Emigreren vanwege astma, wie heeft ervaring en waarnaartoe???

14-09-2008 om 20:01 uur

Hallo allemaal,

wij zijn op zoek naar mensen die ervaringen hebben met emigreren naar het buitenland of zijn verhuisd vanwege de astmatische problemen naar een ander deel van Nederland. Onze dochter heeft zware astma en uit alle onderzoeken die er tot nu toe gedaan zijn is de prikkel van de aanvallen nog niet gevonden. De medicatie is dusdanig hoog dat het verhogen ervan geen optie is :-( We wachten nog op de uitslag van een aantal onderzoeken maar willen ons vast oriënteren voor het geval daar niks uitkomt. Wij wonen nu in de Randstad in de buurt van Den Haag. Als we de knoop doorhakken willen we niet te lang wachten omdat de kids nu nog relatief jong zijn (5 en 2,5). Wij zouden graag in contact komen met mensen die vanwege astmatische klachten zijn verhuisd naar een ander deel van Nederland (waar naartoe) of naar het buitenland (welk land/streek/provincie).

Richard & Elvira

Login of registreer om te reageren
21-09-2008 om 19:45 uur
Reactie op Richardh

Hallo allemaal,

wij zijn op zoek naar mensen die ervaringen hebben met emigreren naar het buitenland of zijn verhuisd vanwege de astmatische problemen naar een ander deel van Nederland.
KNIP
Wij zouden graag in contact komen met mensen die vanwege astmatische klachten zijn verhuisd naar een ander deel van Nederland (waar naartoe) of naar het buitenland (welk land/streek/provincie).

Richard & Elvira

Beste Richard en Elvira,

Als jullie eens van gedachten willen wisselen, kunnen jullie me altijd hierover mailen.
Wij zijn 2 maal voor een aantal jaren geëmigreerd en hebben zo de nodige ervaring op gedaan.

Groetjes Wendy

Login of registreer om te reageren
02-10-2008 om 14:25 uur

Hoi,
H
eeft iemand ook ervaring met scandinavie? Zweden?? In combinatie met astma dus.
De lucht is daar nog heel schoon... maar is de luchtvochtigheid daar beter of juist slechter, veel bossen en meren... hoe is dat? En de kou, veregerd dat juist of verschilt dat heel erg per persoon/kind?

Ik vraag het me af ivm mijn zoontje die erge astma heeft en mijn (en mans) emigratie wens richting zweden...

Bedankt alvast,

Sjoske

Login of registreer om te reageren
02-10-2008 om 19:49 uur

Hallo,

In Zweden is de lucht vrij proper. Het bekende plaatje met de luchtverontreiniging in Europa van de Universiteit van Heidelberg toont dit aan.

Anderzijds heeft 1 op de 6 zweden last van asthma en of allergieën. Dit staat te lezen op de website van de invloedrijke vereniging aldaar (asthmaochallergiförbundet). Ik vermoed evenwel dat hun natuurlijke aanleg hiervoor groter is dan bij ons.

Login of registreer om te reageren
02-10-2008 om 23:15 uur

Hier een artilkel over een europees onderzoek naar astma, waaruit blijkt dat de meest ideale plek is boven 1300 meter voor mensen dan die allergisch zijn voor de huisstofmijt, verder heeft het zoeken naar een ideale plek eigenlijk geen zin. Een klein stukje uit het artikel:

Zijn er in Europa landen waar het voor mensen met astma en COPD gezonder is om te leven als het gaat om prikkelende stoffen die in de lucht voorkomen of het klimaat?
Allergenen ( prikkelende stoffen die leiden tot een allergische reactie ) komen in elk Europees land in min of meer gelijke mate voor. Eén uitzondering is er: de huisstofmijt. Die komt boven een hoogte 1300 meter niet voor. Klimatologische omstandigheden spelen dus wel mee, maar in welke mate de invloed objectief bepaald kan worden, is onduidelijk

Je kan je denk ik toch het beste concentreren op het goed afstemmen van de medicijnen  :Y

Login of registreer om te reageren
27-11-2008 om 14:54 uur

Emigreren vanwege astma is nogal een drastische stap. Zelf heb ik jaren met de gedachten gespeeld omdat ik duidelijke verschillen merkte inde verschillende gebieden waar ik heb gewoond.
De Randstad heb ik inmiddels verlaten, zo is eigenlijk elke grote stad vanwege de kleine stofdeeltjes voor mij beter om te ontwijken. Nijmegen was bijvoorbeeld net zo erg als Utrecht.
Een lange periode in het buitenland heeft mijn astma tot rust, tot een goed beheersbare astma gebracht.
In het Middenlandse Zee-gebied merkte ik een duidelijk verschil tussen, ja weer die verdomde stad met haar smog en de schone zeelucht of de ijle berglucht.
Nu woon ik inmiddels in de Betuwe waar ondanks alle fruitbloesem die in het voorjaar voor prikkels zou moeten zorgen ik prima kan sporten. Ja, ik kan op mijn 32e voor het eerst 5km en 10km hardlopen met mist en regen.
Alleen mijn kinderen reageren hier weer heftiger.
Zo denk ik dat het voor iedereen verschilt. Bij mij persoonlijk speelt gemoedstoestand ook nog een rol.
Dus voor dat ej zo een stap neemt, als je de mogelijkheid hebt, kijk dan eens op een paar plekken hoe je daar reageert. Doe een weekendje Limburg en ga fietsen, bezoek familie in Friesland en ga wadlopen. Ik noem maar wat.

Login of registreer om te reageren
28-11-2008 om 17:42 uur

Als ik zou moeten emigreren zou ik denk naar oostenrijk of zwitserland gaan. In zwitserland zit niet voor niets het astmacentrum. Toch?

Login of registreer om te reageren
29-11-2008 om 06:33 uur
Reactie op Tessa22

Als ik zou moeten emigreren zou ik denk naar oostenrijk of zwitserland gaan. In zwitserland zit niet voor niets het astmacentrum. Toch?

Davos is geschikt voor longpatienten omdat het op 1560 meter hoogte ligt waar geen huisstofmijt voorkomt. Ook zijn er weinig andere stoffen in de lucht waar mensen astmaklachten van krijgen, zoals pollen en bepaalde schimmelsporen. Dit geldt dus voor Davos; maar in andere plaatsen in Zwitserland is dit dus wel anders; daar is de lucht niet (zo) schoon. :N

Login of registreer om te reageren
29-11-2008 om 10:12 uur

Mijn longarts zegt dat Spanje de beste plek is voor mensen met astman. Zeer schone lucht!

Oma Akke

Login of registreer om te reageren
23-05-2009 om 19:05 uur

Merhaba

Ik ben vorig jaar geemigreerd naar Turkije ivm mijn astma. Ik woonde in Noord Brabant maar toen ik hier op vakantie was en bijna niet meer hoefde te inhalleren heb ik de grote stap gezet. In ben laatst twee maanden terug geweest maar dat viel niet mee. In de morgen werd ik benauwd wakker en gedurende de dag was ik erg moe en benauwd. Tegen de middag ging het iets beter. Ik ben nu weer terug in Turkije. Ik moet hier nog wel werken aan een opbouw van contacten en aktiviteiten. Ik doe het allemaal kalm aan want haastige spoed is volgens mij nergens goed voor. Ik weet dat er hier een sportcentrum is en er is een nederlandse vereniging. Als ik er aan toe ben dan zal ik mijn nek eens gaan uitsteken. Ik ben wel van plan een paar keer paar jaar kort terug te gaan naar nederland. Ik ben 55 jaar oud en heb al meer dan 30 jaar last van astma.Daarvoor had ik last van exceem. Het exceem is stukken minder nu. Enkel sociale contacten daar ontbreekt het nog aan maar ik heb wel contact met nederland via skype telefoon en messenger. Het is natuurlijk geen vervanger voor echt contact maar het is meer als niks. Ik heb hier wel de nederlandse televisie. En ik ben van plan contact te gaan zoeken met een nederlandse vrouw die mij de turkse taal wil gaan leren. Als jullie vragen hebben of meer willen weten dan beantwoord ik die graag.
Gr. Katalie

Login of registreer om te reageren
23-05-2009 om 23:46 uur

Hi Katalie,

Wat moedig van je dat je die stap hebt genomen, naar Turkije te gaan.
Zeker omdat je de taal  niet machtig bent. Je zal het snel leren, veel Turks spreken, dan gaat het wel.
Alles op zijn tijd natuurlijk, maar je gewoon onder de bevolking blijven bewegen. Dit heb ik zelf mogen ervaren in het buitenland.

Onze dochter heeft soms ook ademhalings problemen, vooral op bepaalde tijden van het jaar wat gelukkig nu is afgenomen.  Wij wonen nu in Duitsland, (geemigreerd)  vlak  over de grens bij Denekamp (twente)

Ook  komt onze dochter op bezoek. Wij wonen wat achteraf, wat toch wel invloed heeft op de gezondheid en ademhaling van onze dochter. Wij zijn niet vanwege astma naar Duitsland geemigreerd. In de stad wonen wat zij dan ook doet is het ook weer anders, en heeft ook invloed op de gezondheid. (ademhaling gaat wat moeilijker)(we hebben haar een  Purifying apparaat gekocht, wat werkt op water en olie, en staat op haar slaapkamer, en woonkamer. (dit werkt heel goed), het reinigt de lucht (ze kan nu nog veel beter ademen)(en de huisstofmijt wordt volledig geelimineerd)

De luchtkwaliteit in Turkije is anders dan in Nederland, zoals je schrijft en heb  dat ook gemerkt.
Als het je daar beter gaat, moet je daar dan ook zeker blijven.
Fijn dat die exeem nu ook minder is.
Woon je in het buitengebied van Turkije, of  in het stadgedeelte ? Dit maakt toch wel een verschil nietwaar?

De lucht in Turkije is wat droger dan in Nederland, klopt dat ?

Het allerbeste in Turkije Katalie.

Groeten Stephan en Laura.

Login of registreer om te reageren