Saunacentrum komt met luchtwegreiniging

11-05-2008 om 16:35 uur

HARDERWIJK (ANP) - Sauna- en Beautyresort de Zwaluwhoeve in Harderwijk wil, nu het wettelijke rookverbod voor de deur staat, rokers een speciale luchtwegreiniging aanbieden. Volgens het saunacentrum gaat het om een wereldprimeur.

De zogeheten Salounge is een bijzondere loungeruimte waar kleine zoutdeeltjes gedoseerd de lucht worden ingeblazen. ,,Vanuit een ontspannen loungestoel worden de luchtwegen intens gereinigd. En niet alleen voor (ex-)rokers is deze Salounge heilzaam. Zelfs mensen met aandoeningen als astma hebben grote baat bij een verblijf in deze ruimte'', aldus het beautycentrum.

Bron

Login of registreer om te reageren
11-05-2008 om 16:51 uur
Reactie op sammytjhuu

...een bijzondere loungeruimte waar kleine zoutdeeltjes gedoseerd de lucht worden ingeblazen. Zelfs mensen met aandoeningen als astma hebben grote baat bij een verblijf in deze ruimte...

Hm... klinkt bijna als het eerste dat bij 't histamine-onderzoek gebeurt... Vòòrdat het 1e meest verdunde potje histamine begint krijg je toch eerst een zoutoplossing vooraf? Ik weet dat ik hierbij al zelfs bijna die grens van 'stoppen' behaalde, dus of die kleine zoutdeeltjes echt goed zijn? Ik weet niet hoor... Kan het ook helemaal mis hebben, maar ja die zoutdeeltjes worden dan neem ik aan toch via een 'stoom-achtig' iets  naar binnen geblazen want puur zout valt zo naar beneden... Dus of 't voor mensen met astma echt niet prikkelend werkt twijfel ik dan wel, maar ja zoals ik al zei misschien bekijk ik 't ook wel verkeerd hoor en is 't wel goed.

Login of registreer om te reageren
11-05-2008 om 20:03 uur
Reactie op Evi.v

Hm... klinkt bijna als het eerste dat bij 't histamine-onderzoek gebeurt... Vòòrdat het 1e meest verdunde potje histamine begint krijg je toch eerst een zoutoplossing vooraf? Ik weet dat ik hierbij al zelfs bijna die grens van 'stoppen' behaalde, dus of die kleine zoutdeeltjes echt goed zijn? Ik weet niet hoor... Kan het ook helemaal mis hebben, maar ja die zoutdeeltjes worden dan neem ik aan toch via een 'stoom-achtig' iets  naar binnen geblazen want puur zout valt zo naar beneden... Dus of 't voor mensen met astma echt niet prikkelend werkt twijfel ik dan wel, maar ja zoals ik al zei misschien bekijk ik 't ook wel verkeerd hoor en is 't wel goed.

dat is precies wat ik ook dacht.. dus jij bekijkt het niet verkeerd.. of we bekijken het samen verkeerd :?

Login of registreer om te reageren
11-05-2008 om 21:33 uur
Reactie op sammytjhuu

dat is precies wat ik ook dacht.. dus jij bekijkt het niet verkeerd.. of we bekijken het samen verkeerd :?

Hier nog iemand dan die het 'verkeerd' bekijkt  :+ Ik denk niet dat mijn luchtwegen blij worden van zo'n 'reiniging'. Lijkt me zelfs eerder nog schadelijk  :?

Login of registreer om te reageren
11-05-2008 om 22:09 uur

ik weet niet net als zo n zoutlamp schijnt ook heilzaam te zijn. ik weet het niet of het echt zo is. maar ergens kan ik dr ook wel inkomen. kan het alleen niet echt uitleggen. whaha daar heb je wat aan he.

Login of registreer om te reageren
Moderator
21-05-2008 om 12:10 uur

Hoi
Ik zat het te lezen en door alle reacties toch erg benieuwd geworden!
Ik ben toen maar eens gaan googlen en kwam het volgende tegen.
Wellicht geven deze reacties wat duidelijkheid?

DeSaunaGids

Login of registreer om te reageren
22-05-2008 om 18:08 uur

Ik vond ivm luchtwegreiniging dmv zout iets grappigs, een apparaatje dat zoute damp afgeeft en een heilzame werking zou hebben. De Hongaarse zoutpijp. Een schoolvoorbeeld van geldklopperij lijkt me... 't is duidelijk commercieel, en ik raad iedereen absoluut af zoiets te bestellen! Ik geloof helemaal niet in een heilzame werking van zout, maar zie het als leuke flauwekul. Even klikken, hè... 't Is wel in 't Engels...

Login of registreer om te reageren
12-05-2009 om 15:11 uur

Mijn vriendin heeft asthma, een paar weken geleden had ze zoveel last van piepen, en kort ademigheid voor meerdere dagen, dat ze  een salt pipe  heeft aangeschaft.  Het piepen was binnen een paar dagen helemaal weg en ze kan nu vrij ademen.  Volgens haar is de salt pipe echt geweldig en ze wil niet meer zonder!  Erg zonder om het andere mensen af te raden terwijl je het zelf niet eens heb geprobeerd!

Login of registreer om te reageren
12-05-2009 om 17:21 uur

ik weet niet of het nu echt werkt of niet weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen

Login of registreer om te reageren
09-02-2017 om 11:22 uur

heb ook een tijdje een zoutpijp geprobeerd omdat ik astmatische klachten heb en moet eerlijk zeggen datde zoutpijp of saltpipe na paar weken verlichting bood. Heb de zoutpijp bij een online natuurwinkel gekocht voor iets van 30 euro. Kun je jaren mee. :)>-

Login of registreer om te reageren