Emigreren vanwege astma, wie heeft ervaring en waarnaartoe???

14-09-2008 om 20:01 uur

Hallo allemaal,

wij zijn op zoek naar mensen die ervaringen hebben met emigreren naar het buitenland of zijn verhuisd vanwege de astmatische problemen naar een ander deel van Nederland. Onze dochter heeft zware astma en uit alle onderzoeken die er tot nu toe gedaan zijn is de prikkel van de aanvallen nog niet gevonden. De medicatie is dusdanig hoog dat het verhogen ervan geen optie is :-( We wachten nog op de uitslag van een aantal onderzoeken maar willen ons vast oriënteren voor het geval daar niks uitkomt. Wij wonen nu in de Randstad in de buurt van Den Haag. Als we de knoop doorhakken willen we niet te lang wachten omdat de kids nu nog relatief jong zijn (5 en 2,5). Wij zouden graag in contact komen met mensen die vanwege astmatische klachten zijn verhuisd naar een ander deel van Nederland (waar naartoe) of naar het buitenland (welk land/streek/provincie).

Richard & Elvira

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 20:10 uur

Hoi Richard,

Misschien heb je hier wat aan. Heb je verder de zoekfunctie al gebruikt op verhuizen/emigreren? Volgens mij staat daar ook nog e.e.a.

Groeten Mir

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 22:15 uur
Reactie op Mir

Hoi Richard,

Misschien heb je hier wat aan. Heb je verder de zoekfunctie al gebruikt op verhuizen/emigreren? Volgens mij staat daar ook nog e.e.a.

Groeten Mir

Bedankt Mir voor de info! Ik merk al op internet dat er niet zo heel veel informatie over te vinden is. Als ik zo lees zie ik dat het heel persoonsgebonden is.

Richard

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 21:09 uur

Onze KA heeft ons nog gezegd dat de bergen of de middellandse zee ideaal zou zijn voor een gezin als het onze ......

Caro

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 22:27 uur

Het zal idd heel lastig worden om een plek te vinden die ideaal is, is ook bijna een illussie. Hier in Nederland zal je zeker niet de gewenste plek vinden, overal is er wel wat............en of je bereid bent te emigreren.....lijkt me een hele lastige besliising om te nemen.... heel veel sterkte in ieder geval  ^O^

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 22:32 uur

Dat lijkt me heel moeilijk te beslissen/kiezen. Bij de link die Mir gaf kun je lezen dat er iemand naar Den Haag is verhuisd en jij wilt daar juist weg.
Zelf woon ik in Friesland op het platte land. Ik wacht nog op een allergie test dus weet niet of ik ergens allergisch voor ben, maar ik kan mijn eigen gras nauwelijks meer maaien dus dat gaat eruit. Ik woon midden tussen de weilanden en merk dat ik de geur van het gras wat door de boeren hier wordt gemaaid ook niet echt prettig meer vind en dat vond ik vorig jaar nog heerlijk.
Gelukkig woon ik ook aan de rand van een groot meer en ik merk dat ik de lucht en de wind over het water wel heel prettig vind. Terwijl ik weer niet tegen mist kan, vreemd :?

Succes en sterkte met je keuze, Hiske.

Login of registreer om te reageren
15-09-2008 om 08:54 uur

Weet je ik vroeg het mij laats zelf ook af. Wij wonen in het oosten van het land en ik dacht langs de kust is het misschien beter wonen. Maar wie geeft mij de garantie dat het dan beter gaat. Denk een heel ander klimaat dat dat beter zou zijn. Maar ik denk dat ik het zelf niet meer zie zitten om te emigreren.
Maar mijn dochter kan die keuze straks zelf wel gaan maken. Zal het heel moeilijk vinden als zij ver weg zou gaan wonen. Omdat ik zelf ook ver weg woon van mijn familie weet ik hoe het voelt en is. Maar als ze daardoor een stuk gezonder zou zijn zou ik er wel vrede mee hebben. Maar om zelf in het buitenland te gaan wonen weet niet of ik dat nu nog wil.

Login of registreer om te reageren
15-09-2008 om 09:37 uur
Reactie op kaatje

Weet je ik vroeg het mij laats zelf ook af. Wij wonen in het oosten van het land en ik dacht langs de kust is het misschien beter wonen. Maar wie geeft mij de garantie dat het dan beter gaat. Denk een heel ander klimaat dat dat beter zou zijn. Maar ik denk dat ik het zelf niet meer zie zitten om te emigreren.
Maar mijn dochter kan die keuze straks zelf wel gaan maken. Zal het heel moeilijk vinden als zij ver weg zou gaan wonen. Omdat ik zelf ook ver weg woon van mijn familie weet ik hoe het voelt en is. Maar als ze daardoor een stuk gezonder zou zijn zou ik er wel vrede mee hebben. Maar om zelf in het buitenland te gaan wonen weet niet of ik dat nu nog wil.

Voor mij is de zeelucht de ene keer goed; de andere keer totaal niet :N Dus inderdaad geen garantie dat het daar beter gaat ;)

Login of registreer om te reageren
15-09-2008 om 12:37 uur

Beste Richardh

Helaas is iedere astmapatiënt niet gelijk. Iemand uit Rotterdam vertelde mij dat zij door zijn werk verhuisd waren naar Drachten. Hun dochter had in Rotterdam veel last van hooikoorts en deze krachten waren in Drachten verdwenen. Onze overburen woonden in een bosrijke omgeving, waar ze in de herfstmaanden veel last van de vochtige grond (wel zandgrond) en de rottende bladeren.
Ik heb mijn LA als eens gevraagd waar ik het beste met vakantie heen zou kunnen gaan. Hij zei misschien eens op 1600 tot 1700 meter in de bergen. Niet boven 3000 meter, want dan kon ik wel eens last krijgen van de ijle lucht. Ik wandel veel, eens ook met een flinke mist. Dat was dus niet erg bevorderlijk voor mij.
Als je al zou willen emigreren, zou je het misschien uit kunnen proberen om er eerst een tijdje met vakantie heen te kunnen gaan. Succes met de keuzes.
Pieter.

Login of registreer om te reageren
17-09-2008 om 15:59 uur

Hoi Richard & Elvira,

Wat erg dat je je zoveel zorgen moet maken om je kind dat je overweegt alles achter te laten om een veilig heenkomen te zoeken.
Misschien heb ik een tip voor je:
Mijn man had in Eindhoven altijd veel last van hoestbuien met de nodige slijmvorming. Elke herfst begon het weer, en in juni werd het weer wat minder. Later zijn we in Zeeland gaan wonen en werken, en toen viel me ineens op dat de hoestbuien over zijn!!
Op bezoek in Eindhoven, ruiken we gewoon de vieze lucht, en in de zomer is het daar helemaal niet te harden van de luchtverontreiniging. Inmiddels hebben we ook een zoontje met astma, en ben ik dus blij dat we hier wonen.
Voor je drastische stappen neemt, kun je misschien eens een vakantiehuisje huren in de slechtste periode, en kijk of het helpt... (Geldt niet alleen voor Zeeland natuurlijk)

In ieder geval veel succes,

Polleke

Login of registreer om te reageren
21-09-2008 om 17:47 uur

Hoi Richard,
Wat een lastige beslissing.
Mijn kno-arts en longartsen raden mij aan te verhuizen naar Zuid-Frankrijk of Spanje vanwege de lagere luchtvochtigheid en weinig weersschommelingen.
Zelf heb ik daar ook voldoende ervaring mee, ik heb in Spanje gewoond en heb daar echt veel minder last, ben veel minder vaak ziek en gebruik veel minder medicijnen. Waarom ga je niet terug naar Spanje, zul je je dan misschien afvragen. De keerzijde is dat de werkloosheid er heel groot is en de arbeidsvoorwaarden en zekerheden op dat gebied heel slecht... Als ik daar zou blijven zou ik steeds weer een andere baan moeten zoeken, geen eigen huis kunnen hebben etc. Dat is dus zeker ook een afweging, het klimaat alleen is helaas ook niet alles.
Heel erg veel succes iig!

Login of registreer om te reageren