Deelnemers gezocht voor afstudeeronderzoek!

16-12-2009 om 22:01 uur Gesloten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sigrid Buitenhuis en ik ben masterstudente aan de Universiteit Utrecht. Aangezien ik zelf astma heb en ik binnenkort afstudeer, doe ik mijn afstudeeronderzoek naar begrip en onbegrip voor mensen met astma. Hiervoor ben ik op zoek naar veel deelnemers! Met mijn onderzoek wil ik graag meer inzicht krijgen in hoe mensen met astma begrip en onbegrip beleven en wat hier de gevolgen van zijn.

In mijn onderzoek komen een aantal vragenlijsten aan bod. Meedoen aan het onderzoek kost in totaal tussen de 15 en 20 minuten. Deelname is volstrekt anoniem. Naar verwachting wordt de vragenlijst 10 januari gesloten, dus ik heb in korte tijd veel deelnemers nodig. Wanneer het onderzoek afgelopen is, plaats ik hier uiteraard de resultaten.

Klik hier voor het onderzoek!

Jullie zouden mij ontzettend helpen door aan mijn onderzoek deel te nemen! Voor vragen over mijn onderzoek kan altijd gemaild worden naar s.buitenhuis@students.uu.nl.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Sigrid Buitenhuis

De reacties zijn gesloten.
17-12-2009 om 10:35 uur

Ik heb hem ingevuld :)
Ik moet zeggen hij lijkt erg op de vragenlijsten welke je aan het begin van een revalidatie krijgt ;) ! Hij zit erg goed in elkaar :)

Ben benieuwd wat er uit komt :Y

17-12-2009 om 10:42 uur

Voor mij iden dito, heb overigens wel enige op en aanmerkingen door gegeven omdat een invulling van de eigen beleving niet te geven was,  elke individu beleeft zijn luchtweg problemen anders en daarmee dus ook de impact op het dagelijks bestaan.

Dergelijke intervieuws beperken zich slechts tot een indicatie.

17-12-2009 om 12:40 uur
Reactie op Rijk

Voor mij iden dito, heb overigens wel enige op en aanmerkingen door gegeven omdat een invulling van de eigen beleving niet te geven was,  elke individu beleeft zijn luchtweg problemen anders en daarmee dus ook de impact op het dagelijks bestaan.

Dergelijke intervieuws beperken zich slechts tot een indicatie.

Hallo! Dat klopt, hier heb ik u ook over gemaild. Vooralsnog leek het me handig om dit even toe te lichten op het forum zelf.
Voor afstudeeronderzoeken worden over het algemeen grotendeels vragenlijsten gebruikt om gegevens te verzamelen. Dit heeft onder andere te maken met de beperkte tijd waarin een afstudeeronderzoek compleet moet zijn. Wel is mijn onderzoek, en zijn ook de vragenlijsten, gebaseerd op gevoelsbelevingen van mensen met astma of COPD. In deze zin wordt daar wel rekening mee gehouden.

17-12-2009 om 11:06 uur

Hé leuk! Nog een psycholoog in spe op het forum!  *O*
Ik heb hem ook ingevuld en ben heel erg benieuwd naar de resultaten!
Veel succes!

17-12-2009 om 12:55 uur

Ik heb hem net ingevuld.
Lijkt zoals Sam al zei op de lijst die krijgt voor en na de revalidatie.
Ben benieuwd naar de reslutaten.

17-12-2009 om 13:07 uur
Reactie op HJ

Ik heb hem net ingevuld.
Lijkt zoals Sam al zei op de lijst die krijgt voor en na de revalidatie.
Ben benieuwd naar de reslutaten.

Ik vraag me ondertussen toch af welke lijst dat dan is!

In ieder geval: iedereen die het tot nu toe al ingevuld heeft, hartelijk bedankt!

17-12-2009 om 18:45 uur

[quote author=Sigrid Buitenhuis link=topic=9839.msg224997#msg224997 date=1261051662]
Ik vraag me ondertussen toch af welke lijst dat dan is!

In ieder geval: iedereen die het tot nu toe al ingevuld heeft, hartelijk bedankt!
[/quote]Een vragenlijst die ik moest vullen voordat ik met de poliklinische revalidatie begon en ws. ingevuld moest worden door meerdere van ons die gerevalideerd hebben. Hij leek wat betreft de vragen op de vragen die ik nu heb ingevuld.

20-12-2009 om 18:08 uur

Fijn dat zo veel mensen ondertussen de vragenlijst hebben ingevuld, dank jullie wel! Ik hoop dat het zo doorgaat en dat er nog meer mensen mee gaan doen!

Reactie op HJ

Een vragenlijst die ik moest vullen voordat ik met de poliklinische revalidatie begon en ws. ingevuld moest worden door meerdere van ons die gerevalideerd hebben. Hij leek wat betreft de vragen op de vragen die ik nu heb ingevuld.

Interessant dat het er zo op lijkt, al weet ik niet precies welke vragenlijst dat dan is geweest. En ik zag ook dat nog iemand zei dat het er op leek!

20-12-2009 om 18:23 uur

[quote author=Sigrid Buitenhuis link=topic=9839.msg225711#msg225711 date=1261328935]
Fijn dat zo veel mensen ondertussen de vragenlijst hebben ingevuld, dank jullie wel! Ik hoop dat het zo doorgaat en dat er nog meer mensen mee gaan doen!

Interessant dat het er zo op lijkt, al weet ik niet precies welke vragenlijst dat dan is geweest. En ik zag ook dat nog iemand zei dat het er op leek!
[/quote]

die andere was ik :+

Voor de revalidatie krijg je vragenlijsten om te kijken hoe je je astma/copd op dat moment ervaart. Hoe je het beleefd en dit word vergeleken met de fysieke testen.

Aan het eind van de revalidatie krijg je deze vragen lijsten weer en dit word vergeleken met de vragenlijsten aan het begin van de revalidatie. Zo word gekeken of je zowel mentaal gezien het als beter ervaart en of het fysiek ook daadwerkelijk vooruit is gegaan.

Soms sturen ze enkele maanden na de revalidatie ook deze vragen lijsten weer om te kijken of het effect van de revalidatie is behouden.

17-12-2009 om 15:22 uur

Ik heb de lijst ook ingevuld!!