Bosch en Heide

15-01-2006 om 15:17 uur Gesloten

hallo ik ben nieuw hier maar niet nieuw met astma.ik ben 40 jaar geleden geboren met astma en alles wat er bij hoort zoals eczeem & KNO problemen. nu lees ik hier de verhalen van mensen die opgenomen zijn in heideheuvel. toen ik 5 jaar oud was moest ik ook naar heideheuvel, toen der tijd had heideheuvel een speciaal huis voor kinderen tot 12 jaar en dat huis was "Bosch en Heide in Blaricum. toen der tijd waren er andere gedachtes over hoe je met kinderen met astma om moet gaan. eigenlijk was het achteraf zo als ik er nu over denk meer een kinderstrafkamp.maar geloof me toen had ik dat niet in de gaten ik had het reuze naar mijn zin. ik had zo als ik er toen over dacht een hele boel broertjes en zusjes. en al die vervelende onderzoeken en regeltjes en verplichtingen was in mijn kinderbeleving normaal.in die tijd mocht je 1x in de maand 1 nachtje naar huis zaterdag heen en zondag voor 14.00 weer terug naar Blaricum. dit heb ik en mijn ouders 5 jaar lang volgehouden.nou kan je dat haast niet meer voor stellen dat je als kind van je vijfde tot je tiende jaar op gevoed wordt door iedereen behalve je eigen ouders, die mochten zich nergens mee bemoeien. mijn vader had toen der tijd als vrachtwagen chauffeur een vaste dag dat hij in de buurt moest zijn van Blaricum. en vertelde mij pas vele jaren later dat hij dan steken in het dorp verstopt in een straatje net zo lang wachten tot ik als kind richting school voorbij kwam. toen de leiding van Bosch en heide hier achterkwamen hebben ze mijn vader op het matje geroepen en kreeg een standje + ik mocht als straf de volgende maand niet naar huis. ach ja zo iets pikken de ouders tegenwoordig niet meer , maar toen was de dokter nog iemand waar je tegen op keek en nooit tegen in ging.
nu heb ik zelf 2 kinderen van die leeftijd (5 & 7 jaar) zij hebben er gelukkig geen last van (nog).