Berg en Bosch

26-02-2009 om 19:48 uur

Wie van jullie is bekend met het astma centrum Berg en Bosch in Bilthoven ? :-\

Login of registreer om te reageren
02-03-2009 om 18:24 uur

Dat klopt, het is in 1985 dicht gegaan.
Maar zijn er onder de forumers mensen die daar gezeten hebben?
Zelf zat ik er van 1977 t/m 1981.

Login of registreer om te reageren
05-04-2009 om 19:30 uur

Ik heb daar gewerkt van 1973 tot 1980 in groepen 1, 5 en 3. Nog veel herinneringen. Ben in 1974 getrouwd met Liesbeth, werkte ook daar. B&B is inderdaad gesloten.

Login of registreer om te reageren
05-04-2009 om 22:06 uur

Niet in het astmacentrum gezeten wel op de administratie van Berg en Bosch gewerkt. In 1992 bestond het Medisch Centrum Berg en Bosch nog net maar stond op het punt om failliet te gaan. Enkele andere medische instellingen zijn, dacht ik nog gebleven, waaronder enkele anthroposofische instellingen. Verder weet ik me nog te herinneren de Hartenark, Berg en Bosch school, De Biltse Hof, Diabetescentrum en het Astmacentrum.  Vaag staat me iets van bij dat het Astmacentrum samenging met een andere instelling.

Vriendelijke groet,
Wim

Login of registreer om te reageren
05-04-2009 om 22:20 uur
Reactie op wilhelm

Niet in het astmacentrum gezeten wel op de administratie van Berg en Bosch gewerkt. In 1992 bestond het Medisch Centrum Berg en Bosch nog net maar stond op het punt om failliet te gaan. Enkele andere medische instellingen zijn, dacht ik nog gebleven, waaronder enkele anthroposofische instellingen. Verder weet ik me nog te herinneren de Hartenark, Berg en Bosch school, De Biltse Hof, Diabetescentrum en het Astmacentrum.  Vaag staat me iets van bij dat het Astmacentrum samenging met een andere instelling.

Vriendelijke groet,
Wim

Ik woon er vlakbij Wim, volgens mij is alles anthroposofisch geworden.

Login of registreer om te reageren
06-04-2009 om 09:57 uur

@Loes48: Dat verbaasd me niets dat het allemaal anthroposofisch is geworden. Dit was in de al zo'n ruim 16 jaar geleden het geval. (pfff 16 jaar geleden!!) Ik ging toen altijd vanuit De Bilt waar ik toen woonde met de fiets naar Bilthoven. Wel een heerlijke beboste omgeving. Ik weet niet meer goed waar het Astmacentrum op het terrein lag. Het centrum maakte wel gebruik van de faciliteiten maar was organisatorisch afgescheiden van het ziekenhuis dacht ik. Ik denk dat ik al die veranderingen nog eens wil gaan bekijken.

Vriendelijke groet,
Wim

Login of registreer om te reageren
06-04-2009 om 17:15 uur

Hoi allemaal,

Het Astmacentrum is gesloten omdat er te weinig kinderen kwamen die voldeden aan de doelstelling. Locatie Astmacentrum:  Rij door de poort (of gewoon het terrein op), ga direkt na de eerste bebouwing,  (in mijn tijd zat hier in ieder geval de salarisadministratie) voor de splitsing van de weg, linksaf. Aan je linkerhand kreeg je dan het gebouw van de timmerlui en aan de rechterkant het Mortuarium/achterzijde binnenplaats van de TD/Keuken. Aan het eind van het pad lag het astmacentrum; eerst het "stafgebouw", iets verderop het clubhuis en daarachter en links de drie geschakelde eenheden met in ieder twee groepen.
Links, achter de gymzaal had je een trapveld en daarachter stond het huis van Ben v.d. Meer.
Een paar jaar geleden nog geweest ivm reunie van groep 3.

Nog meer info nodig ??, roep maar.

Albert

Login of registreer om te reageren
06-04-2009 om 21:02 uur

Hoi Wim, Ik heb ook wel weer eens zin om te gaan kijken. Woon op driekwartier rijden van Bilthoven. Kom (loop) daar nog geregeld. Zullen we eens wat afspreken ? En welke Wim ben je eigenlijk...misschien kennen we elkaar wel van B&B. Zijn er nog meer liefhebbers voor een sentimentele excursie ?

Login of registreer om te reageren
15-09-2010 om 15:37 uur
Reactie op Albert

Hoi Wim, Ik heb ook wel weer eens zin om te gaan kijken. Woon op driekwartier rijden van Bilthoven. Kom (loop) daar nog geregeld. Zullen we eens wat afspreken ? En welke Wim ben je eigenlijk...misschien kennen we elkaar wel van B&B. Zijn er nog meer liefhebbers voor een sentimentele excursie ?

Hallo ex-piepers,

Laat ik mij ook maar even voorstellen, mijn naam is Marcel en ik verbleef van 1971 tot 1975 in B&B, o.a. in 't Haasje. Dat ik lees dat veel kinderen niet -meer- in aanmerking kwamen zeg veel over mijn persoontje. in feite had ik niets aan mijn longen, maar uit een uitgebreide allergietest (na afkeuring voor miltaire dienst in 1983) bleek dat ik voornamelijk een huisstofmijtallergie had, maar ook diverse bladschimmel( :?)allergieen. Wat had ik dan in godsnaam 4 jaar in een bosrijke omgeving te doen?

Login of registreer om te reageren
15-09-2010 om 16:11 uur
Reactie op Marc.

een huisstofmijtallergie had, maar ook diverse bladschimmel( :?)allergieen. Wat had ik dan in godsnaam 4 jaar in een bosrijke omgeving te doen?

Toevallig las ik dit bericht. Zoek voor bladschimmelallergie eens op ABPA (Astmatische Bronchopulmonale Aspergillose). Deze schimmel 'zweeft' overal en is moeilijk te vermijden.

Login of registreer om te reageren