serevent

04-02-2006 om 19:55 uur

Hoi
Naar vele wisselingen gebruik ik nu flixotide en serevent.
Serevent(50) gebruik ik 2x daags s'morgen en s'avonds voor ik ga slapen.
Flixotide (500) 1x daags s'morgens
Ik kan erg moeilijk inslapen soms ben ik wel 2 uur waker voor ik eindelijk slaap. >:(
Nu denk ik dat het door de serevent komt.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft.
Groetjes, Geertje

Login of registreer om te reageren
20-09-2006 om 12:13 uur

hallo

kan nergens hier wat over serevent vinden(of kijk ik misschien heel scheef :?)
heeft ook iemand daar ervaringen mee?
heb het vanmorgen gekregen omdat ik van de seretide af wilde omdat ik me steeds zo neerslachtig voel
nu staat er in de bijsluiter dat dit middel altijd samen met een costerioid middel gebruikt moet worden maar ik ga dit dus ipv gebruiken
ervaringen hoor ik graag

groeten rissie

Login of registreer om te reageren
20-09-2006 om 12:54 uur

Je keek niet scheef, het topic was alleen wat weggezakt  ;).

Login of registreer om te reageren
27-09-2006 om 15:01 uur

Zo ik zal mijn ervaringen van alleen serevent hier even neer zetten.

Na een paar maand seretide te hebben gebruikt kreeg ik erg veel last van mijn stem.Of eigenlijk dat het geluid nog weleens uitviel tijdens het praten :Y
Na een ab en uiteindelijk weer de zelfde klachten ben ik weer naar de huisarts geweest en gebruik ik nu alleen de serevent.
Op dit moment dus helemaal geen ontstekingsremmer maar wel een langwerkend luchtwegverwijderaar.

En ja...mijn geluidsklachten zijn verdwenen.Ik kan weer heerlijk met de radio mee jodelen :+
Wel denk ik dat ik er een ontstekingsremmer bij nodig heb want ik voelde me de afgelopen dagen niet echt florisant :N

Volgende week moet ik weer naar de huisarts want dan gebruik ik de serevent 4 weken.
Dan maar eens zien wat hij van plan is.

Maar op dit moment bevalt het me goed.Op benauwdheid na dan maar dat kan ik weer verhelpen met ventolin.

Login of registreer om te reageren
27-09-2006 om 16:30 uur

Fijn Rianne,dat je stemproblemen weg zijn... ben benieuwd wat de huisarts doet als je vertelt dat je toch last van benauwdheid hebt...evt kun je Qvar vragen,als je een onstekingsremmer nodig hebt die staat er om bekend dat die geen stemproblemen geeft..

Ik zing ook graag, sterker ben momenteel bezig om een koor op te richten,dus ik zou het ook niet kunnen gebruiken,maar gelukkig heb ik nog geen last van stemproblemen en ik hoop dat dat zo blijft..

maar ik zou zeggen: veel plezier met het jodelen van de radio.!! :Y :W *O*

Groetjes Te@

Login of registreer om te reageren
27-09-2006 om 18:20 uur

waar richt je dat koor op???? en wat voor muziek ga je dan zingen????
leuk idee zeg
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
27-09-2006 om 22:14 uur

Hoi Thea,

Ik heb nog stteeds stemproblemen ik ben erg ziek geweest en gebruik nu Plumucort inplaats van Flixotide.Ik had alsmaar een raar gevoel aan mijn tong en in mijn mond.Dus werd mijn Plumicort geadviseerd om te kijken of probleem mond beter zou gaan.Hiet merk ik niets van,maar ik vind het gebruik wel prettiger,het is makkelijker dan met een voorzetkamer. ^O^Ik kan evt. ook nog Ovar puffen om het uit te proberen,dus mijn vraag aan jou is werk dit echt tegen stemproblemen? :Y

Groetjes Yolanda :W :W

Login of registreer om te reageren
28-09-2006 om 10:04 uur

Rianne, ik ben overgegaan van Seretide op Qvar omdat ik van de Seretide ook last kreeg van mijn stem, geirriteerde keel, heesheid en vooral ook kramp. Met de Qvar heb ik hier geen last van. Het komt heel soms voor dat ik nog wat last heb van mijn keel maar mijn stem doet het wel gewoon weer goed. Ik hoop dus dat ik de Qvar kan blijven gebruiken want ik ben wel tevreden. Helaas werkte de Seretide wel beter op mijn longfunctie. Ik zou zeggen, ga als het zo blijft toch weer eens overleggen met je huisarts, mogelijk werkt een andere ontstekingsremmer, zoals Qvar voor jou ook beter.

Login of registreer om te reageren
28-09-2006 om 10:33 uur

Daantje

Ik ben ook zeker vanplan om Qvar te vragen aan de huisarts.Ik weet alleen niet of ik die van de huisarts kan krijgen aangezien de longarts mij Seretide had voorgeschreven.

Login of registreer om te reageren
28-09-2006 om 16:38 uur

Hoi!

zover ik weet staat er in de bijsluiter niets vermeld over stemproblemen,dit kom mede omdat het een extrafijne aerosol is en dus ook dieper in je longen komt en dus vaak ook lager gedoseerd kan worden.
het is alleen verkrijgbaar in aerosol... die je dan met voorzetkamer kan/moet gebruiken of met een autohaler,die vervangt als het ware de voorzetkamer dus wel makkelijker als de 1e optie.. 
ik vond de smaak heel vies maar Daantje heeft er volgens mij geen last van,toch?? maar dat blijft  toch heel persoonlijk..

Vraag beantwoord?? als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel..

Ukkie: ik ga een christelijk koor oprichten,die nederlandstalige opwekking/evangelische liederen gaan zingen op en vlotte manier.. in Bodegraven..

Liefs Te@

Login of registreer om te reageren
28-09-2006 om 22:59 uur

@ Geertje; Het moeilijk in kunnen slapen herken ik wel deels, maar weet eigenlijk niet of het door seretide komt  :+.. als ik 's avonds seretide neem duurt het ook altijd wel een poosje voordat ik slaap... je zou eens moeten uittesten of het ook het geval is als je je medicijnen eerder op de avond neemt. Ik heb daar (nog) geen ervaring mee.

@ tea; Gaaf joh een christelijk koor!! Toen ik klein was, van 6-12 jaar, heb ik ook op een chr kinderkoor gezeten, dat vond ik toen erg leuk! Momenteel speel ik zelf dwarsluit in de band van onze kerk, ook erg leuk! Succes ermee! Jullie zingen alleen nederlandse liederen of ook engels? vaak vind ik de engelse versie van opwekking mooier ;) maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Groetjes Mariska

Login of registreer om te reageren