Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
12-02-2009 om 20:57 uur

Dat heb ik met het roken van de clienten op mijn werk............... ik moet mijn brood verdienen, maar ik vind mijn baan ook gewoon heel leuk.  :Y Dus ik wil ook geen andere baan zoeken, al zou het voor mijn astma waarschijnlijk wel beter zijn.

Ik heb trouwens 2 honden, waar ik gelukkig helemaal geen last van heb.  ;)

Login of registreer om te reageren
12-02-2009 om 21:44 uur
Reactie op Saskia.Bernadette

Dat heb ik met het roken van de clienten op mijn werk...............

Misschien kan ik het verkeerd hebben hoor... maar ik dacht dat tegenwoordig iedereen recht moest hebben op een rookvrije werkplek en daarom zelfs de stations speciale rookpalen hebben...

Login of registreer om te reageren
12-02-2009 om 21:09 uur

Ik ben inmiddels afgestudeerd en werk als medisch analist op de afdeling immunologie van een ziekenhuis. Heb het erg naar m'n zin. Leuk en afwisselend werk, leuke en fijne groep collega's, helemaal prima  ^O^

Login of registreer om te reageren
12-02-2009 om 21:13 uur
Reactie op Daantje

Ik ben inmiddels afgestudeerd en werk als medisch analist op de afdeling immunologie van een ziekenhuis. Heb het erg naar m'n zin. Leuk en afwisselend werk, leuke en fijne groep collega's, helemaal prima  ^O^

Heel belangrijk hoor dat je het naar je zin hebt op je werk!  :Y

Login of registreer om te reageren
12-02-2009 om 23:19 uur

Ja, iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek.  :)
En clienten hebben het recht te roken.  ;)
In een aparte rookruimte.  :Y

Maar.............. de deuren van die ruimten gaan de hele tijd open en dicht he, als iemand in of uit loopt. En omdat onze clientengroep allemaal kettingroken is de hele etage officieel rookvrij (buiten de rookruimtes) maar in de praktijk dus niet echt  :N

Als ik erop sta kan ik een andere werkplek binnen de organisatie krijgen. Maar ik vind het werken met deze clienten echt een uitdaging, ik heb hele leuke collega's en fysiek is het minder zwaar voor mij dan met psychogeriatrische clienten. Dus ik wil gewoon blijven. Zolang het gaat.  ;D

Login of registreer om te reageren
03-03-2009 om 19:09 uur

Ik ben een onderwijsassistent op een basisschool , niet de beste plek voor mijn klachten. Ook nog een oud gebouw en stoffig. gelukkig krijgen we over twee jaar een nieuwe gebouw.
Het feit dat kleuters nog niet echt vaak gehoord hebben van handen voor de mond etc, doet mij geen goed, maar helaas is het werk veel te leuk. Nu maar weer hopen dat het snel zomer wordt en dat alles lekker open kan, veel frisse lucht en minder klachten

Login of registreer om te reageren
03-03-2009 om 19:53 uur

Ik ben student  :s) en zit in mijn derde bachelor klinische psychologie, heel erg interessant!

groetjes,
Sien

Login of registreer om te reageren
05-03-2009 om 15:56 uur

Ik ben receptioniste/telefoniste bij Achmea. Het hele gebouw is voorzien van airconditioning en daar heb ik vaak last van. Een te droge lucht werkt soms hoestbuien op en ik wordt er hees van.

Login of registreer om te reageren
01-05-2009 om 13:09 uur

Ik werk als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis.
Pas als patient in het ziekenhuis gelegen. Mijn leiding gevende vond dat ik maar weer snel aan de slag moest gaan. Bedrijfarts gaf advies rustig aan beginnen maar dit vond de leiding niet nodig want halve dagen vol aan de bak is ook rustig aan  :?
Nu redt ik het net met de nodige pufjes tussen door en regelmatig naar het toilet ( om even uit te rusten )  :@
En intussen maar eens echt gaan accepteren dat ik astma heb en leer voor me zelf te gaan zorgen in plaats alleen voor andere.
Oproep: wie werken er nog meer als verpleegkundige in het ziekenhuis en hoe gaan jullie er mee om?

Login of registreer om te reageren
01-05-2009 om 17:53 uur

Hoi Puckie, ik werk in een verpleeghuis (zie boven) en als ik erg benauwd ben en extra pufjes niet helpen ga ik bij het open raam staan en doe ademhalings oefeningen om de paniek de verkleinen.
Dit werkt voor mij goed. Met de chronische vermoeidheid is lastiger om te gaan.
Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen in de buitenlucht (fietsen en wandelen) als ik vrij ben. Om mijn conditie op peil te houden.

Ik hoef me gelukkig bijna nooit ziek te melden. Alleen bij echte longontsteking, maar dan is mijn baas tot nu toe heel netjes geweest.  :)

Login of registreer om te reageren