hoesten, slijm en nog geen diagnose?

08-01-2006 om 20:29 uur

hallo,

ik ben een moeder van een zoontje van net 3 jaar. Hij krijgt sinds dat hij 12 maanden was 2 maal daags twee puffen seretide, 6 maal daags 1 puf atrovent, flixonase, twee keer p dag fluimucil en zonodig ventolin. hij kan echt de longen uit zijn lijfje hoesten en slijm opgeven, zo n hoestbui lijkt net op een stikbui. Hartstikke eng vooral wanneer hij in bed ligt. De ka weet niet of dit nu astma is? hij is vaak kortademig en heel erg moe. Ziet wit en heeft walletjes onder zijn ogen, die ook vaak rood rondom zien. Uit de bloedtesten die gedaan zijn zien ze wel dat de allergiewaarden stijgen maar waarvoor??? Voor ons dus nog steeds onduidelijk wat hij nu heeft. hij heeft inmiddels wel een zweettest gehad maar weten nog geen uitslag. We vragen ons dus af wat het dus kan zijn, astma, bronchitis of wat...
Voor ons dus erg onzeker.

groetjes gerrie

Login of registreer om te reageren
08-01-2006 om 20:41 uur

Hallo Gerrie

Welkom op dit forum.

Wij hebben een zoontje van net 4.
Ook hij heeft een allergietest gehad toen hij net 2 was.Daar bleek ook uit dat zijn IgE waarde iets was verhoogd maar ze knden niet vertellen waar hij allergisch voor zou kunnen zijn.
Daar is die waarde te laag voor.
Nu heeft hij net weer een bloedtest gehad.Daar krijgen wij de volgende keer dat we naar de kinderarts moeten de uitslag van.
Zelfs dan kan de waarde verhoogd zijn maar nog niet duidelijk zijn waar hij allergisch voor is.
Pin je daar niet te  veel op vast.Tuurlijk wil je weten waar je kind op reageert...maar daar moet je ook zelf achter zien te komen.Er zijn vast ook kinderen die zo jong al wel laten zien waar ze gevoelig voor zijn...maar dat zijn er weinig.

Ik moet zeggen dat hij wel erg veel medicijnen krijgt voor zo'n jong ventje.
Het is niet niks als je kind moet vechten om adem te krijgen.

Die stikbuien zijn bekent .Onze Jefrey heeft ze soms nog wel,is niet fijn.

Ik hoop dat jullie al lezende op dit forum toch veel antwoorden op jullie vragen krijgen en anders veel hebben aan de verhalen van anderen.

Sterkte
Rianne

Login of registreer om te reageren
09-01-2006 om 16:08 uur

Hallo Gerrie,

Dat is een behoorlijke hoeveelheid medicatie als onderhoud hoor! Het is misschien een slag in het wilde weg, maar vraag eens aan je k.a of hij je zoontje wil laten onderzoeken op PCD (kijk anders hier eens: http://www.p-c-d.org/nl/). Dat is een aandoening aan de trilharen, doordat die niet goed werken wordt het slijm niet goed (genoeg) afgevoerd waardoor de luchtwegen steeds 'vol' zitten...Robbie is hier ook op onderzocht in het VU, gelukkig heeft hij geen afwijkingen maar jouw verhaal lijkt op het onze, vandaar dat ik hierop kom.

Groeten en veel sterkte,
Sylvia

Login of registreer om te reageren
31-01-2006 om 13:11 uur

hoi allemaal,
net lid geworden. Ik lees dit verhaal en ik herken dit. Dit is het verhaal van mijn ziijn stijn. Sylvia je bent geweldig.  *O* ik heb meteen op de site geken. Dit ga ik volgende week met de kinderarts bespreken.
Opeens wordt mijn machteloosgevoel stijdbaar.

Bianca

Login of registreer om te reageren
31-01-2006 om 15:10 uur

hoi allemaal,

Het is de laatste dagen weer flink mis met ons mannetje. Hij hoest weer flink en is benauwd. Vooral snachts hoest hij veel. Het zij net stikbuien  >:(  hij geeft dan ook veel slijm op. Het is voor hem zo vermoeiend, maar ook voor ons! Op zo n moment voelen we ons machteloos. overdag kan hij niet doen wat zijn broer wel allemaal doet. Hij is gewoon te moe van al dat hoesten. We hebben wel contact gehad met de ka, hij krijgt nu weer een flinke dosis aan medicijnen. We moeten hier nog steeds erg aan wennen dat hij zoveel krijgt. we proberen dit iedere keer weer af te bouwen maar dan gaat het toch weer mis. we zullen toch moeten accepteren dat hij op dit moment gewoon niet zonder medicijnen kan. Nu hopen we dat het vlug weer beter gaat met hem.

groetjes gerrie

Login of registreer om te reageren
31-01-2006 om 17:21 uur

naar hoor om te horen dat het nu weer minder gaat....hier is het ook al een paar dagen foute boel...maar er schijnt een naar virusje rond te dwalen over het land....veel mensen zijn grieperig.
Ik weet niet of jullie hem al een beetje recht op leggen in bed....ik schoof altijd een opgerolde deken of dikke kussen onder haar matras (aan het hoofdeinde) zodat ze niet helemaal plat ligt als ze sliep ....dat werkte bij haar heel erg goed daarvoor zat ik nachten lang recht op op bed met haar op schoot.
Dat verhaal van het afbouwen herken ik....steeds als het vroeger beter met haar ging probeerde we het weer maar steeds ging het weer mis....totdat ik me er gewoon bij neer hebt gelegd dat zenu eenmaal al die medicijnen nodig had....en sinds dien gaat het beter...ze heeft een boel medicijnen nodig maar ach dat neem ik maar op de koop toe en die zware aanvallen steeds zijn een grotere belasting voor je kind dan de medicijnen...nou Sterkte en ik hoop dat hij zich snel wat beter voelt!!!!

Login of registreer om te reageren
03-02-2006 om 13:22 uur

Dag gerrie,

Ik kan me je gevoel goed voor stellen. >:( Het is om machteloos van te worden. Wij leggen Stijn in bed met onder zijn hoofdeinde wat handdoeken. Dan scheelt wat in het hoesten. Hij vindt het zelf ook fijne liggen. Sinds vorige week geven we hem ook slijmoplosser. Het zijn zakjes die je kan kopen bij de apotheek, aan te lengen met water. Hij kan dan goed het slijm oplossen en uitspugen. Dan is hij het voor even kwijt. En dan stopt het hoesten en kan die weer slapen.
Misschien heb je hier wat aan.
Houd je taai,

groetjes Bianca _O_

Login of registreer om te reageren