Berg en Bosch

26-02-2009 om 19:48 uur

Wie van jullie is bekend met het astma centrum Berg en Bosch in Bilthoven ? :-\

Login of registreer om te reageren
27-01-2010 om 15:17 uur

hoi Ingrid,

weer even wat herinneringen tussendoor,

Ja, ik was Truus de Mier met dat optreden en we hebben ook wel eens een dansje gedaan buiten met van die mooie lange jurken op leuke muziek, heb ik nog fotoos van.
Die Boris kan ik me ook nog herinneren, maar rinus reus niet echt.
En bij jouw broer zat een meisje die zat daar voor haar hart, zij wzag altijd een beetje blauw en had koude handen.
En die wandeltochten die we altijd moesten lopen, ik heb alle medailles nog! ik heb 2 jaar geleden de 4daagse gelopen, dus toch goed geweest,dat was ook wel leuk he, heb ik ook nog een foto van.
We zijn nog een keer weggelopen weet je nog? Volgens mij met zn vieren, we waren al in Maartensdijk toen ze ons achterna kwamen.
En zwemmen in Zeist, daar hadden ze zoon ijskoud natuurbad, heel mooi tussen de bomen.
Ik moet weer even stoppen, tot de volgende keer,

Groetjes liesbeth

Login of registreer om te reageren
03-08-2010 om 21:51 uur

Mocht er een reunie komen dan kom ik zeker langs.
De laatste keer dat ik in B&B was is zo'n 18 jaar geleden.

Login of registreer om te reageren
15-09-2010 om 15:39 uur

NEEMT NIET WEG DAT IK HET ONTZETTEND LEUK VIND AAN DE SENTIMENTELE EXCURSIE DEEL TE WILLEN NEMEN!! ^O^ ^O^ :W *O* >:O

PS: juffrouw Mieke en mijn vriendinnetje Ilse Hilverdink kan ik mij nog wel herinneren. Heb ook nog wat foto's gevonden van o.a. mijn verjaaardag in 1972; kan ik tzt uiteraard meenemen. :Y

Login of registreer om te reageren
11-10-2010 om 19:35 uur

Hallo allemaal,
Ik was een beetje aan het googelen op astmacentrum Berg en Bosch en kwam zo op het longforum terecht. Wat leuk om jullie berichten te lezen!
Albert en Liesbeth, ook ik ben wel eens bij jullie thuis geweest aan de Kometenlaan, heb me regelmatig afgevraagd hoe het nu met jullie is. Verder zijn bekende namen Mieke, Margreet, Arthur.
Ik ben heel benieuwd of jullie inmiddels een keer op het astmacentrum zijn geweest, zo niet, dan lijkt het mij heel erg leuk om mee te gaan!
Zal me ook even voorstellen: ik ben Anja van Hoorne, toen nog Anja Terlouw. Ik heb 5 jaar op het astmacentrum gewoond, van 1977 tot 1982, eerst in groep 5, later in groep 3 (geloof ik). Helaas heb ik alle reunies gemist (omdat ik niet wist dat ze waren...), en dus ben ik in 1982 voor het laatst op het astmacentrum geweest.
Jolanda is een nog steeds een hele goede vriendin, verder zie ik eigenlijk geen mensen meer van B&B. Wel heb ik via schoolbank kort contact gehad met Arina en Mike.
Wat is er nog meer te vertellen? Ik ben getrouwd met Ary, we hadden al verkering toen ik nog op het astmacentrum woonde. De 1e x kwam hij op de fiets! 50 km! We hebben eerst 10 jaar samengewoond en zijn nu alweer 15 jaar getrouwd. We hebben 3 leuke kinderen, van 13/12/8 jaar.
Nou, genoeg leesvoer, lijkt me. Ik hoop gauw iets van jullie te horen!
Groetjes, Anja

Login of registreer om te reageren
01-12-2010 om 21:54 uur

He daar,

Ook ik zou graag bij een reunie aanwezig zijn. Ik zie dat er al veel over en weer wordt gebabbeld. Is er al een reunie geweest ? Of niet ?

Verder komt me nog een naam te boven: Harrie Hoek. Zat ook in de vleermuis ten tijde dat ik daar was (1972-1976). Zijn er mensen die hem kennen ?

O ja, meneer Johan en Juf Hennie. IK zag haar nog wel eens op de Biltstraat in Utrecht. Daar schijnt ze in de buurt te wonen. De laatste jaren kom ik haar niet meer tegen. Jammer.

John.

Login of registreer om te reageren
04-12-2010 om 03:25 uur

Hoi allemaal,
Tuur, dacht al, dat kon natuurlijk alleen maar Arthur zijn wat goed je naam weer tegen te komen hoe ben jij gevaren?

En Albert weet je nog dat je een keer langs kwam, en dat ik toen al op mijzelf woonde in een leegstaande groep?
We hebben toen nog veel gekletst over de veranderingen van inzichten, pedagogisch en maatschappelijk..
Vooral jouw grote behoefte aan reflectie in dat gesprek is mij altijd bijgebleven.

Veel is er gebeurd die jaren op het centrum, de vriendjes en vriendinnetjes die ons ontvallen zijn, de vele groepsleiding die elkaar hebben opgevolgd, de samenvoeging van groepen, het verouderde concept van omgaan met (long)ziekten etc. Maar toch hebben we er allemaal een flinke morele bagage opgedaan.

En nu zag ik Anja al voorbij komen, en namen van groepsleiding: Hennie Hage, Margreet, Liesbeth, al die gezichten... Ja, de schommels, dat was regelrechte therapie, wat is daar veel uitgewisseld en weggedroomd..

Veel contact heb ik niet meer gehad met ex Berg en Boschers, In de Roxy kwam ik Edwin nog eens tegen, en één keer een taxichauffeur die nog precies wist wie ik was, maar tot mijn spijt is er alleen nog maar een gezicht over, geen naam.. En Harry Spies, die drumt nog steeds, 60's Rock 'n Roll, dat weet ik wel. Op de parade een jaar geleden zag ik het gelijk, dáár liep Jolanda, met man kind, erg leuk die glimlach weer te zien. Hester nog een keer in de trein.
Jaren geleden tijdens de avondvierdaagse in de Bilt met mijn zoon Remy, kwam ik Karel Timmerman nog tegen, en Jan (de Smit), broer Kees (schilder)met zijn rood aangelopen hoofd..

Ben er nog wel eens geweest op Berg en Bosch, maar nu is het toch wel heel anders.. Ook Anton Deins is er natuurlijk niet meer als solide ijkpunt. alleen de weide is er nog, een soort hertenkamp..

Welnu, leuk jullie allemaal aan mijn geestesoog voorbij te zien trekken..

Groetjes
Maarten W.

Login of registreer om te reageren
04-12-2010 om 19:36 uur

Maarten W, woonde jij toendertijd naast de dom in Utrecht?

Login of registreer om te reageren
04-12-2010 om 20:39 uur

Ooit wel ja..
maar dat is al lang geleden, heb er na na mijn aankomst in BB eigenlijk niet echt meer gewoond..
Toch was het een prachtig plek..
Ik mail je wel even direct..
grt maarten

Login of registreer om te reageren
01-01-2011 om 17:24 uur

Hoi,

Ik ben Kitty.
Ik heb ook op B&B gezeten. 1982/1984 in groep 4 de steenbok.

@Anja, volgens mij ging ik bij jou op de kamer altijd douchen, omdat ik het enige meisje in groep 4 was.
@Maarten, ben jij degene die ook met Annelies had, toen?

Bart Hendriks, roepen al jaren om een reunie, waarschijnlijk dat het dit jaar of volgend jaar er eindelijk van komt.
Ik heb ook een hyves over B&B www.bergenbosch1.hyves.nl

Oja, ik ben ook bekend met de beruchte schimmel, zit al ruim 2 jaar aan een hoge dosis Prednison en Itronazol plus de rest natuurlijk ;) Bij mij is het idd ABPA en inmiddels ook chronisch.

groetjes Kitty

Login of registreer om te reageren
06-01-2011 om 11:30 uur

Hallo,

Ik ben Rinus Reus en ik heb van 1967 tot 1971 op Berg en Bosch gezeten. Eerst in groep 2 daarna in een tijdelijk onderkomen van groep 5 tegenover de sanatorium vleugel van het ziekenhuis en toen de nieuwbouw van groep 5 en 6 klaar was nog een periode in deze nieuwbouw. het laatste jaar heb ik in groep 3 gezeten.

Ik heb nooit van een reunie gehoord anders was ik er uiteraard graag naar toe gegaan. De Berg en Bosch periode is een heel belangrijke en ingrijpende voor mij geweest.

Als er nog mensen zijn die zich mij kunnen herinneren of als er reunie's worden georganiseerd dan hoor ik het graag.

Je kunt me ook mailen op rinusreus@hotmail.com

Groetjes,
Rinus Reus

Login of registreer om te reageren