metalen nebuhaler kan niet??

24-01-2006 om 10:41 uur

Hoi!

Ik had gehoord en gelezen dat de metalen nebuhaler zo fijn is en dat je daarvan minder kans heb op dat statisch worden en hij ook makkleijker is schoon te maken dan de earochamber. Dus ik die aangevraagd bij de apotheek. Maar daar werd mij verteld dat dat volgens haar niet kan omdat de "mondstuk-maten" van Ventolin 100 en Flixotide 125 net even verschillend zijn. (een is net iets groten..) Maar ja... maakt dat dan zoveel uit dat dat echt niet mogenlijk is? Wie kan mij dat vertellen?

groetjes Sonja

Login of registreer om te reageren
24-01-2006 om 11:02 uur

Hoi Sonja

Wij gebruiken de metalen Nebuhaler al bijna 4 jaar.
Toevallig was ik afgelopen vrijdag bij de longverpleegkundige met Jefrey.
Ze vertelde mij dat de plastic voorzetkamers elk jaar vervangen moesten worden.De metalen Nebuhaler kan ook in de afwasmachine.Het mondstukje wat Jefrey in de mond neemt kook ik elke week uit en die vervang ik ook nog elke 6 weken.Gratis op te halen bij de apotheek.

Jefrey krijgt ook de Ventolin 100 via de Nebuhaler.
Er zijn bij de apotheek tussenstukjes te krijgen(ook gratis) die op de achterkant van de Nebuhaler passen waardoor de Ventolin wel op de Nebuhaler past.
Zo zal dat er ook wel zijn voor de Flixotide denk ik.

Vertel ze dat maar.
Als ze het niet geloven moeten ze de kringapotheek in Beilen maar eens bellen.

gr
Rianne

Login of registreer om te reageren
24-01-2006 om 13:22 uur

Hoi Rianne,

Dank je wel voor je reactie! Dat was ook presies wat ik er op internet over kon vinden! Ik heb dus de apotheek (lekker assertief..) terug gebeld en gezegd dat het wel zou passen als ze er een tussenstukje voor bij bestelde/hadden. Tja...dáár had zij nog nooit van gehoord! Nou zei ik, maar ik dus wel! Het wordt zelfs op de site van het astmafonds vermeld en ik heb het ook van iemand die er ervaring mee heeft! "Oh...zei ze tja...maar je krijgt maar 1 voorzetkamer per jaar vergoed hoor, dus als U die nu al wilt...moet u daar een heel jaar mee doen! " Tja...weet ik, zei ik, maar de metalen voorzetkamers gaan jaren mee..tot wel 6 jaar toe, zei ik! "oh...nou als U dat wilt zal ik hem bestellen, mevrouw"! Hihihi...ja graag, zei ik, maar vergeet niet het tussenstukje mee te bestellen! haha! Vond ze neit ech tleuk geloof ik! haha!
Als het goed is, is het morgen binnen en kan ik hem gaan afhalen! Haha! Ik ben benieuwd! (haha..en trots op mijn assertieve houding...had ik jaren terug echt niet! Wat dát betreft heeft Fieke's astma en allergie een goeie uitwerking op mij! Hahaha!

groetjes SOnja

Login of registreer om te reageren
24-01-2006 om 13:58 uur

Hoi Sonja.

De Nebuhaler is ook een stuk kleiner als al die plastic voorzetkamers.
Veel makkelijker mee te nemen.
De Nebuhaler kan je hele leven mee.

Goed van je dat je terug hebt gebeld en je hebt ze gewoon voor blok gezet *O* ^O^ *O*

Gelukkig is onze apotheek erg goed.Die vroegen welke voorzetkamer Jefrey had en kwam zelf al met het tussenstuk op de proppen.

Laat me even weten of je ALLES hebt gekregen>

Rianne

Login of registreer om te reageren
26-01-2006 om 09:06 uur
Reactie op Americo

Hoi Sonja.

De Nebuhaler is ook een stuk kleiner als al die plastic voorzetkamers.
Veel makkelijker mee te nemen.
De Nebuhaler kan je hele leven mee.

Goed van je dat je terug hebt gebeld en je hebt ze gewoon voor blok gezet *O* ^O^ *O*

Gelukkig is onze apotheek erg goed.Die vroegen welke voorzetkamer Jefrey had en kwam zelf al met het tussenstuk op de proppen.

Laat me even weten of je ALLES hebt gekregen>

Rianne

Hoi Rianne,

Jahoor...ik heb inmiddels de metalen nebuhaler! Dit tot groot plezier van onze Fieke...een echt meisje! Helemaal gelukkig met har "zilveren puffer met paars hoesje"! Hahaha! Alleen de verloopstukjes moeten nog komen, die waren er nog niet, want die komen met de post bij de apotheek aan...zeiden ze! Maar daarvoor bellen ze als ze er zijn!
Maar als ik zo kijk naar hoe de ventolin en flixotide erop passen...vraag ik me af waar die verloop stukjes voor zijn! Beide passen goed in de opening en kunnen volgens mij niet "lekken" ...zit geen of een minimale opening rondom...

Jij schrijnft dat de nebuhaler je hele leven mee kan...maar op de gebruiksaanwijzing staat dat hij maximaal te gebruiken is tot februari 2008... of heb ik nou iets verkeerd begrepen?
Enne..volgens de beschrijving bij de nebuhaler moet het mondstuk maar 1 keer in de 6 maanden  worden vervangen...of bedoelde je dat ook? Er zit dan ook een bon bij die je in kunt sturen, zodat je het mondstukje gewoon thuis krijgt gestuurd...lekker handig! haha!

groetjes Sonja (blij!!)

Login of registreer om te reageren
26-01-2006 om 10:34 uur

Hoi Sonja

Bij ons past de ventolin niet zonder verloopstukje op de nebuhaler.Er zit wel een opening tussen.
Met zo'n verloopstukje hebben we daar geen last van.De ventolin klikt in het verloopstukje en die past perfect in de nebuhaler.
Het mondstukje vervang ik elke 6 weken omdat die erg snel bruin uitslaat en niet schoon te krijgen is.

De longverpleegkundige heeft gezegt dat de nebuhaler je hele leven mee kan.
Overal moet een houdbaarheidsdatum opstaan..misschien is dat de reden van die datum bij jullie.

Bij onze apotheek hebben ze de mondstukjes en verloopstukjes op voorraad liggen.
En de apotheek ligt zo'n beetje op de route van huis naar school...dus ik fiets er zo langs.
Ze zijn ook open vanaf 8.00

Geweldig dat Fieke zo trots is op haar zilveren puffer *O* *O*
Jefrey heeft van de longverpleegkundige voetbalstickers gekregen.En die zitten nu op zijn toeter.

gr
Rianne

Login of registreer om te reageren
26-01-2006 om 18:53 uur

bij mij hebben ze allebei de ijzeren
versiert met raamstickers
bij de kwantum gekocht vam de lion king ziet dat ding er meteen wat leuker uit
en ze blijven ook zitten met afwassen,ook wij hebben verloopstukje erbij
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren