xyzal

30-03-2008 om 14:48 uur

Ik gebruik voor de allergie xyzal.
Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het op dit moment heel slecht met de allergie. Pijnlijke ogen, neus zit dicht enz.
Merk dat die xyzal weinig doet.
Wat slikken jullie en helpt het?
Heb al een arius van mijn dochter gepakt die werkte volgens mij beter.

Login of registreer om te reageren
30-03-2008 om 14:57 uur

Als je denkt dat de Aerius beter werkt dan de Xyzal dan zou ik overleggen met je arts of 't niet slim is om tijdelijk over te stappen naar de Aerius tabletjes. Merk je dan na verloop van tijd dat het echt beter gaat (want 1x een tabletje Aerius kan natuurlijk ook toeval zijn, je weet niet hoe 't die dag geweest zou zijn met Xyzal..) dan is 't wellicht slim om over te stappen naar de Aerius tabletjes.
Volgens mij zijn zowel Xyzal en Aerius goede medicijnen. Mijn zus heeft bijvoorbeeld Xyzal en ik Aerius en beiden bevalt 't ons goed. 't Kan zijn dat jij meer profijt hebt van Aerius dan Xyzal... dat is voor iedereen verschillend.

Login of registreer om te reageren
30-03-2008 om 18:44 uur

Ik heb voor mijn allergie( huisstofmijt) ceterizine en eigenlijk ook rhinocort,maar die gebruik ik al een tijd niet...Ik heb ook xyzal geslikt en het werkt bij mij allebei goed. Volgens mij is ceterize ook de stofnaam van zyrtec, ken je dat middel? Sterkte met het zoeken naar de juiste keuze
gr gerdi

Login of registreer om te reageren
01-04-2008 om 19:47 uur

Hoi Kaatje,

Wat jij zegt heb ik ook gehad. Ik heb jaren lang naar volle tevredenheid elke dag Xyzal gebruikt, alleen kreeg ik op een gegeven moment weer alle klachten, ondanks het gebruik ervan.
Naar de huisarts gegaan en ook gevraagd om Aerius tabletjes, omdat ik weleens het Aeriusdrankje van mijn zoon had geprobeerd, waarbij ik het wél merkte dat het snel effect had. Was trouwens geen enkel probleem.

Ik heb nu dus al een tijdje Aerius tabletjes en ben er erg tevreden mee.

Ik hoop dat het jou ook lukt.
Groetjes, Angelique ;)

Login of registreer om te reageren
01-04-2008 om 20:18 uur

Telfast (junior want anders reageer ik te sterk) werkt bij mij goed.

Login of registreer om te reageren
03-04-2008 om 09:36 uur

bij mij hielpt aerius juist voor geen meter..ik slik nu ceterizine..dat helpt beter..alleen word ik er zo suf van en wordt ceterizine niet vergoed en aerius wel.. :?
Maar je moet gewoon je dokter bellen hoor..dat je dan naar een ander pilletje over wil stappen..om te proberen.. volgens mij doen ze daar niet moeilijk over..die van mij iig niet..

Login of registreer om te reageren
03-04-2008 om 20:43 uur

Hoi ceterizine wordt bij mij wel vergoed, altijd al, maar ben vrijdag overgegaan van ceterizine naar Xyzal....waarom is me een raadsel, dacht dat de middelen toch zeer sterk overheen kwamen. gelukkkig geen last van sufheid want slik de xyzal voor het naar bed gaan
Groetjes Gerdi!!

Gebruik je naast de ceterizine bv ook rhinocort, helptt bij mij goed voor neusklachten??

Login of registreer om te reageren
04-04-2008 om 17:29 uur

Bedankt voor jullie reacties.
Ben inderdaad bij de arts geweest en heb nu dus Arius.
Slik het nu 3 dagen en merk dus ook weinig tot niets.
Nog steeds zeer pijnlijke ogen en een dichte neus.
Ook moet ik nu voordat ik pufje neem eerst ventolin pufen. Maar mijn hoesten word hier ook niet minder door.
Leve het voorjaar. Ik denk namelijk dat het daardoor komt.

Login of registreer om te reageren
07-07-2008 om 13:26 uur

Hallo allemaal, ik gebruik nu ongeveer 2,5 maand xyzal en wordt alsmaar zwaarder. Al ongeveer 4 kilo in die afgelopen 2,5 maand. Is er iemand die dit ook heeft? Ik las in de bijslluiter dat gewichtstoename en vochtophoping in het weefsel mogelijke bijwerkingen zijn, maar wel zeldzaam. Iemand ervaring en bijv. overgestapt op een ander medicijn? :?

Login of registreer om te reageren
23-03-2009 om 18:10 uur
Reactie op flowertime

Hallo allemaal, ik gebruik nu ongeveer 2,5 maand xyzal en wordt alsmaar zwaarder. Al ongeveer 4 kilo in die afgelopen 2,5 maand. Is er iemand die dit ook heeft? Ik las in de bijslluiter dat gewichtstoename en vochtophoping in het weefsel mogelijke bijwerkingen zijn, maar wel zeldzaam. Iemand ervaring en bijv. overgestapt op een ander medicijn? :?

Dit heb ik dus ook op het moment, heb al bijna 30 pilletjes geslikt en 5 kilo zwaarder :(
Heeft de Arius dit ook als bijwerking?

Login of registreer om te reageren
08-07-2008 om 13:08 uur

ik gebruik nu ook al een tijdje xyzal, elke avond.
maar het werkt niet echt, heb steeds last van benauwdheid, pijnlijke oren en ogen.
ik gebruik ook symbicort, maar de klachten minderen niet :s

Login of registreer om te reageren