Astmatisch meisje van 8 ?

10-09-2005 om 18:51 uur

hallo ik ben nienke ik ben getrouwd en heb een zoontje, en wij alle drie zijn kern gezond, wat doe ik hier dan zal je je afvragen, nou het acht jarig dochtertje van mijn man heeft"astma" volgens haar moeder dan zelf zijn we daar niet zo zeker van, maar daar probeer ik hier achter te komen.

ik hoop hier mijn ei eens kwijd te kunnen, mijn man heeft dus een dochtertje van inmiddels 8 jaar, (ze zijn op haar tweede uit elkaar gegaan) en vanaf haar derde heeft ze volgens haar moeder al astma en gebruikt sinds dien ook pompjes daar voor vier keer 's morgens en 's avonds ook vier keer een pompje, en 's avonds een pilletje.

nu wil het feit dat wij nooit wat aan haar merken als ze bij ons is, nooit gepiep van haar adem haling, hoesten of iets dat ook maar op astma kan wijzen, ook als wij in de vakantie wel eens wat "vergeten" ook dan merken we geen verschil, ook moeten wij haar er altijd aan herinderen haar medicijnen in te nemen.

ook gaat ze eens per week naar een instelling voor astma kinderen waar ze dan met zijn alle spelletjes doen en gaan zwemmen.

wij hebben zelf het idee dat ze helemaal  geen astma heeft, maar het lijkt me ook sterk dat haar moeder al die medicijnen enzo krijgt zonder dat er echt wat aan de hand is.

wie kan ons advies of inzicht of een idee geven wat we hier mee aan moeten.

ook mag ze geen bruin brood, pindakaas. heeft dat er ook mee te maken of niet.

ter info de verhoudingen met haar moeder zijn niet goed te noemen, ook geen enorme strijd of zo, maar ook geen gezellige  babbels

Login of registreer om te reageren
21-09-2005 om 06:19 uur

oke ik begrijp de andere kant nu ook wel een beetje, maar laat ik voorop stellen dat we kind wel serieus nemen maar haar moeder niet!, als ze zelf aan gaf ergens last van te hebben had ik het begrepen maar meer dan de medicatie voor haar astma is weet zij ook niet, en als we vragen waar ze dan last van heeft weet ze dat niet precies, terwijl ze een heel pienter meisje is, dat met school erg voor ligt.

en we proberen al 5 jaar om een keertje mee te gaan, dit is maar een keer gelukt , maar dat was toen haar amandelen werden geknipt.

En bij haar grootouders hoeven we niet aan te komen, ook daar kunnen we niks goed doen.

We gaan idd maar eens proberen achter haar huisarts te komen en kijken of hij ons iets wijzer kan maken.

Al heb ik hier ook al wat info opgedaan, maar ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die dit veel medicatie vind voor een meisje van 8

Login of registreer om te reageren
21-09-2005 om 10:36 uur

precies, als het niet op een normale manier door de voordeur kan, dan maar via de achterdeur.  Het gaat tenslotte om de gezondheid van je kind, en het kan niet zo zijn dat je geen flauw idee hebt wat er precies aan de hand is.  Sterkte ermee, en ik hhop dat je snel iets wijzer wordt

Login of registreer om te reageren