van de Vlleermuis. Daar staan ook alle kinderen op. Ik zal eens zoeken naar de namen.
Groetjes marianne

Login of registreer om te reageren
21-11-2009 om 23:45 uur

Hallo allemaal,

Mijn laatste bericht was van voor de vakantie. Inmiddels een kijkoperatie (knie) gehad en nu weer mobiel. Oftewel:  zijn er nog mensen die deze berichten lezen en eens een rondje BB willen doen. Laat even een berichtje achter, dan probeer ik wat te organiseren.
Albert

PS: vorige week bezoek gehad van Mieke Claus, Margreet Idink en berry Beugemann. Mieke 17 jaar niet gezien, de andere twee bijna 30 !!!!!!! Super-leuk !!!!!!!!!!!!!!!!

Login of registreer om te reageren
03-01-2010 om 22:03 uur

Mijn naam is Ingrid, ik heb van 1967 t/m 1971 in het astma centrum (Berg en Bosch)gezeten. Eerst in de Vleermuis daarna in het Haasje het Haasje is later pas later bijgekomen. Ik heb bij juf Liesbeth gezeten en Mieke en Margreet,Berry ken ik ook en Ben vd Meer. Heb er een leuke tijd gehad. Ik ben in 1985 bij de sluiting geweest.Laatst ben ik met mijn dochter er nog geweest is allemaal erg veranderd.

Groetjes Ingrid S.

Login of registreer om te reageren
08-01-2012 om 09:47 uur
Reactie op Inkie

Mijn naam is Ingrid, ik heb van 1967 t/m 1971 in het astma centrum (Berg en Bosch)gezeten. Eerst in de Vleermuis daarna in het Haasje het Haasje is later pas later bijgekomen. Ik heb bij juf Liesbeth gezeten en Mieke en Margreet,Berry ken ik ook en Ben vd Meer. Heb er een leuke tijd gehad. Ik ben in 1985 bij de sluiting geweest.Laatst ben ik met mijn dochter er nog geweest is allemaal erg veranderd.

Groetjes Ingrid S.

hoi Ingrid.
ik ben Robert Vrugteveen en ik heb ook in de vleermuis gewoond al vanaf de opening en ik herinner me jou nog wel net als Karin Ouwekerk/ Jantijn Swinkels/ Gertjan Berenschot en juf magreet schreuder en juf Annet Leuvering enz.
Op Hyves heb ik wat foto,s geplaatst, veel bekenden.
groeten Robert V

Login of registreer om te reageren
12-01-2010 om 12:25 uur

Mijn naam is Liesbeth en ik heb van 1967 t/m 71 in astmacentrum berg en bosch gezeten.
Ben ook begonnen in de vleermuis en toen naar het haasje.
Zat bij juffrouw Nel, Margreet, Mieke en juf Berry hoorde bij de staf en leuke meneer vd Meer natuurlijk.
Ik ben heel benieuwd of ingrid S de ingrid is die bij mij in de groep zat, samen met Ellen en Evelien en Nellie?
Zij had daar ook nog een broertje!

Login of registreer om te reageren
13-01-2010 om 11:12 uur

Hoi Liesbeth,

Ik ben inderdaad de Ingrid Sickman waarmee jij in de groep heb gezeten, mijn broer Marcel zat in een andere groep. Wij zaten met Evelien Cordes in de Vleermuis en met Nellie Koning en Ellen van Nieuwkerk in het Haasje. Wij lagen met zijn vieren op de kamer.Jij was er bij de sluiting toch ook met je zus? Jij woonde toen volgens mij in Ede. Jouw zus heeft daar (nadat wij weggingen) toch gewerkt is dat de Marianne Valkenburg die ook een reachtie heeft geplaatst?
Wij hebben ook een juffrouw Liesbeth in de groep gehad, is dat misschien de Liesbeth de met Albert is getrouwd?

Groetjes Ingrid Sickman

Login of registreer om te reageren
13-01-2010 om 13:29 uur

Hee die Ingrid Sickman,

ja dat kon niet missen dat jij het was, jeetje wat leuk!
Ja wij lagen met zn vieren op een kamer.Ik herinner me wel heel veel, ook jouw broer marcel die zat in een groep aan de overkant en daartussenin stonden die schommels(dat we altijd zo hoog gingen dat we bijna over de kop vlogen)en dat we in dat badkamertje altijd gingen hinkelen met doosjes wybertjes gevuld met zand.
En ik weet ook nog dat jij in de Lutmastraat woonde.
Ik woon inderdaad nog steeds in Ede en heb 3 kinderen.
Ik weet eigenlijk niets meer van die sluiting of wj daar zijn geweest.Zijn we toen ook nog naar de Lage Vuursche geweest ofzo?
Ja, mijn zus ging daar werken toen wij weg waren en heeft reactie geplaatst.
En die juf Liesbeth zal wel van albert zijn  ja maar die kan ik mij niet herinneren.
Ik zag laatst een beauty-programma op tv en zag gelijk dat dat in bilthoven was,dat zit nu in dat klooster waar wij altijd langs liepen naar school.( naar meneer Stouten en juffrouw Lok! en meneer Hertens, weet je nog?
Ik ben er ook nog wel eens geweest later met mijn zus.Heb ook nog wel fotoos, maar niet heel veel.
Nou effe genoeg,kan nog wel een uur doorgaan met herinneringen,
hartelijke groet, Liesbeth

Login of registreer om te reageren
14-01-2010 om 17:47 uur

Hoi Liesbeth,

Wat leuk dat we zo weer wat van elkaar horen. Van dat hinkelen en schommelen weet ik ook nog. Als er ouderdag  was dan gingen we een toneelstukje  doen (de fabeltjeskrant was ik juf ooievaar) in het gebouw dat vlak bij de school stond. Ik heb ook nog wel wat foto's. We hebben ook nog een keer op de zolder geslapen met zijn vieren. Op hyves is er ook een site van het Astma Centrum zag ik de naam Rinus Reus ken jij die ook nog. We hadden ook een klein jongetje in de groep Mark die luste geen pindakaas. De vlokken waren ook altijd erg lekker )uit de bus eten in de keuken'.
Ik woon in Amsterdam ben getrouwd en heb 1 kind. Ben bij  Ellen geweest toen zij 50 jaar werd,na 30 jaar elkaar niet gezien te hebben. Ik heb ook het tv programma gezien en zag meteen dat het berg en bosch was. Ik heb er een hele leuke tijd gehad.  Mijn broer zat met Peter Tames,Ben Mol,Kees Mandjes en Hans... in de groep. Er was ook een groepsleider de hete Boris Tjiptjap of zo iets.Bij juf Mieke zijn we nog in haar Flat geweest haar idool was volgens mij Ard Schenk weet jij dat ook nog.
Ik ga nu stoppen want ik kan ook nog wel uren doorgaan.

Hartelijke groet Ingrid

Login of registreer om te reageren
21-01-2010 om 21:45 uur

Hey Albert, ook ik werkte in Berg en Bosch en wel van 1972 tot 1974. De laatste maanden heb ik daar samen met jou en Henny Hage en Margreet Schroder gewerkt. Het was een fantastische tijd althans voor degene die daar werkten. Ik heb er hele goede herinneringen aan.
Ik las dat jij nog kontakt hebt met de 2 Margreten. Leuk. Als er een reunie komt ben ik van de party. Ik heb nog steeds kontakt met Rik Maenen die naast ons werkte. Ik heb nog een leuk foto album van de Vlleermuis. Daar staan ook alle kinderen op. Ik zal eens zoeken naar de namen.
Groetjes marianne

Hé die Marianne.
Wat super-leuk om weer eens wat van jou te horen. Heb je nog steeds lang zwart haar    ? Ook ik heb nog wel wat foto's uit de periode van de Vleermuis (o.a. jouw afscheid)..
Wat betreft de Margreten: Margreet Idink heb ik dus in december voor het eerst in zo'n 30 jaar weer gezien. Margreet Schröder is helaas vorig jaar overleden; zeer onverwachts en natuurlijk veel te jong.
Zullen wij samen proberen om in ieder geval de Vleermuisjes weer eens bij elkaar te krijgen.
Zo ja, dan moet je me maar even mailen: albertworrell@hotmail.com.
Laten we ook anders maar eens wat herinneringen ophalen. Ben benieuwd wat jij weet en wat ik (nog) weet.
Hoor van je.

Login of registreer om te reageren
24-02-2010 om 20:16 uur
Reactie op Albert

Hey Albert ik heb je laatst een mailtje gestuurd, maar niets meer van je gehoord. Misschien heb ik een verkeerd mailadres gebruikt?
Ik hoor van je.
Groetjes Marianne

Hey Albert, ook ik werkte in Berg en Bosch en wel van 1972 tot 1974. De laatste maanden heb ik daar samen met jou en Henny Hage en Margreet Schroder gewerkt. Het was een fantastische tijd althans voor degene die daar werkten. Ik heb er hele goede herinneringen aan.
Ik las dat jij nog kontakt hebt met de 2 Margreten. Leuk. Als er een reunie komt ben ik van de party. Ik heb nog steeds kontakt met Rik Maenen die naast ons werkte. Ik heb nog een leuk foto album van de Vlleermuis. Daar staan ook alle kinderen op. Ik zal eens zoeken naar de namen.
Groetjes marianne

Hé die Marianne.
Wat super-leuk om weer eens wat van jou te horen. Heb je nog steeds lang zwart haar     ? Ook ik heb nog wel wat foto's uit de periode van de Vleermuis (o.a. jouw afscheid)..
Wat betreft de Margreten: Margreet Idink heb ik dus in december voor het eerst in zo'n 30 jaar weer gezien. Margreet Schröder is helaas vorig jaar overleden; zeer onverwachts en natuurlijk veel te jong.
Zullen wij samen proberen om in ieder geval de Vleermuisjes weer eens bij elkaar te krijgen.
Zo ja, dan moet je me maar even mailen: albertworrell@hotmail.com.
Laten we ook anders maar eens wat herinneringen ophalen. Ben benieuwd wat jij weet en wat ik (nog) weet.
Hoor van je.

Reactie op Albert

Hey Albert, ook ik werkte in Berg en Bosch en wel van 1972 tot 1974. De laatste maanden heb ik daar samen met jou en Henny Hage en Margreet Schroder gewerkt. Het was een fantastische tijd althans voor degene die daar werkten. Ik heb er hele goede herinneringen aan.
Ik las dat jij nog kontakt hebt met de 2 Margreten. Leuk. Als er een reunie komt ben ik van de party. Ik heb nog steeds kontakt met Rik Maenen die naast ons werkte. Ik heb nog een leuk foto album van de Vlleermuis. Daar staan ook alle kinderen op. Ik zal eens zoeken naar de namen.
Groetjes marianne

Hé die Marianne.
Wat super-leuk om weer eens wat van jou te horen. Heb je nog steeds lang zwart haar    ? Ook ik heb nog wel wat foto's uit de periode van de Vleermuis (o.a. jouw afscheid)..
Wat betreft de Margreten: Margreet Idink heb ik dus in december voor het eerst in zo'n 30 jaar weer gezien. Margreet Schröder is helaas vorig jaar overleden; zeer onverwachts en natuurlijk veel te jong.
Zullen wij samen proberen om in ieder geval de Vleermuisjes weer eens bij elkaar te krijgen.
Zo ja, dan moet je me maar even mailen: albertworrell@hotmail.com.
Laten we ook anders maar eens wat herinneringen ophalen. Ben benieuwd wat jij weet en wat ik (nog) weet.
Hoor van je.

Login of registreer om te reageren