Ervaring met Rhinocort Turbuhaler?

02-02-2006 om 19:55 uur

Hoi allen,

Is iemand hier met bekend met Rhinocort Turbuhaler? Ik heb dat vanochtend voor het eerst gebruikt ipv Nasonex neusspray. Ik heb alleen het gevoel dat ik met de Rhinocort helemaal niets binnenkrijg! Herkent iemand dit? Op de Bricanyl staat ook dat je er bijna niets van merkt maar daar voel ik wel degelijk "poeder" terwijl ik bij de Rhinocort echt helemaal niets merk!

groet,

Mandy

Login of registreer om te reageren
02-02-2006 om 19:58 uur

Hoi Eeka,

Ik heb verder geen ervaring met Rhinocort. Alleen wel met de turbuhaler Symbicort. Ik voel daarbij helemaal niets. Als het goed is hoort dat bij geen enkele turbuhaler...ik heb ook het gevoel dat ik niets binnenkrijg. Haha t helpt ook niet echt heel goed, dus misschien krijg ik wel niks binnen  ;)

Sterkte!

Liefs Nina

Login of registreer om te reageren
02-02-2006 om 20:41 uur
Reactie op eeka

Hoi allen,

Is iemand hier met bekend met Rhinocort Turbuhaler? Ik heb dat vanochtend voor het eerst gebruikt ipv Nasonex neusspray. Ik heb alleen het gevoel dat ik met de Rhinocort helemaal niets binnenkrijg! Herkent iemand dit? Op de Bricanyl staat ook dat je er bijna niets van merkt maar daar voel ik wel degelijk "poeder" terwijl ik bij de Rhinocort echt helemaal niets merk!

groet,

Mandy

Beste Mandy,

Ik heb lange tijd Rhinocort geïnhaleerd. Sinds kort ben ik overgegaan op Nasonex (jij dus precies andersom) i.v.m de vele bloedneuzen die ik plotseling kreeg. Aller eerst heb ik Flixonase gehad, daar kreeg ik spontane bloedneuzen van (liep ik naar de bus om naar school te gaan, plotseling *drup drup uit mijn neus - vet irritant). Toen ben ik overgegaan op Rhinocort Turbohaler en dit ging heel goed. Je merkt inderdaad niets dat je inhaleert omdat het maar heel weinig poeder is dat je inhaleert. Sla maar eens een draai van dat poeder in je hand om te kijken hoe het poeder eruit ziet en wat de hoeveelheid is. Dit heeft de apotheek ook es gedaan op de balie om dit te laten zien. Het zijn zowat maar 5 korreltjes per draai wat je inhaleert. Onvoorstelbaar!
Maar 3 maanden terug kreeg ik opeens weer last van vele bloedneuzen en ik kon mijn neus niet eens snuiten, elke keer weer een bloedneus. Toen kreeg ik Nasonex voorgeschreven ("zusje" van Rhinocort) om te kijken hoe dit gaat. Eerst ging het alleen maar slechter, maar ik heb de moed niet opgegeven. Momenteel gaat het redelijk met regelmatig bloedneuzen. Moet volgende week weer voor controle naar de kno-arts.

Als je goed kijkt in de bijsluiter, staat daar ook dat je bij Rhinocort niets merkt van de inhalatie.

Login of registreer om te reageren
02-02-2006 om 21:19 uur

hoi iedereen,

@ Mandy: Ja dat gebruik ik als ik last heb van hooikoorts.Het klopt inderdaad dat je niet voelt dat je iets in je neus krijgt. Dat schijnt juist beter te zijn tegen bloedneuzen. Qua bloedneuzen ben ik net als Famke problematisch. Gewone neussprays van de apotheek, daar kreeg ik alleen maar bloedneuzen van, dus is bij mij Rhinocort voorgeschreven. Maar ik krijg ook bloedneuzen door de allergie, die zijn wel heftiger met medicatie. Met Rhinocort ging het bij mij ook een tijdje goed, ongeveer een paar maanden. Daarna kreeg ik weer bloedneuzen en mijn neus was ook heel gevoelig en opgezet. Straks als de hooikoortsperiode weer begint moet ik 1 maal per dag inhaleren om te kijken of dat bevalt. Ik denk niet dat ie dan de overige 12 uur nog werkt, maar goed we zien wel hoe het uitpakt! Misschien moet ik anders ook eens naar die Nasonex vragen.
Hopelijk werkt deze neusspray voor jou beter  :)
@Famke: mooi dat de bloedneuzen minder worden. Het is inderdaad heel irritant om steeds een bloedneus te krijgen. (ik heb gelukkig wel het voordeel dat het bij mij nooit heel heftig bloedt en het ook nooit lang duurt) Maar ja je neus wordt wel steeds gevoeliger en op den duur snuit je alleen nog maar bloed. Heb jij dat ook dat je neus dan dikker wordt en pijnlijk? Succes bij de KNO-arts!

Login of registreer om te reageren
11-02-2006 om 22:04 uur

Ik heb ook tijdje symbicort gehad

eerst moes ik een puf per keer nemen. had toen nergens last van
later moes ik twee pufjes nemen toen had ik er ook last van. je voelde ja slap en je hartslag sloeg zo wat op hol.
heb het gemeld aan de arts. en kreeg een andere medicijnen.

Login of registreer om te reageren
12-02-2006 om 11:07 uur

Ik gebruik al enkele jaren naar volle tevredenheid Rhinocort.Ik heb nog nooit een bloedneus gehad.Ik gebruik het 1 maal daags  s'morgens.

Login of registreer om te reageren
12-02-2006 om 17:22 uur

Hoi Mandy,

Ik heb het ook gebruikt. Het nadeel vond ik dat je nooit zeker wist of je het wel binnenkreeg,omdat je inderdaad niks voelt. Ik ben er toen ook mee gestopt helaas, ik had er nog veel plezier van kunnen hebben.

Login of registreer om te reageren