Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
17-07-2009 om 13:47 uur

Ik werk nu een maand als opvoedster bij mentaal gehandicapte volwassenen die geïnterneerd zijn omwille van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Vorig jaar deed ik dit ook al en ik vind het een heel leuke job  :Y

Login of registreer om te reageren
20-07-2009 om 20:06 uur

ben pediatrische verpleegkundige werkte in een groot kinderziekenhuis op een infectie en isolatieafdeling en tijdelijk spoeddienst. sinds een half jaar werk ik als kinderverpleegkundige op een volwassen cardiochirurgie superlieve collega's, heel tof werk al mis je de kinderen toch wel

Login of registreer om te reageren
27-07-2009 om 21:46 uur

Hoi.
Ik werk als prod medewerker bij een pallet bedrijf volgend jaar 25 jaar  *O*
Ik herstel de onderdelen die kapot zijn van de 2e hands pallets.
Af en toe werk ik ook in de nieuwbouw afdeling.

Login of registreer om te reageren
21-08-2009 om 09:56 uur

Ik werk in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik werk op groep met volwassenen die zwaar tot matig gehandicapt zijn en veel structuur nodig hebben. Erg leuk werk en ook afwisselend.

Login of registreer om te reageren
24-08-2009 om 19:57 uur

Ik werk als CBT assistant en in noodgeval Simulator Pilot
Ontzettend leuke baan in een internationale omgeving!
Verder werk ik ook in "Shiften" vroegste begint om 7:45 laatste eindigd 22:30
we werken ook in het weekend.

CBT assistant staat voor computer based training, ik develop CBT pakketten, help mensen hoe ze pakketten kunnen gebruiken, netwerk beheer, mensen schedulen, accounts maken etc.
Als ik werk als simulator pilot dan simuleren we het radar verkeer voor de luchtverkeersleiders in opleiding.

Ik ben begonnne als Sim Pilot en vandaar ook dat ik het nog steeds kan doen als er iemand ziek is, iets met de planning etc.
We werken jammer genoeg wel altijd in een Airco omgeving, die op een of andere mannier altijd veel scheelt met kantoor ruimtes en sim ruimtes. Slaat gauw op de luchtwegen.

Login of registreer om te reageren
31-08-2009 om 15:51 uur

Na 30 jaar op kantoor gewerkt te hebben, heb ik 2 jaar geleden een carriere switch gemaakt: ik ben een SPW-opleiding gaan volgen en werk nu als woon- en activiteitenbegeleider bij een logeerhuis voor kinderen van 4 tot 24 jaar met ontwikkelingsachterstand en/of gedragsstoornissen. Dat had ik veel eerder moeten doen. (Het was overigens niet mijn astma die deze ommezwaai te weeg gebracht heeft....)
Voor mijn astma betekent dit geen muffe kantoren meer, maar veel beweging en buitenlucht. Het enige waar ik tegenaanloop zijn de 'uitjes' naar overdekte (niet chloorvrije) zwembaden. Voetballen en touwtjespringen houd ik ook niet meer zo lang vol als eerst. Verder heb ik wat moeite met de nacht- en slaapdiensten, maar dat kan ook leeftijdgerelateerd zijn.  :)

Login of registreer om te reageren
31-08-2009 om 17:11 uur

Wat goed dat je die omslag nog gemaakt hebt m@m. Erg leuk

Login of registreer om te reageren
31-08-2009 om 17:23 uur

m@m na een bepaalde leeftijd kun je vrijgesteld worden van nachtdiensten hoor. Ik weet niet of jij daar al voor in aanmerking komt................? In de CAO V&V is het boven de 50 jaar dacht ik.  :)

Login of registreer om te reageren
23-10-2009 om 11:55 uur

Ik ben toen ik van school kwam gaan werken als chemisch analist. Dat bleek de perfecte job te zijn, omdat er toen nog overal gerookt werd op het werk, maar NIET op een laboratorium!
Maar nadat ik kinderen kreeg, ben ik gestopt. Later nog wat kleine baantjes gehad, o.a. in een doehetzelfwinkel, maar dat was niet alles. Ik kon daar echt niet in de zaagruimte komen. Nou hoefde dat ook niet, want ik had een ongeëmancipeerde baas die vond dat zagen mannenwerk was. Dat liet ik maar zo...
Daarna een paar jaar gewerkt als postbode. Dat was misschien nog wel de beste baan die ik gehad heb kwa astma. Behoorlijk zwaar, vooral in het begin, maar ik ben al die tijd nooit ziek geweest. Deed er alleen soms ietsje langer over dan er voor stond, maar dat mocht ik altijd door laten betalen.
En drie jaar geleden kreeg ik de kans om weer in het laboratorium te werken. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen, omdat ik me nog niet echt tot m'n 65e de post zag bezorgen, en er toen al een leegloop ontstond ook. Ik was op zich vrij zeker van m'n baan, maar elke week was er wel weer afscheid van een collega...
Dus nu ben ik terug waar ik begon (ook kwa salaris  ;( ), maar ik heb het er ontzettend naar m'n zin. Ik werk nu bij een medicijnenfabriek. Geen last van de chemicaliën tot nog toe, wel soms van het stof als je tabletten verpulvert. En soms dus weer ziek, helaas. Het zwaarste is altijd de trap. Ik fiets altijd, en dan kom je moe aan en moet vervolgens 3 trappen op naar het lab... Dan moet ik eerst even gaan zitten voordat ik wat kan gaan doen.
Ik werk 3 dagen, minder kan bij ons niet.

Groetjes, Nessa

Login of registreer om te reageren