Eén van je ouders met COPD...

16-02-2006 om 12:32 uur

hoi! het viel me op dat er nog geen plek was voor jongeren, met een ouder die COPD heeft, dus hier is die..  ik zou het erg leuk vinden om met jongeren te praten, waar 1 van de ouders COPD heeft, of met andere mensen die het leuk lijken om te weten hoe jongeren, die een zieke ouder hebben er mee omgaan. ik ben een meisje van 16 en mijn vader van 42 heeft COPD en dat valt niet altijd mee!

[move]wil misschien iemand ervaringen uitwisselen?[/move] :)

Login of registreer om te reageren
23-02-2006 om 22:19 uur

Hoooi Linda,

Wat voor infecties ik percies heb gehad is niet echt duidelijk...de vorige keer waarschijnlijk een a-specifieke longontsteking(eentje die niet hoorbaar is) en de afgelope keer waarschijnlijk toch iets van oorontsteking. Maar het is allemaal een beetje vaag...

Jammer dat het met je vader wat minder gaat :-\ ....met mijn vader gaat het gelukkig goed  :Y

Hahaha vandaag begonnen en morgen ga ik weer verder met soppen. Alleen ben heel snel moe, dus ik doe het alleen s ochtends. Verder lekker de stad in gegaan met n vriendin.

Hoe lang is je vader gestopt met werken? En is er nog een mogelijkheid dat ie nog kleine klusjes kan gaan doen als het beter gaat?

Liefs Nina

Login of registreer om te reageren
24-02-2006 om 13:26 uur

heeej nina,

vind je het niet gek, dat ze niet precies weten wat voor infecties je had? het lijkt me wel lastig om aan mensen uit te leggen enzo dan..

gelukkig dat het met jou vader goed gaat! het ligt ook heel erg aan het weer bij mn vader. nu is het best koud, dus is die steeds benauwd enzo..

ah ik heb net heel mn kamer gedaan, helemaal weer blingie schoon!  :P

wel jammer dat je steeds zo snel moe wordt dan hoe komt dat dan precies? en nog iets leuks gekocht?? :)

ik weet niet hoelang mn vader al is gestopt met werken, al best wel lang eigelijk. 5 jaar ofzo? ik weet niet goed eigelijk. maar wat bedoel je met kleine klusjes? hij kan bijvoorbeeld niet stofzuigen en ook haast niet meer koken, maar als die dan bijvoorbeeld de tafel afruimt, dan is die daar ook heel erg lang mee bezig, dus dat is wel heel jammer.. maja niks aan te doen!

liefs linda

Login of registreer om te reageren
24-02-2006 om 13:32 uur

hey linda,

wat vervelend dat het weer wat minder gaat met je vader!!! maar hoe gaat het met jou????
heb je je hoofstuk van geschiedenis al zelf verzonnen!!!
jij je kamer al af, ik ben ook bezig gister begonnen, maar in een dag was toch te veel van t goede dus ga dadelijk weer verder!

ik vind het idd ook jamemr dat je met veel mensen geen series gesprek kan voeren en dat mensen het niet serieus nemen! soms denk ik had ik maar een gebroken enkel dat ziet iedereen en dan helpt iedereen je ook! maar ja zo simpel ligt t niet!! maar met jou vriendinnnen kun je dus ook niet praten over je vader, dat is verevelend heb je wel iemand waar je het er mee over kan hebben anders kom je straks met jezelf in de knoop en dat is niet de bedoeling!!!

tot snel
liefs susan

Login of registreer om te reageren
24-02-2006 om 13:41 uur

heej susan!

ja ik vind het ook vervelend, maja je kunt er zo weinig aan doen he, dat is nou juist zo stom. met mij gaat het eigelijk heel goed. gaat de laaste tijd gewoon veel beter! :) en met jou dan?? voel je je al wat beter? haha ja ik ben druk bezig met geschiedenis maar het is nog lang niet af hoor.. pfoee :'(

het lijkt wel of iedereen dr kamer gaat opruimen haha.. succes alvast dan! ;)

ja je heb wel gelijk, een gebroken enkel of iets wat aan de buitenkant zit ziet iedereen, maar als het van binnen is, dan doen ze al veel moeilijker. opzich kan ik er wel met vriendinnen enzo over praten hoor.. maar vooral met mn vriend eigelijk, die helpt me super goed! maar voordat ik hem had praatte ik er echt eigelijk nooit met iemand over, meer omdat ik me ook schaamde enzo. ik wilde mensen niet echt tot last zijn, maar nu vertel ik er wel veel eerder over. en dat is wel heel fijn!

sterkte met alles!
liefs linda

Login of registreer om te reageren
24-02-2006 om 16:27 uur

hey linda,

ben nog steeds niet klaar met mijn kamer! verzette mijn bed even om goed schoon te kunnen maken , valt de zijkant eraf en het bed in elkaar :S... tegen mij aan natuurlijk! maar ja pap heeft m alweer gemaakt, maar dat duurde 1 uur! hoef nu alleen nog maar mijn kleren kast en mij bed opdekken en dan ben ik klaar!!!
shit dat je zoveel voor gs moet doen!
heb jij ook vakantie nu???? en waar woon je eigelijk ergens??
ik woon in de buurt van oss en ik zit in nijmegen op school!
praten over dingen die je dwars zitten lucht idd erg op! deed ik vroeger nooit en nu weet ik dat het moet omdat ik er anders aan onder door ga! en ik moet zeggen af en toe vind ik het nu zelfs fijn!!!!

liefs susan

Login of registreer om te reageren
24-02-2006 om 21:29 uur

h0ooi susan!

ben je nu wel klaar met je kamer? balen van je bed, zoiets zou mij ook kunnen overkomen! je maakt trouwens wel heel goed je kamer schoon, heel je kast enzo.. haha daar kom ik nooit echt aan toe  :@

ja ik heb vakantie, naja dit was mn laaste dag maandag weer naar school  :'(, ik woon in vianen ligt vlak bij nieuwegein en ik zit in utrecht op school! dit schooljaar nog en dan nog een heel jaar en dan ben ik eindelijk klaar pff.. ik ben het echt zat!

maja, mag niet zeuren. gelukkig dat je het fijn vind om te praten, want dat is wel de bedoeling!

sterkte,,
liefs linda

Login of registreer om te reageren
25-02-2006 om 10:09 uur

hey linda,

jammer dat je vakantie al om is! heb je er wel van genoten???

ja mijn kamer is eindelijk af! en normaal ruim ik ook de kasten niet op hoor :P doe ik maar 2 keer in het jaar ongeveer  :+

acch die jaartjes op school da duurt nog maar even... en later denk je wat had ik het toen lekker relaxt... spreek sins kort uit ervaring  O-) haha

ik ga nog ff douche en weer een uurtje slapen en dan moet ik gaan werken en dan eten en dan ff voor school wat doen en dan oppassen.
wat ga jij doen vandaag??

liefs susan

Login of registreer om te reageren
26-02-2006 om 12:57 uur

heej susan!

hoe gaat het met je?

ja zeker jammer dat het voorbij is de vakantie! jij heb nu wel lekker he! eerst dacht ik dat het een onwijs saaie vakantie zou worden, maar dat was gelukkig niet zo! ;)

vind je school nu echt zo erg dan?

gisteren (zaterdag dus) kwam mn vriend bij mij, zijn we wezen zwemmen met me broertjes haha was wel leuk..  O-)

en verder niks bijzonders gedaan ofzo.. en hoe was jou dag gisteren?

fijne dag,
liefs linda

Login of registreer om te reageren
26-02-2006 om 19:48 uur

heey linda,

hoe is het??? en met je vader gaat het alweeer wat beter??? hier gaat het nog steds wel redelijk

ik vind school helemaal niet erg hoezo.... ik heb altijd heel veel plezier in mijn school, nu vind ik het af en toe wel moeilijk omdat ik lager ben gaan doen en dat is soms nogal confronterend...

leuk joh zwemmen!!! Ik heb gister gewerkt en toen een paar uur geslapen en toen ben ik op gaan passsen en vandaag heb ik de hele dag opgepast en ben ik naar de optocht gaan kijken!
en wat heb jij gedaan vandaaag??

liefs susan

Login of registreer om te reageren
26-02-2006 om 19:59 uur

hoi hoi!

ja met mij gaat het best wel goed, alleen er zijn zulke spanningen thuis enzo. als je maar iets verkeerd zeg, dan wordt me moeder al boos. gisteren bijvoorbeeld, moest ik voor mn pa zn bordje in de vaatwasser zetten en ik zag niet dat mn moeder juist de vaatwasser aan het uitruimen was, en toen kreeg ik op mn donder. maja, mn vader nam wel weer voor me op. dat scheelde.. maar mn moeder is de laatste tijd zo chaga ik weet ook niet goed precies allemaal hoe het zit.

hopelijk voel jij je wel wat beter!

maar je vind school dus niet erg oke heb het dus verkeerd begrepen! ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk voor je is! het is ook onwijs jammer!

slaap je overdag veel? heb je dat dan echt nodig een paar uurtjes slaap extra? het lijkt mij zo lastig! hoe was het oppassen? hebben ze bij jullie ook carnaval, bij ons niet! wel jammer..

ik heb vandaag niet echt wat bijzonders gedaan, beetje huiswerk (weer geschiedenis pff haha) enne tv gekeken enzo,

liefs linda

Login of registreer om te reageren