Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
04-05-2009 om 19:31 uur

werkte eerst als teamleider in een fabriek maar door lichamelijke
klachten moest ik na 13 jaar stoppen.

heb daarna in de ict gewerkt en ook kpn was een werkplek
alles met behoud van mijn wao uitkering

Nu ik ben elektromonteur in de bouw, industrie en infrastructuur.
en heb sinds twee jaar een vast contract en is 2 maanden geleden
mijn uitkering gestopt. Hoera....weer lekker aan t werk.

Ik vind dit echt een cole job.

maar het komt voor dat ik regelmatig moet boren of oude instalaties
moet vervangen dit brengt enorme hoeveelheden stof met zich mee.
Zeker in de bouw.
Buiten werken is geen uitzondering....

hoe zit dat nu met copd en stof???
kan ik weer terug naar die k*t uitkering...

gr mark

Login of registreer om te reageren
05-05-2009 om 09:06 uur

Hoi allemaal,

Tegenwoordig ben ik weer huismoeder. Ik leef van een bijstandsuitkering en ben alleenstaande moeder. Bij de gemeente heb ik vrijstelling van de sollicitatieplicht aangevraagd zodat ik voor Nienke kan zorgen en haar niet achter hoef te laten bij zo'n ondergeschikt kinderdagverblijf.  Ik zeg dit omdat ikzelf bij een kdv heb gewerkt en het geen goede oplossing vind voor mijn dochter....

Ik heb van september tot december vorig jaar nog wel gewerkt bij een vuilsorteerder, was erg goed werk voor iemand met astma  >:( Dit werk werd mij gedwongen opgelegd door een reintegratiebedrijf anders raakte ik mijn uitkering kwijt. Bij de gemeente had ik al aangegeven dat ik geen stoffig werk kon doen door mijn astma problemen. Bij een gesprek later bij zo'n arbeidsconsulente moest ik aangeven hoe het met mij en mn astma ging. Ik had gezegd dat ik de astma onder controle had en in overleg met huisarts had besloten te stoppen met de medicijnen om te kijken hoe het ging. Prompt verscheen in het verslag de opmerking:"Thea heeft in overleg met haar huisarts besloten tijdelijk te stoppen met haar astmaproblemen"

Een vreemde opmerking uiteraard. Maar ik had dus idd mijn astma onder controle totdat ik bij dat bedrijf ging werken, na de eerste dag was het al gelijjk mis. Hoesten en benauwdheid door al het stof aldaar, dus maar weer gelijk aan de medicijnen gegaan.
Later in november heb ik mij ziek gemeld, veel naar arbo geweest. Arbo had besloten dat ik dat werk niet meer kon doen, dus ik moest binnen het bedrijf zelf een andere functie krijgen, maar dat was meneer de directeur niet van plan. Tenslotte na veel gedreig en enkele weken later kreeg ik op een maandag een aangetekende brief binnen dat ik die dag, op het tijdstip wat al 3 uur verstreken was me daar moest melden. Ze hadden werk voor me, ik moest vrachtwagens wassen (stof eraf spuiten) en dat in december.  >:(  Ik balen, ik had daar echt geen zin in.... tenslotte zag men in dat dit ook niet goed was dus naar huis gestuurd. De volgende dag werd die dag gezegd dat ik op kantoor kon komen werken, dus niet he, weer in de buitendienst.........kon het terrein gaan schoonmaken..... Ook echt bevorderlijk  >:( Tenslotte ben ik gelukkig aan het einde van die dag op staande voet ontslagen, omdat ik volgens hun niet meewerkte.....  *O* *O*

Straks mag ik beginnen met een opleiding en hoop nou dat ze eens gaan meewerken met het feit dat ik dus last van astma heb?"???? Ben erg benieuwd, maar heb er geen hoge pet van op!!!

Groetjes, Thea

Login of registreer om te reageren
05-05-2009 om 09:19 uur

Nou dat is ook wat Nienke05.  >:(  Hopelijk kun je na je opleiding werk vinden dat beter met je astma te combineren valt. Wat voor opleiding ga je doen?  :)

Login of registreer om te reageren
05-05-2009 om 10:08 uur
Reactie op Saskia.Bernadette

Nou dat is ook wat Nienke05.  >:(  Hopelijk kun je na je opleiding werk vinden dat beter met je astma te combineren valt. Wat voor opleiding ga je doen?  :)

Hoi Saksia.Bernadette,

ik weet nog niet watvoor opleiding ik mag! doen, ik was al bezig met een opleiding tot onderwijsassitente maar moest daar dankzij UWV Gak mee stoppen, gaven daar geen toestemming voor. Wordt beweerd dat er geen werk in is?
Het liefst wil in in het onderwijs maar apothekerassistente lijkt me ook nog steeds wat!

Ben erg benieuwd wat er besloten wordt, want moet ook weer een nutteloze beroepskeuzetest afleggen.

Login of registreer om te reageren
05-05-2009 om 10:40 uur

Heb je niet de vooropleiding om naar de Pabo te gaan Nienke05? Vaak kun je ook een werken/leren variant doen. Zou ik zeker eens gaan uitzoeken hoor. Je mag toch zelf wel kiezen wat voor soort opleiding je gaat doen?  :?

Kan me niet voorstellen dat ze je op gaan leiden voor iets waar je geen zin in hebt  :P is zo zinloos dan he. Maar dat er wel werk in moet zijn, daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen. Doel van de opleiding zal zijn je uit je uitkering te krijgen. Lijkt me voor jezelf ook beter, wat meer geld in handen ook.  :Y
Apothekers assistente is ook een baan met een beperkte toekomst vermoed ik. Alles is al geautomatiseerd namelijk. Invoeren in de computer en de automaat spuugt de goede hoeveelheid medicatie uit in doosjes.  ;D Echt, komt verder niemand aan te pas. Mijn apotheek werkt ook al zo. En dan hele beperkte openingstijden om de medicatie op te halen. Besparen ze op de kosten immers. Het is een grote apotheek met nog maar 1 assistente naast de apotheker, waar er vroeger wel een stuk of 5 waren.  ;( Alles om meer geld te verdienen he? Nu ze al die aantrekkelijke bonuskortingen niet meer in eigen zak mogen steken.  :N

Maar hopelijk kun je een opleiding doen die je graag wilt, want plezier in je werk is zoooo belangrijk, je moet het tenslotte lang genoeg doen.  :Y

Login of registreer om te reageren
05-05-2009 om 10:43 uur
Reactie op Saskia.Bernadette

Heb je niet de vooropleiding om naar de Pabo te gaan Nienke05? Vaak kun je ook een werken/leren variant doen. Zou ik zeker eens gaan uitzoeken hoor. Je mag toch zelf wel kiezen wat voor soort opleiding je gaat doen?  :?

Kan me niet voorstellen dat ze je op gaan leiden voor iets waar je geen zin in hebt  :P is zo zinloos dan he. Maar dat er wel werk in moet zijn, daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen. Doel van de opleiding zal zijn je uit je uitkering te krijgen. Lijkt me voor jezelf ook beter, wat meer geld in handen ook.  :Y
Apothekers assistente is ook een baan met een beperkte toekomst vermoed ik. Alles is al geautomatiseerd namelijk. Invoeren in de computer en de automaat spuugt de goede hoeveelheid medicatie uit in doosjes.  ;D Echt, komt verder niemand aan te pas. Mijn apotheek werkt ook al zo. En dan hele beperkte openingstijden om de medicatie op te halen. Besparen ze op de kosten immers. Het is een grote apotheek met nog maar 1 assistente naast de apotheker, waar er vroeger wel een stuk of 5 waren.  ;( Alles om meer geld te verdienen he? Nu ze al die aantrekkelijke bonuskortingen niet meer in eigen zak mogen steken.  :N

Maar hopelijk kun je een opleiding doen die je graag wilt, want plezier in je werk is zoooo belangrijk, je moet het tenslotte lang genoeg doen.  :Y

Saski.Bernadette ik stuur je een pb, anders ist zo off topic

Login of registreer om te reageren
01-07-2009 om 01:34 uur

Tot één januari 2009 was ik werkzaam in de industieele elektrotechniek (inhome en extern) de twee jaar hieraan voorafgaand veel ziek, en veel revalideren na wat pittige operaties, teveel naar de zin van mijn baas waar ik toch 8 jaar dag en nacht voor klaar stond.  Geen medewerking bij een passende functie Nee een brief notabene waarin me werd verteld het is einde verhaal, het bedrijf kan je geen perspectieven bieden.  lees voor kan maar wil.  dus kreeg ik de zak, wel flink geknokt met als resultaat een heel flinke ontslag vergoeding  Ik ben 50 en maakt dus nu gebruik van mijn overzees pensioenrecht ben dus een vervroegde vutter. daarnaast een klein wao uitkeringkje Dus ik kan gewoon blijven doen wat ik altijd deed 'leven op z'n breedst' 

Login of registreer om te reageren
01-07-2009 om 16:19 uur

Ik werk nu in de thuiszorg en het is wisselend met mijn astma.

Login of registreer om te reageren
03-07-2009 om 23:58 uur

Ik moet aan mijn voorgaande bericht toevoegen dat ik hiervoor zo ongeveer vanaf 1976 werkzaam ben geweest in de politiek, bedrijfskunde, P&O, Daarnaast veel in het buitenland diverse projecten begeleidt op free-lance basis. Totdat ik in 1986 door M.Crohn in de mega problemen terecht kwam. 

Login of registreer om te reageren
17-07-2009 om 08:04 uur

Ik werk in groep een en twee van een jenaplan-basisschool.
Met de jongsten dus. Dat is lekker veel bewegen, springen, dansen en laag bij de grond werken. Bovendien vliegen er allerlei bacillen om mijn oren, maar ik ga weer goed, na een dip vorig jaar!
Heb mezelf een functie in de Bovenbouw beloofd als ik bejaard ben(ben nu nog net 56). :Y
Heb het idee, dat het vele bewegen een gunstige uitwerking op mijn conditie heeft. Ik heb copd gold drie. :W

Login of registreer om te reageren