anti-biotica mee op vakantie??

15-01-2006 om 19:51 uur

even een vraagje en jullie ervaring

Wij gaan over twee weken op de wintersport vakantie en nu hebben we de laaste tijd de ene na de andere antibiotica met thom moeten hebben, laatste keer voor longontsteking. Nu zijn we natuurlijk als de dood dat hij op vakantie ziek gaat worden en dus weer antibiotica nodig heeft. Hoe is jullie ervaring hierin? Kan ik de ka vragen om antibiotica uit voorzorg mee te krijgen? Lijkt mij zo ontzettend onhandig als je daar in Oostenrijk bent en je moet met je kind zeulen naar een arts die de taal niet spreekt en dan ook nog antibiotica moet voor schrijven. Heeft jullie ka wel eens uit voorzorg medicatie meegegeven?
graag jullie reacties..

gr. Claudia

Login of registreer om te reageren
16-01-2006 om 16:19 uur

altijd meenemen; zeker als hij recent veel last heeft gehad;
ik neem zelf altijd antibioticum mee op vakantie, zeker in spanje want je weet vaak niet wat je in handen krijgt.

Login of registreer om te reageren
17-01-2006 om 09:53 uur

Hoi Claudia,

Ik kan het je zeker aanraden om het mee te nemen, maar de dokters in Oostenrijk hebben vaak al zoveel nederlandrs in hun praktijk gehad, dat ze soms zelfs ook nederlands praten, tenminste, dat is mijn ervaring! Niet bang zijn om daar naar een dokter te stappen hoor! Zorg er wel voor dat je voldoende geld bij je hebt, want je zult waarschijnlijk het consult direct moeten betalen. Dit krijg je in nederland dan wel weer terug.

Alvast een hele fijne vakantie, en geniet ervan hoor!

Liefs Martha

Login of registreer om te reageren
17-01-2006 om 10:27 uur

Geniet in eerste plaats van je vakantie waarschijnlijk gaat het prima daar met hem. Tenminste daar gaan we maar van uit toch. Ook ik heb altijd als ik op vakantie ga een antibioticumkuur, pariboy en zelfs prednison bij me. Overleg meestal wel vantevoren wel goed een behandelplan wat ik moet doen en wanneer. En als je het niet vertrouwd kun je toch altijd naar een arts gaan daar. Creditcard of geld is dan inderdaad wel een must want vaak moet je contant betalen.
Wens je verder een hele fijne vakantie toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Login of registreer om te reageren
18-01-2006 om 15:38 uur

bedankt voor jullie reacties hoor. Ik bespeek het donderdag telefonische met de ka en zal het voorleggen of het verstandig is het mee te nemen. Maar inderdaad een dikke portomonee mee en genieten. Hopelijk knapt hij zo op dat hij gewoon meer lucht heeft....

gr. claudia

Login of registreer om te reageren
22-01-2006 om 21:20 uur
Reactie op lenthethom

bedankt voor jullie reacties hoor. Ik bespeek het donderdag telefonische met de ka en zal het voorleggen of het verstandig is het mee te nemen. Maar inderdaad een dikke portomonee mee en genieten. Hopelijk knapt hij zo op dat hij gewoon meer lucht heeft....

gr. claudia

Hoi Claudia,

Hoe reageerde de kinderarts afgelopen donderdag op je vraag of het verstandig is om antibiotica mee te nemen ? Ben best nieuwsgierig naar zijn of haar visie hierop namelijk  :Y

Groet,
Mark

Login of registreer om te reageren
25-01-2006 om 21:28 uur

hoi Mark,

we hebben antibiotica voorgeschreven gekregen hoor! We krijgen het in oplostabletvorm mee. Helaas ligt ons mannetje weer met hoge koorts op bed. Morgen moeten we naar de ka en vrijdag willen we nog op vakantie. We hopen niet op een longontsteking maar vooralsnog ziet dat er wel naar uit. SHIT als ik even mag. maar goed we gaan gewoon op vakantie. Hopelijk knapt ie daar op!

Login of registreer om te reageren
26-01-2006 om 09:27 uur
Reactie op lenthethom

hoi Mark,

we hebben antibiotica voorgeschreven gekregen hoor! We krijgen het in oplostabletvorm mee. Helaas ligt ons mannetje weer met hoge koorts op bed. Morgen moeten we naar de ka en vrijdag willen we nog op vakantie. We hopen niet op een longontsteking maar vooralsnog ziet dat er wel naar uit. SHIT als ik even mag. maar goed we gaan gewoon op vakantie. Hopelijk knapt ie daar op!

Jakkes wat vervelend dat hij nu weer met koorts op bed ligt -O-. Ik hoop dat hij idd opknapt van de berglucht en dat het reizen een beetje meevalt (lijkt me niet prettig, reizen met een ziek kind).

Login of registreer om te reageren
26-01-2006 om 17:55 uur

Ojeetje het is toch niet waar. Het is jullie ook niet gegund he'! Ik begrijp echt wel dat je nu even flink boos bent. Ben benieuwd hoe het er nu mee is en of jullie toch kunnen gaan. Zou zo fijn zijn als jullie even rust kregen en een beetje plezier konden maken.
Veel sterkte en een hele dikke knuffel Kaatje

Login of registreer om te reageren