Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
19-01-2008 om 19:45 uur

Ik ben werkzaam op 3 units in een verpleeghuis, clientengroepen; Korsakov. Werk nachtdiensten, rooster 7 op 7 af.

Voordeel, een heel regelmatig rooster, kan mijn eigen tijd indelen en zomers geen last van extreme hitte op de afdeling.

Nadeel, het is er heel stoffig, clienten zijn allemaal kettingrokers -wel in aparte rookruimtes, maar de deur gaat almaar open en dicht.............. Na 7 nachten ben ik aanmerkelijk benauwder dan aan het begin van mijn week. Veel stress door onberekenbare clienten.

Ik ga er mee door omdat ik het gewoon heel leuk werk vind en ik nu al zoveel jaar 's nachts werk dat ik me niet meer kan voorstellen om onregelmatig alle diensten te gaan draaien.................... Moet het nog ongeveer 10 jaar volhouden, dan hoop ik er uit te kunnen gaan. (heb nog recht op een beetje flexpensioen).

Login of registreer om te reageren
20-02-2008 om 15:56 uur

Ik ben verpleegkundige op de afdeling chirurgie. Werk fulltime en dat is vaak behoorlijk zwaar. 7diensten achter elkaar is normaal daar. Dan ben ik bekaf! Je zou denken dat mensen die in de gezondheidszorg werken er meer begrip voor moeten hebben, helaas valt dat toch vaker tegen! Nu ben ik opzoek naar een baan voor 32 uur per week. Dan mag je maar 4 dagen per week ingepland worden. Dat zou zoveel beter zijn!

Login of registreer om te reageren
21-02-2008 om 20:05 uur

Ik werk inmiddels al een tijdje niet meer in de kinderopvang. Uiteindelijk hield ik het echt niet meer vol, ik had continu sinusitis en bronchitis en mocht van de longarts niet meer werken. Zo ben ik bij de arboarts terecht gekomen die het helemaal met de longarts eens was en zodoende ben ik afgekeurd om te werken met kinderen. Sinds vijf maanden ben ik weer aan het werk, bij dezelfde organistatie (voor kinderopvang dus) maar nu op P&O. Dit bevalt stukken beter, ik vind het leuk en mijn astma gaat stukken beter.

Login of registreer om te reageren
24-03-2008 om 20:04 uur

Ik ben juffrouw van 32 kleutertjes!  :Y

Login of registreer om te reageren
27-07-2008 om 23:14 uur

Ik werk in de gehandicaptenzorg als inval/vakantiekracht. In September ga ik beginnen met een opleiding in het werkveld, zodat ik een diploma krijg om mee te solliciteren :D

Login of registreer om te reageren
28-07-2008 om 21:17 uur

Ik zal weer eens een update plaatsen.

ik werk nu ondertussen een jaar bij Groot klimmendaal. als Therapeutisch peuterleidster, nou aj peuterleidster momenteel heb ik omdat het vakantie is. kinderen tussen de 0 en de 18 jaar. is ook heeeeel leuk vind het toch ookw el heel leuk om met die grote jongens aan de gang te gaan en ze bezig te houden is echt een uitdaging maar zo geweldig werk. je bent echt de heel dag met ze bezig maar doe zoveel leuke dingen met ze. elke dag is anders. ze moeten hun verplichte dingen doen dat houd dus in dat we een wandeling maken en dat ze meoten fietsen op de hometrainer of buiten en dat ze andere oefeingen meoten doen. amar daarnaast spelen we ook spelletjes en gewoon even gezellig kletsen of klieren oif knutselen gewoon gezellig bezig zijn even neit ziek zijn even niet iets moeten doen. egwoon even doen wat ze leuk vinden.

en na de vakantei begeinnen we weer met een nieuwe groep we krijgen 3 nieuwe en 3 kinderen die we vorig jaar al hadden. dus dat is ook heel leuk kijken wat voor kinderen we er bij krijgen en hoe we er weer 1 groep van kunnen amken en hoe we onze activiteiten zo kunnen doen dat ze er allemaal wat aan hebben. want de eerste weken metoen we toch gaan kijken wat het nivo verschil is tussen de kinderen. dat is ook kei leuk, je meot heel creatief zijn in ej activiteiten bedenken want het emto voor de een te volgen zijn amar het meot voor de ander ook neit te makkelijk zijn. en met de 1 op 1 dingen is het makkelijker natuurlijk want dat kan je gewoon op nivo van het kind geven.

heb er weer helemaal zin in!!!!

nu hebben jullie een beetje een indruk van me werk denk ik. asl ej nog vrgaen hebt hoor ik het graag.

Login of registreer om te reageren
28-07-2008 om 21:33 uur

Ook mijn werkterrein is wel wat verschoven. Ben nog steeds werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als hoofdconducteur, alleen mijn meeste werkzaamheden zijn tegenwoordig wat minder op de trein. Ben werkzaam als lid van Service & Veiligheid, een nieuw onderdeel van de NS, die wat taken over heeft genomen van de Spoorwegpolitie vooral in de backup naar conducteurs op de trein.

Verder geef ik opleidingen aan de kaartcontroleurs van Securitas die bijv op de Flevolijn en Amsterdam ingangscontrole houden aan de trap. Zij krijgen van mij les in kaartsootrherkenning, topografie en praktische tips hoe ze moeten werken. Dit is heel erg leuk om te doen.

En daarnaast mijn normale werkzaamheden in het proces bijzondere taken, die zich bezig houdt met stremmingen, buitendienststellingen, evenementen en baanvakcontroles.

Login of registreer om te reageren
29-07-2008 om 15:14 uur

Ik heb twee banen.
Een eigen graveer bedrijf in kunstof en werk voor 25 uur in het zwembad.
Deze twee banen kan ik goed combineren. In het zwembad ben ik niet meer benauwd dan anders, soms als de kachels allebei in storing zij gevallen dan wel.
En thuis op de zak eigelijk nooit er zit een goede stofafzuiging op de graveermachine.

Dominique

Login of registreer om te reageren
11-02-2009 om 14:45 uur

ik werk als gymlerares in het speciaal voortgezet onderwijs. ook dit jaar heb ik een groep 7/8 erbij. helaas werk ik nu niet als gymlerares door omstandigheden in ons gezin en door plotselinge verergering van mijn astma. naar de voorjaarsvakantie hoop ik weer te beginnen rustig aan te gaan werken en les te geven. ik ben wel alweer zo als voor mijn verergering van mijn astma.

Login of registreer om te reageren
12-02-2009 om 19:55 uur

ik ben honden trimster(hondenkapper dus)

ben dus zelfstandige en met astma en al die honden gaat het vaak niet zo goed maar ja doe mijn werk super graag en als ik niet werk geen geld he.

ben wel bang dat ik ooit moet stoppen door mijn astma

stephanie

Login of registreer om te reageren