astma en grasparkieten buiten

22-08-2005 om 12:11 uur

Hallo,

Zelf heb ik geen last van astma maar onze buurvrouw (wij wonen hier sinds bijna een jaar) wel. Nu hadden wij sinds kort een voliere in de tuin staan met tien grasparkietjes erin. Hier heeft de buurvrouw een aantal astma-aanvallen van gekregen. Nu hebben we de voliere verhuisd naar het balkon, dat is aan de andere kant van het huis. (Op haar eigen balkon komt zij nooit)
Wat ik me nu afvraag is of dit een voldoende maatregel is? De voliere staat hier nu 5 dagen maar ik hoor haar nog steeds heel erg hoesten. Misschien zullen ze naar binnen moeten maar kunnen we dan nog wel een deur/raam open laten staan? En zal ze geen aanval krijgen van onze katten die ook buiten lopen? Hoe lang duurt het voor zij hersteld zal zijn van die aanvallen. Ze vertelde ons dat als ze op bezoek gaat een paar huizen verder op dat het dan al wegtrekt. Ik ben zo bang dat de parkieten weg moeten....

Gr,
Gafanah

Login of registreer om te reageren
22-08-2005 om 12:29 uur
Reactie op gafanah

Hallo,

Zelf heb ik geen last van astma maar onze buurvrouw (wij wonen hier sinds bijna een jaar) wel. Nu hadden wij sinds kort een voliere in de tuin staan met tien grasparkietjes erin. Hier heeft de buurvrouw een aantal astma-aanvallen van gekregen. Nu hebben we de voliere verhuisd naar het balkon, dat is aan de andere kant van het huis. (Op haar eigen balkon komt zij nooit)
Wat ik me nu afvraag is of dit een voldoende maatregel is? De voliere staat hier nu 5 dagen maar ik hoor haar nog steeds heel erg hoesten. Misschien zullen ze naar binnen moeten maar kunnen we dan nog wel een deur/raam open laten staan? En zal ze geen aanval krijgen van onze katten die ook buiten lopen? Hoe lang duurt het voor zij hersteld zal zijn van die aanvallen. Ze vertelde ons dat als ze op bezoek gaat een paar huizen verder op dat het dan al wegtrekt. Ik ben zo bang dat de parkieten weg moeten....

Gr,
Gafanah

Wat ontzettend aardig van jullie dat je voor de buurvrouw je dieren gaat verplaatsen!

Voordat een reactie die een astma aanval veroorzaakt wegtrekt kan wel even duren. 5 dagen lijkt me erg kort om al een conclusie te trekken. Of de maatregel voldoende is, kun je nu dus ng niet zeggen, en ik zou het dan ook even afwachten. Misschien dat de buurvrouw ook o andere dingen reageert danalleen de vogels, en zou je je vogels wegdoen, terwijl het probleem daar mee blijft.

Nogmaals vind ik het echt geweldig dat je dit voor je buren overhebt!
Martha

Login of registreer om te reageren
22-08-2005 om 12:37 uur
Reactie op Teigetje

Reactie op gafanah
Hallo,

Zelf heb ik geen last van astma maar onze buurvrouw (wij wonen hier sinds bijna een jaar) wel. Nu hadden wij sinds kort een voliere in de tuin staan met tien grasparkietjes erin. Hier heeft de buurvrouw een aantal astma-aanvallen van gekregen. Nu hebben we de voliere verhuisd naar het balkon, dat is aan de andere kant van het huis. (Op haar eigen balkon komt zij nooit)
Wat ik me nu afvraag is of dit een voldoende maatregel is? De voliere staat hier nu 5 dagen maar ik hoor haar nog steeds heel erg hoesten. Misschien zullen ze naar binnen moeten maar kunnen we dan nog wel een deur/raam open laten staan? En zal ze geen aanval krijgen van onze katten die ook buiten lopen? Hoe lang duurt het voor zij hersteld zal zijn van die aanvallen. Ze vertelde ons dat als ze op bezoek gaat een paar huizen verder op dat het dan al wegtrekt. Ik ben zo bang dat de parkieten weg moeten....

Gr,
Gafanah

Wat ontzettend aardig van jullie dat je voor de buurvrouw je dieren gaat verplaatsen!

Voordat een reactie die een astma aanval veroorzaakt wegtrekt kan wel even duren. 5 dagen lijkt me erg kort om al een conclusie te trekken. Of de maatregel voldoende is, kun je nu dus ng niet zeggen, en ik zou het dan ook even afwachten. Misschien dat de buurvrouw ook o andere dingen reageert danalleen de vogels, en zou je je vogels wegdoen, terwijl het probleem daar mee blijft.

Nogmaals vind ik het echt geweldig dat je dit voor je buren overhebt!
Martha

Topbuur idd. Ook het feit dat je je hier registreert om er meer over te weten te komen vind ik al een hele dikke pluim waard  :-*.

Login of registreer om te reageren
22-08-2005 om 12:46 uur

Ja geweldig kunnen menig buurtjes nog wat van leren. Maar om je parkietjes nu weg te doen voor de buurvrouw is ook al zowat. En als de katten buitenlopen moet je er eigenlijk toch ook geen last van hebben. Denk dat eerst in haar huis moet gekeken worden wat haar zo benauwd maakt. Vaak zijn er zoveel prikkels waar iemand van benauwd word. Je kunt toch ook het gras en de bomen niet weghalen zijn wij allergisch voor. Zeg wel eens als ik alle prikkels moet vermijden moet ik een glazen huisje gaan wonen met niets erin.
Maar toch mijn complimentjes voor zo'n lieve buurvrouw

Login of registreer om te reageren
22-08-2005 om 16:07 uur

Wat een lieve buurvrouw ben jij!!!

En verder zou ik idd nog even afwachten en voordat er vergaande maatregelen getroffen worden kan je buuv ook met haar arts overleggen.

groetjes,
Loutje

Login of registreer om te reageren
24-08-2005 om 11:51 uur

Bedankt voor jullie reakties, gisteravond de buurjongen even gesproken en het gaat al beter met zijn moeder.

Login of registreer om te reageren
24-08-2005 om 11:58 uur
Reactie op gafanah

Bedankt voor jullie reakties, gisteravond de buurjongen even gesproken en het gaat al beter met zijn moeder.

Dat is goed nieuws!!! Hopelijk blijft het zo en kun jij je diertjes houden!

Login of registreer om te reageren