Jongeren met astma # 3

02-02-2006 om 12:05 uur Gesloten

Een nieuw deel, veel plezier  :s).

De laatste post van Susan in het vorige deeltje:

Reactie op susan

hey allemaal,

hoe is het?????
sorry dat ik zolang weer niets heb laten horen  :@
maar met mij gaat het nog steeds niet zo denderend,heb veel aanvallen val zo af en toe eens flauw en heb een voorhoofdholt ontsteking en op de longfoto's zijn infiltraatjes te zien (infecties) :S. heb nu weer antibotica en nu maar hopen dat het helpt! maar om even positief te blijven ik  heb vanaf gister 5 vrije dagen en ik moet zeggen dat werd wel tijd na een reeks van 6 te hebben gewerkt en daarna 2 dagen vrij en weer een reeks van 6 te hebben gewerkt! ga lekker een filmpje kijken op de bank en wat frutten in huis! verder moet ik ook deze week mijn beslissing nemen over wat ik ga doen met mijn opleiding.....maar daar ga ik me nu even niet meer druk om maken dat heb ik al genoeg gedaan :P

@esther: fijn dat je de sleutel krijgt! zal zeker wel veel drukte en spanning met zich mee brengen! heel veel succes en natuurlijk ook plezier met de verhuizing!!!!! Hoop dat je je snel thuis voelt in je nieuwe huis!

@bioloogje: ik hoop dat het bij jou de goede kant op blijft gaan en dat het afbouwen van de medicijnen ook goed gaat!

@laura: heel veel succes met je tentames! kei goed dat je voor jezelf op  komt en een klacht indient op school!!super! ik hoop dat het ook effect heeft en dat ze er iets mee gaan doen(zal voor je duimen)! het is natuurlijk ook schandalig 6 trappen op zonder lift das echt niet lekker! Ik hoop dat al je medicijnen aanslaan en je jezelf weer beter gaat voelen

@daatje: Ook ik vergat in het begin vaak mijn medicijnen te nemen en soms liet ik ze ook expres liggen omdat ik het idee had dat ze niet werkte, maar ik ben er vrij snel achter gekomen dat het dan nog erger werd en daar had ik helemaal geen zin in dus nu neem ik altijd netjes mijn medicijnen in! mischien een tip voor je bestel van elk medicijn een extra en leg er een thuis neer en een bijvoorbeeld in je tasje dan heb je het altijd bij je.

@nina: wat een super punt voor je tentamen!!!!! echt super! ik heb gister ook een punt terug gehad voor mijn examens ( moet en nu nog maar 3 ) en dat was een 8.9  en ik dacht nog wel dat ik mischien net een voldoende had dus dat viel weer 100% mee......maar nu de rest nog! en had je t zo benuawd dat je ouders der van schrokken... bah wat vervelend maar schien heb je nu hun ogen wel geopend! ik hoop het succes ermee!
alweer oorpijn!!!! als t aanhoudt wel naar de huisarts gaan he en laat je er niet zomaar wegsturen!

nou dit berichtje is veel langer dan dat de bedoeling was maar goed had nu de tijd en energie ervoor!
fijne dag
liefs susan

De reacties zijn gesloten.
02-02-2006 om 12:40 uur

Hoi iedereen,

Hoe gaat het?
Tegenwoordig ben ik veel te vinden op het forum, probeer mijn studie te ontlopen, want ik heb morgen een tentamen statistiek, en ik heb geen zin om te oefenen.. Het tentamen gaat vast wel lukken, want ik snap het wel, en heb ook steeds bijna alle opgaven goed, maar ja de luiheid slaat toe...
Qua luchtwegklachten gaat het zijn gangetje. Ik heb besloten om mijn huisdieren, degoes, de deur uit te gooien. Degoes, zijn dagknaagdieren, wat betreft de grootte tussen een rat en een muis in. Ze staan nu in de keuken, die aansluit op de hal. En daar kan ik eigenlijk niet zijn, zonder benauwd te worden. Man wat veroorzaken die beesten een stof! Dus nu heb ik in elke supermarkt in de buurt een briefje op gehangen, nu maar hopen dat ze snel een goed tehuis vinden!
Ik heb er wel een paar weken overnagedacht om ze weg te doen, ze zijn namelijk heel schattig, maar ja ik moet toch een keer beter worden. Gelukkig ben ik niet erg aan ze gehecht geraakt, ze zijn namelijk nogal op zichzelf en ik heb het te druk om ze echt tam te maken.
Ehum ja ik heb een allergie-test gedaan afgelopen zomer, en daaruit bleek o.a. dat ik een beetje allergisch ben voor honden, dus het kan heel goed dat ik er benauwd van wordt. Maar ik zit nog een beetje in de ontkenningsfase qua allergie voor honden, ik houd namelijk heel erg van die hond, ze is echt mijn maatje. De benauwdheid merk ik pas 's avonds, en snotteren doe ik overigens ook niet meer dan anders.
Morgenochtend ga ik mijn allergoloog eindelijk eens bellen om advies over de medicijnen, ben reuze benieuwd.
@ susan: Jeetje dat je zo ziek bent, gelukkig ben je nu 5 dagen vrij, kun je even goed uitzieken. Ik hoop voor je dat de antibiotica gaat helpen. Beterschap!
@ esther: Veel plezier in jullie nieuwe huis! verhuizen brengt inderdaad veel spanning met zich mee. Kunnen andere mensen je niet helpen met verhuizen, zodat je minder last hebt van de benauwdheid?
@nina: wat goed zeg dat je je tentamen met zo'n hoog cijfer hebt gehaald!  *O* en beterschap!

tot gauw!

groetjes bioloogje

02-02-2006 om 12:55 uur

Bioloogje, heb je ook al geprobeerd om je degoes op andere bodembedekking te zetten :?. Dat kan namelijk heel erg schelen met het stof :Y. Ik heb zelf ratten, en aangezien de zélf ook gevoelige luchtwegen hebben en last van stof heb ik inmiddels al veel bodembedekkers uitgeprobeerd.
Momenteel gebruik ik Carefresh, en dat is heel goed spul *O*.
Het zou jammer zijn als je je beestjes weg moet doen terwijl er misschien best een oplossing te vinden is :Y.

02-02-2006 om 12:59 uur

Hey Esther,

Ja ze hebben al een tijdje een andere bodembedekking dan zaagsel, een soort kartonachtig spul. Het helpt inderdaad heel goed, maar het is jammer genoeg niet goed genoeg. De andere bodembedekkers die ze hebben in de winkel vreten ze op, en dat kan vast niet de bedoeling zijn!
Het probleem is vooral dat ze zo actief zijn en dus veel stof maken, maar misschien zijn het ook wel de haren het doen. Er bestaan jammer genoeg geen allergietesten voor degoes..  :N
Meestal doe ik de deur naar de gezamelijke gang een paar uur open om te luchten, maar dit helpt jammer genoeg maar even, dus ik vrees toch dat ze weg moeten...

02-02-2006 om 13:13 uur
Reactie op bioloogje

Hey Esther,

Ja ze hebben al een tijdje een andere bodembedekking dan zaagsel, een soort kartonachtig spul. Het helpt inderdaad heel goed, maar het is jammer genoeg niet goed genoeg. De andere bodembedekkers die ze hebben in de winkel vreten ze op, en dat kan vast niet de bedoeling zijn!
Het probleem is vooral dat ze zo actief zijn en dus veel stof maken, maar misschien zijn het ook wel de haren het doen. Er bestaan jammer genoeg geen allergietesten voor degoes..  :N
Meestal doe ik de deur naar de gezamelijke gang een paar uur open om te luchten, maar dit helpt jammer genoeg maar even, dus ik vrees toch dat ze weg moeten...

Okay, dan heb je het in ieder geval geprobeerd :). Er is veel meer mogelijk dan alleen maar zaagsel, maar veel mensen vinden dat te kostbaar worden of weten dat niet eens -O-.
Je kan natuurlijk ook 'gewoon' gevoelig zijn voor de beestjes zelf (heb ik met cavia's -O-, maar van mijn ratten heb ik gelukkig geen last, de overige 4 heren mogen dus lekker hun oude dag bij me slijten *O* ).

02-02-2006 om 18:16 uur

Wow gaaf.. weer een nieuw deel ;) gaat goed met ons..

Jammer dat iedereen deze periode veel ziek is.. zelf gaat het gelukkig met mij wel geod..
Beterschap allemaal!!!

Het mailtje voor mijn klacht is ingediend.. ik heb nog wel even getwijfeld of ik het zou doen.. Heb het er met mijn ip docent (soort mentor) over gehad en hij stelde mij voor om iemand te mailen.. dit heb ik net gedaan en nou is het afwachten..
Ik moest ook nadenken of ik er een officiele klacht van wilde maken, daar twijfel ik nogal over.. Brengt veel te weeg vaak en ik weet niet of ik dat wel wil!

Liefs Laura

02-02-2006 om 18:26 uur

hoi laura,

snap dat je niet zo veel te weeg wil brengen op school! zou er eerst goed over nadenken over wat je precies wil! mischien is het wel genoeg al je mentor het weet en er eeen beetje rekening mee word gehouden!
veel succes met doe beslissing
liefs susan

02-02-2006 om 19:53 uur

Hoi Allemaal,

Jaja alweer een nieuw deel  :s) vet goed!

@ bioloogje: Heh jammer dat je knaagdiertjes weg moet doen...maar ja wat moet dat moet. Enne wel leren heh :P ik snap je helemaal hoor, ik ken dat soort luiheid wel :P nog even doorbijten. Succes!!

@ laura: fijn dat het wat beter gaat! Ik vind het wel goed dat je de klacht heb ingediend, maar ik denk dat je het inderdaad niet te groot moet maken. ben erg benieuwd naar de reacties daarop.

Tja verder niet veel ter vertellen...oorpijn is vandaag heftiger geworden. maar ja paracetamolletje erin en nu gaatt wel aardig.

Tot snel, Liefs Nina

03-02-2006 om 11:33 uur

Hey iedereen,

Nou ik heb vanochtend eens mijn allergoloog gebeld. Hij zei dat ik toch weer de dosis moet verhogen tot dat ik in april bij hem op spreekuur kom. En voor het sporten moest ik toch maar weer die ventolin proberen. Maar als de ventolin niet hielp moest ik maar voorlopig stoppen met sporten.
Eigenlijk ben ik wel blij met dit advies, misschien ben ik inderdaad toch te vroeg gestopt. Vorige keer toen ik bij hem op spreekuur was, was hij heel vaag over wanneer ik moest gaan afbouwen. "gewoon na 2 of 3 weken". Misschien had ik toen toch even door moeten vragen. Best lastig zo'n bezoek, ik vergeet altijd dingen te melden en door te vragen. Maar voor vandaag had ik een lijstje opgesteld met de klachten en de vragen, dat hielp goed!
@ Laura, goed zeg dat je die email hebt gestuurd! Fijn dat je je goed voelt.
@ Nina, jammer dat je oorpijn erger is geworden. Hoe gaat het nu met je?

Fijn weekend

groetjes bioloogje

03-02-2006 om 17:05 uur

hey allemaal,

hoe is het??? al plannen vor het weekend???

@ bioloogje: fijn dat je en advies heb gekregen waarin je je wel kunt vinden! hoop dawt het snel beter met je gaat!
@ nina: hoe is het nu met je oorpijn??

fijn weekend
liefs susan

04-02-2006 om 11:11 uur

Hoi Allemaal,

@ Bioloogje: Nou hopen dat het verhogen goed helpt. Helpt je ventolin vaak niet?

Nou verder had ik gister flink oorpijn. Heb ook de hele dag op paracetamol geleefd, niks voor mij, ik gebruik ze namelijk nooit. Gister ochtend ook echt om 5u s ochtends wakker  :-\ vandaag wat langer geslapen toen werd ik om 9u wakker, had wel wat langer willen slapen. Maar ja dit weekend allemaal visite over de vloer want mn moeder is jarig. Verder vanavond nog oppassen samen met mn vriend. En tussen alles door nog uit te rusten  :P

Hoe gaat het met jullie?

Liefs Nina