Yakult en Astma

10-01-2006 om 10:30 uur

Hoi Hoi

Ik heb door het medicijn gebruik van mijn astma vaak last van mijn darmen.
Nou doet mijn buurvrouw aan reikie (ik weet niet hoe je het schrijft) en die zei dat astma vaak samen ging metje darmen.. Dat als je meer last van je astma had je ook meer last van je darmen had..
Ik heb hier even op gelet en of het nou precies daardoor komt of door de medicijnen weet ik niet..

Ik ben in ieder geval begonnen met eens per dag een flesje yakult. Dit doe ik nu twee maanden.. En het ging heel erg goed.. Vorige week was ik vergeten het te kopen dus een week niet gebruikt.. Gelijk waren mijn darmen weer van streek!
Misschien hebben meer mensen hier profijt van.. Ik dacht zou het even op de site melden!
Bij mij helpt het echt heel erg!
Mijn ceasartherapeut raadde ook aan om na iedere prednisonkuur sowieso yakult te gebruiken.. om je darmen daarna grondig te reinigen!

Misschien hebben jullie er wat aan!

Liefs Laura

Login of registreer om te reageren
16-01-2006 om 20:23 uur

het eten van biogarde, rechtsdraaiend liefst, helpt ook goed!! (ik vind yakult nl erg vies!) ook helpt het om na warme maaltijd juist geen melkproduct te nemen....

liefs mies

Login of registreer om te reageren
17-01-2006 om 22:24 uur

Hoi hoi,

Dat die Yakult goed zou werken heb ik inderdaad ook al vaker gehoord, het is een soort Probiotica, dus goede bacterien zo gezegd.
Zelf gebruik ik Actimel multivruchten, het smaakt net iets lekkerder zonder naar bijsmaakje.Zo lang gebruik ik het nog niet dus echt dat het werkt kan ik nu nog niet zeggen, maar het is nooit verkeerd! ^O^

Login of registreer om te reageren
19-01-2006 om 16:58 uur

Ik geloof eigenlijk niet zo erg in al dat soort middeltjes  :@. Bovendien zijn dat soort dingen vaak verre van lekker, en ook meestal behoorlijk aan de prijs  -O-.

Login of registreer om te reageren
22-01-2006 om 19:59 uur

Ik kreeg juist het advies van mijn accupuncturist om geen producten te gebruiken waarin koe melk is verwerkt (kaas, yoghurt, melk). Dit omdat het erg slijmvormend is. Geitenmelk is wel goed volgens hem.

Login of registreer om te reageren
23-01-2006 om 11:43 uur

Ik houd het in gedachte, je weet maar nooit waar het goed voor is.

Ik drink zowiezo eigenlijk geen melkproducten omdat ik er ontzettend allergisch voor zou moeten zijn blijkt uit de test. Alleen reageert mijn lichaam er niet zo extreem op als zou moeten.
De laatste keer dat ik melk kreeg, had ik zo'n dikke tong dat ik toch accuut gestopt ben.

Ik gebruik een aantal producten van www.foreverliving.nl Werkt ook goed!

Fijn dat het voor jou iig zo goed werkt!

Login of registreer om te reageren
23-01-2006 om 12:17 uur

Je kunt inplaats van die drankjes ook probotica pillen slikken.
Dit bouwt ook je darmflora op. Verder is hier eerder als eens een topic over de relatie darmziekte en astma geweest. Heb namelijk zelf dus ook een darmziekte en astma.

Login of registreer om te reageren
23-01-2006 om 12:49 uur

Hoi,

Ik ben naar een homeophaat geweest...tja weet nog steeds niet zo heel goed wat ik er mee moet.
Maar ook hij gaf aan dat ik melkproducten en kaas een beetje moet mijden. Dit heeft volgens hem ook een niet zo'n goede invloed op astma.
Uit de testen bij de homeophaat bleek trouwens ook dat mijn darmflora van slag is. Hij gaf aan dat astma onderandere veroorzaakt kan worden door "ontregelde" darmen  :?
Tja op zich heb ik wel gevoelige darmen moet ik zeggen maar dat er echt iets mis mee is...nee volgens mij niet... En ik heb toch duidelijk een afwijkende longfunctie, bleek uit de blaastesten.
Ik zit nu ook te twijfelen: Yakult elke ochtend drinken of niet....
Ik vind Yakult wel heel lekker  :Y maar ook duur.

Groetjes
Miranda

Login of registreer om te reageren
23-01-2006 om 13:24 uur

Om heel eerlijk te zijn...............geld kan me niks interesseren als ik me er maar beter door voel.(ook al heb ik het niet  :@)
Echt waar! Ik ben nu zolang aan het kwakkelen dat ik van alles wil proberen om maar beter te worden.

Maar ik kan me voorstellen dat de keuze moeilijk is.

Login of registreer om te reageren
23-01-2006 om 14:07 uur

Bij mij speelt geld ook geen rol.. Het helpt bij mij.. dus gebruik ik het..

Melkproducten gebruik ik ook zelden.. vanwege het slijm enzo..

Liefs Laura

Login of registreer om te reageren
23-01-2006 om 23:25 uur

Tja daar hebben jullie wel gelijk in...als het om voedingsmiddelen gaat bezuinig ik eigenlijk ook niet...
Zou ik misschien beter wel kunnen doen  :P

Ga toch ook weer eens aan de yakult. Vind het ook lekker spul  ;)

Groetjes
Miran

Login of registreer om te reageren