spiriva

23-01-2006 om 15:16 uur

hallo lotgenoten.
Ik heb een vraag aan jullie,zijn er ook mensen die spiriva gebruiken en er na lange tijd bijwerkingen van hebben?
ook heb ik een vraag over gewichtverlies,
Ik ben nooit zo,n dikkertje geweest maar kunnen deze symptonen bij de ziekte Copd horen/

Wie wil mij hierover wat laten weten?

Een magertje!!!!!!!!!

Login of registreer om te reageren
23-01-2006 om 22:12 uur

hoi mien
mensen met copd en andere longaandoeningen verbruiken zon 600kl per dag meer dan een gezond iemand,ik heb dat zelf ook in de tijd van zwaar ondergewicht kreeg ik pakjes drinkvoeding respifor
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
24-01-2006 om 20:43 uur

Hallo Ukkie ,
Bedankt voor jouw reaktie,ik wil je wel vragen ben je door die drankjes wel weer snel aangekomen?
ik word er zelf zo wanhopig van heb meer het idee wat ik eet dat het er niet aankomt.
Zelf heb ik nog een leuke job ........receptioniste dus erg zwaar is het ook niet.

Maar het zal er wel bijhoren dan.

Groetjes en nog bedankt

Mien

Login of registreer om te reageren
29-01-2006 om 12:22 uur

Hallo Mien,
Ik moest van longarts stoppen met spiriva ,ik bleef hoesten ,een droge hoest
Volgens hem was ik een van de weinigen die deze bijwerking kreeg
verder een goed medicijn
groetjes Bart

Login of registreer om te reageren
06-07-2008 om 21:57 uur

hallo allemaal. Ik heb 2 maanden geleden gehoord dat ik copd heb. Niet leuk maar er is mee te leven. Ze hebben me spiriva voorgeschreven. Ik heb er totaal geen baat bij. Het maakt niet uit of ik het wel of niet inneem, de benauwdheid blijft hetzelfde. Hoe kan dat? Denk eraan om erme te stoppen, want heb geen zin in chemische rotzooi in mijn lijf, als het niks doet. Heb er met de artsen overgesproken, maar die vinden het onzin. Zij zeggen dat het helpt, maar ik ken mijn eigen lijf toch wel het beste?
Hoe denken jullie daarover? laat mij het weten

Login of registreer om te reageren
07-07-2008 om 09:41 uur

Hallo Dutchy,

Ook ik heb het idee dat Spiriva niet veel doet, in ieder geval niet op  mijn benauwdheid! Ze zeggen dat Spiriva specifiek voor mensen met COPD is en zorgt dat klachten beter onder controle te houden zijn! Toen bij mij COPD werd vastgesteld kreeg ik Seretide en dat helpt nog steeds geweldig en geeft echt heel veel verbetering. De Spiriva heb er later bijgekregen en zoals ik al zei heb ik er nooit iets van gemerkt. Toch zou ik er niet zomaar mee stoppen maar vragen of je er bijv. Seretide bij kunt krijgen of in plaats van. Want misschien doet de Spiriva wel meer dan je voelt misschien. Laat je nog even weten hoe het verder loopt? Heel veel succes!
Groetjes, Erna

Login of registreer om te reageren
07-07-2008 om 22:23 uur

Hallo Dutchy,
Ook ik heb spiriva voelde in het begin ook geen verschil maar met longfunctie was er wel verbetering
te meten van 69 naar 78%.
Je kunt het niet altijd goed voelen.

Login of registreer om te reageren
14-07-2008 om 19:42 uur

Hallo Mien,

Welke spiriva gebruikt u want er zijn nml 2 soorten op de markt.
Wat het gewichtverlies betreft ben ik het volkomen eens met Ukkie.

Login of registreer om te reageren
27-07-2008 om 12:33 uur

Hallo allemaal, bij mijn weten is de spiriva een langdurige luchtwegverwijder die helpt de luchtweg te openen en makkelijker in-en uit te ademen en in combinatie met (bij mij) flixotide, een ontstekingsremmer, help het erg goed tegen de benauwdheid.
Ik heb emfyseem gold 3.
Berna.

Login of registreer om te reageren
19-08-2008 om 18:50 uur

Hallo

Ik gebruik spiriva een paar jaar en reageer er goed op.
Nadat ik zuurstof ben gaan gebruiken ben ik zwaarder geworden en dat komt, zeg men, omdat ik minder energie nodig heb om adem te halen en  daardoor minder vermoeid ben.
Afvallen mag ik niet alhoewel ik het wel wil, al is het maar 2 kilo.
Ik eet veel fruit en rauwkost doch val niet af.
De zware ademhaling zorgt ervoor dat je afvalt en veel energie verbruikt en veel moet eten.

Al eens met een dietiste gepraat?

Groetjes

Toos Duineveld

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 13:12 uur
Reactie op bart G

Hallo Mien,Ik moest van longarts stoppen met spiriva ,ik bleef hoesten ,een droge hoestVolgens hem was ik een van de weinigen die deze bijwerking kreegverder een goed medicijngroetjes Bart

Hoi Bart, ik zie verder geen reacties meer, dus ik weet niet of deze post nog werkt. Maar ik kreeg Spiriva voor het hoesten en ging alleen maar erger hoesten. Toen ik door omstandigheden anderhalve dag Spiriva vergat te nemen, viel het me op dat ik minder hoestte.. Ik ben er mee gestopt en ik hoest nu nog nauwelijks. Ben verder ook niet benauwd ofzo. Was ik ook niet.
Ik kreeg de Spiriva omdat ik klaagde over het hoesten.

Heel apart
Wat gebruikte jij na Spiriva tegen het hoesten dan?

Franciska

Login of registreer om te reageren