Verwijzing Kinderarts

08-01-2006 om 00:50 uur

Hallo Frans,

wij snappen er even niets meer van.
Onze dochter Leah(23 jan 1jr) is ziek geworden op 2e kerstdag 2005. De dag erna constateerde de vervangedehuisarts astma en stuurde ons naar huis met 2x1 flixotide 125  en 6x1 ventolin en de mededeling Leah goed in de gaten te houden. De volgende dag constateerde de volgende vervangende huisarts dat Leah ook longontsteking erbij had gekregen en gaf antibiotica amoxciciline en verhoogde de medicatie naar 3x2 en 8x2.
Een week later had Leah nog steeds koorts, maar bleken haar longen schoon te zijn dus geen reden tot bezorgdheid, het was waarschijnlijk een blaasontsteking.
Afgelopen dinsdagavond had ze een temp van 40.2 . Woensdagmiddag werd ze ineens heel erg bleek en was haar temp. 36.1. Mallotje aan onder de spijkerbroek,ze had het vast koud dacht ik.
Vrijdag ben ik weer met haar naar de huisarts gegaan ( afspraak was al gepland) Leah komt zonder hulp, (2 extra dekens en kruik) niet boven de 35.8 uit.
Onze huisarts vindt dit allemaal normaal, zegt dat ze goed op de medicijnen reageert en dat we niet met haar naar de kinderarts mogen.
We zijn erg bezorgd om haar en vragen ons af of dit normaal is?
Ze lijkt het telkens nog erg benauwd te hebben en vooral haar lage temp maakt ons ongerust.
Is dit normaal?
Hopelijk kun je ons geruststellen want wij weten het echt niet meer.

Alvast bedankt, Liona    ;( ;(

Login of registreer om te reageren
08-01-2006 om 11:24 uur

Zo'n onder temperatuur lijkt mij niet normaal.
Zeker niet als ze eerst koorts had.

Ga dan een s naar een andere huisarts en probeer daar een verwijzing te krijgen??
Ik weet niet of dat mogenlijk is.
Of de SEh bellen in het ziekenhuis.
Misschien hebben zij nog wat tips...
gr
Rianne

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
09-01-2006 om 16:26 uur

Beste Liona

Dat is nu zo'n vraag waarvan het heel lastig is om die goed te beantwoorden over de mail.

Het i duidelijk dat Leah een infectie heeft gehad: aanwijzingen voor een luchtweginfectie en koorts. Had ze trouwens al koorts toen ze met de amoxicilline startte? En hoe snel daalde de koorts na behandeling?
Nu al enkele wat lage temperatuur... De huisarts vindt haar blijkbaar nu niet ziek.

Het lastige is dat je een kind in zo'n geval moet zien: is ze ziek, hoe benauwd oogt ze? Hoe klinken de longen nu? Reageert ze normaal is ze alert en helder?

Teveel om daar zo een uitspraak over te doen. Zeker omdat ik ook geen kinderarts ben.

Als de huisarts je niet voldoende kan geruststellen zou ik nog eens met hem gaan praten. Laat uitleggen waarom hij zich geen zorgen maakt. Als je dan nog niet gerustgesteld bent kun je altijd nog naar de spoedeisende hulp van het zieknhuis. Beter is: een verwijzing omdat je zo de relatie met je huisarts goed houdt.

Succes

Frans

Login of registreer om te reageren