Ontstekingen e.d.

16-01-2006 om 09:46 uur

Ons dochtertje had vanaf dat ze een paar maanden oud was erg eczeem. Toen ze 2 was is ze ook getest op allergiën, daar kwam huisstofmijt, honden en katten uit. Wij hadden geen huisdieren, dus konden weinig doen. Wel saneren en dat hebben we gedaan. De eczeem is in de loop der jaren veel minder geworden en nu heeft ze er af en toe nog last van, maar in iets mindere mate. Ze is nu 5½ jaar en heeft nu ook astma. Ze is nog niet echt benauwd geweest (behalve tijdens een longontsteking, maar dat stond in principe los van de astma) maar ze piept en "zaagt" constant. Ze heeft ook Flixotide om te puffen nu, tweemaal per dag één pufje, maar nu tijdelijk tweemaal daags twee pufjes.
Vorig jaar heeft ze nog eens een allergietest gedaan en daar kwam ineens veel meer uit: huisstofmijt, honden, katten, paarden, grassen, pollen en bomen. Ze reageert op alles meer dan maximaal. De huisarts had nog nooit zo'n uitslag meegemaakt bij zo'n jong kind. Heel heftig dus.

Nu is het bij ons zo dat ze sinds augustus van de ene in de andere ontsteking rolt. Luchtwegonteking, longontsteking, keelontsteking, nog een luchtwegontsteking, kaakholte ontsteking en nu een ontsteking aan het zeefbeen (de holte naast de kaakholte, tegen de neus aan). Ze heeft er ontzettend veel last van. Telkens compleet met koorts en veel pijn. Nu heeft ze wéér een antibiotica kuur gekregen, dat ging niet anders.
Ze heeft nu ook Flixonase gekregen, die we voorlopig moeten blijven gebruiken. Vanwege al die allergiën, om haar neus wat te "sparen". Ik gebruik zelf al jaren Flixotide en Flixonase, vooral bij de Flixonase heb ik heel veel baat. Ik ben zelf ook met Oralgen (immunotherapie) bezig en ben benieuwd of dat wat gaat helpen, maar omdat ik zo vreselijk veel allergiën heb, ben ik bang dat het uiteindelijk niet veel gaat helpen.
Wij hebben ons voorgenomen om naar een kinderarts te gaan als ze binnen korte tijd nog eens zo'n ontsteking of iets dergelijks krijgt. Maar wat zou een kinderarts kunnen onderzoeken en/of doen? We weten waar ze allergisch voor is, wat kun je nog meer? Zou het beter zijn om nu gelijk al naar een kinderarts te gaan?

Ik heb dit verhaal ook als reactie op een post van Sissl geschreven, maar ben toch wel heel benieuwd naar reacties over die kinderarts. Wat zouden jullie me aanraden?

Anita

Login of registreer om te reageren
18-01-2006 om 15:51 uur

lieve Anita,

HEt is alsof ik mijn eigen verhaal lees!
JE moet beslist naar de ka hoor! Wij zijn al sinds september met onze THom(5jr) aan het tobben van longontstekingen tot agina etc. Uiteindelijk zijn wij dus ook in december bij de ka beland. Thom is allergisch voor katten graspollen en huisstofmijt alle in fase 4. Dus heftig! Uiteindelijk bleek hij te weinig flixotide binnen te krijgen en heeft de ka dit verhoogd. Ook pernanent flixonaise moeten we nu en aangezien hij overgevoelig reageert op allergieen hebben we ook sinds kort aerius(perfect spul trouwens). Dit tablet krijgt hij iedere dag 1/2 en dat verkleint de reacties zoals loopneus, rode ogen etc. Het is wat sterker als allerfre. Verder hebben we onderzoeken gehad en meer inzicht gekregen in het astma beeld van Thom. We worden begeleid door een astma vpl in het ziekenhuis en zijn help Thom ook bij het inhaleren en begeleid hem ook erbij. Dus doen hoor naar de ka, Je zal zien dat je er wijzer van wordt ook al denk je dat je alles al weet er is altijd weer iets wat opnieuw wordt uitgevonden en dat kan jij dan weer bespreken met de ka.

succes....
ps: ondanks dat we nog bij de ka lopen hebben wij net met thom weer 2 longontstekingen achter de rug, het zal wel in de lucht zitten denk ik dan want een verklaring hebben ze in het zh er niet voor!

gr. Claudia

Login of registreer om te reageren
20-01-2006 om 11:28 uur

Hallo Anita ik ben het helemaal met Lenthethom eens doorsturen naar een kinderarts. Mijn ervaringen met de huisarts zijn toch dat ze vaak toch te min ervaring hebben. En een kinderarts gaat inderdaad eens goed kijken wat waar en hoe. Dus ik zou niet te lang meer wachten. Voor de rest herken ik ook veel in je verhaal. Sterkte met alles!!!!

Login of registreer om te reageren
20-01-2006 om 12:06 uur

Hai!

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest met m'n dochtertje en we worden eerst naar de KNO arts doorgestuurd. Op dit moment zijn de ontstekingen een groter probleem dan haar longen, want dat gaat nu met die pufjes wel goed. Maar omdat ze ook nogal snurk geluiden maakt en nog steeds kliertjes in haar hals heeft, denkt hij dat we beter eerst naar de KNO kunnen gaan. Misschien ligt het aan haar amandelen. Als daar niks uit komt of de klachten met haar longen worden weer erger, dan kunnen we sowieso naar de kinderarts. De huisarts was het helemaal met ons eens, dus da's mooi.

Er is nogal een lange wachtlijst bij de KNO, we kunnen pas 3 maart terecht. Maar ja, de afspraak staat in elk geval.

Groetjes,
Anita

Login of registreer om te reageren
20-01-2006 om 19:58 uur

Jammer dat bij jullie zón lange wachttijd is,
wij konden vijf dagen later terecht bij de kno-arts.
Hopelijk krijgen jullie daar meer duidelijkheid.
suc6. ^O^

Login of registreer om te reageren