bijwerkingen na jaren singulair?

28-12-2009 om 22:01 uur

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
Ik gebruik nu ruim 5 jaar singulair wegens allergisch astma.
Eerst in combinatie met inhalatiecorticoiden maar daar ben ik mee gestopt toen ik op 3 jaar tijd 4 longontstekingen kreeg.
Met de singulair gaat mijn astma heel erg goed dus, ik kan terug joggen, hoest nog amper, geen slijmen, heerlijk.
De eerste jaren geen last van bijwerkingen.
De laatste maanden steeds meer last, gewrichtspijnen, hartkloppingen, maaglast en hele erge stemmingswisselingen, prikkelbaar, slecht slapen...
Medisch is er niks aan de hand, ook een inspanningstest, haltermonitroing ed verliepen goed.
En toen las een vriend van me die arts is in een engelstalig medisch tijdschrift over bijwerkingen na langdurig singulair gebruik, in het bijzonder depressie.
Onderzoek wees niet echt iets uit, maar door het grote aantal meldingen werd opgeropeen hiervoor oplettend te zijn.

Zijn er nog mensen hier die jaren zonder last singulair namen en nu toch dergelijke bijwerkingen herkennen?

Ik overweeg een maand te stoppen als test, maar dan moet ik terug naar andere medicatie grijpen en als het niet moet dan liever niet natuurlijk, de astma is nu prima in orde.
Mijn dochter van 8 neemt ook singulair (vanaf haar 6e) maar is tot nu toe zonder bijwerkingen.

Login of registreer om te reageren
11-03-2010 om 22:29 uur

ik zou er mee stoppen moest ik van jou zijn , de inhalatie cortisonen zijn veel straffer dan die montulekast , eenmaal je zonder cortisonen kan moet het ook geen probleem zijn om de singulair te laten vallen .

Login of registreer om te reageren
12-03-2010 om 08:41 uur

Ik was er dus mee gestopt, binnen de week waren mijn klachten weg en aanvankelijk bleef de astma ook onder controle. Nu na een neusverkoudheid bleef ik het benauwd hebben, moest meer duovent gebruiken en ik ben sinds een dikke week terug begonnen. Astma is beter (ik reageer blijkbaar erg goed op de singulair) en tot nu toe blijven de bijwerkingen weg, hopelijk blijft dit zo!

Login of registreer om te reageren
28-07-2018 om 06:44 uur

gebruik nu een jaar ongeveer montulekast en heb laatste maanden last van heesheid en veelvuldig kuchen waar ik voorheen veel minder last van had. Ben nu een week gestopt met het innemen van Montulekast en wil eens kijken of deze klachten na een poosje ook minder worden.

Login of registreer om te reageren
28-07-2018 om 09:26 uur

Ik gebruik al jaren singulair maar heb geen last van bijwerkingen, of tenminste dat denk ik. Heb wel een hartritmestoornis sinds een jaar of 2 maar weet niet of dat van de singulair komt.

Login of registreer om te reageren