bloedspoortjes in het opgehoestte sputum

19-01-2006 om 20:08 uur

Beste Frans,

Half december begin ik wederom te hoesten, nadat ik in Mei een luchtweginfectie had. Gebruikte na een periode te zijn gestopt opnieuw mijn Flixotide en Airomir. Het hoesten werd ondanks dit gebruik erger en na een aantal weken hoeste ik een vieze smaak (etter) op waarna ik ook eens besloot te kijken of mijn sputum misschien een andere kleur had. Ik zag vervolgens kleine bloedspoortjes in het slijm.

Dezelfde periode was ik niet echt verkouden, maar snoot wel regelmatig mijn neus en had daarbij ook steeds wat bloed in mijn zakdoek van het snuiten.

**Kan het zijn dat ik bloedspoortjes in mijn sputum heb gevonden wat eigenlijk via mijn neus is afgezakt in mijn luchtwegen,
**heeft het te maken met een ontsteking of
**kan dit ook voorkomen als je steeds ontzettend hard moet hoesten?

Ik heb het niet eerder gehad en het geeft een ongemakkelijk gevoel. Mijn longarts vroeg me in de gaten te houden of dit weer zou voorkomen. Mocht dit zo zijn wilde hij een Bronchoscopie uitvoeren, waar ik niet op zit te wachten.

Heb na melding van de bloedspoortjes een paar dagen Augmentin gehad die ik na 4 dagen moest staken ivm overgevoeligheid voor dit medicijn. Ik merkte wel dat ondanks 4 dagen gebruik mijn hoesten langzaam weer wat afnam. Nu gebruik ik nog wel Flixotide en ik merk dat langzaam maar zeker het hoesten minder wordt.

Moet ik me zorgen gaan maken om die bloedspoortjes?

Mvg,
Fides

Login of registreer om te reageren