Te vaak prednison en dan?

06-01-2006 om 20:27 uur

Sinds eind september heb ik nu 3 prednison stootkuren gehad.

Ik ben niet in staat om te werken aangezien ik blijf kwakkelen. Weinig pieken veel dalen.

Onderzoeken wees uit dat ik extreem gevoelige luchtwegen heb.

Maar ik kan me niet voorstellen dat prednison de oplossing kan blijven. Wanneer moet ik weer aan de bel trekken bij de longarts? (heb sinds 1,5 maand nieuwe medicatie na.a.v de onderzoeken: spiriva, singulair, symbicort, ventolin, flixonase en Xzyzal)

Ik heb niet het idee dat ik ergens kom op deze manier.

Heeft u tips?

Login of registreer om te reageren
07-01-2006 om 14:30 uur

Zit er weer midden in.

Eerst eind september, begin december en dus nu begin januari.
Tussendoor nauwelijks echte pieken gehad.

Login of registreer om te reageren
08-01-2006 om 23:45 uur

Dimple, Bij welke longarts zit je. Ik neem aan in het Rode Kruis Ziekenhuis?

Groetjes Ray

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
09-01-2006 om 13:27 uur

Beste Dimple

Dat is niet zo best.

Als astma niet goed onder controle te krijgen is moet je gaan kijken of er niet iets bijkomends is. Bijvoorbeeld maagzuurklachten, infecties in de mond, neeus of bijholte met chronische ontstekingen, of blootstelling aan iets waar je niet tegen kunt. Ook kunnen er soms psychosociale problemen zijn waardoor je meer last hebt of de voeding is niet goed. Soms worden de klachten ook erger door veel snurken en slecht slapen's nachts.

Nogal wat om goed op door te puzzelen dus. Ik zie inderdaad dat je in Heemskerk woont. Het Rode Kruisziekenhuis heeft een aantal erg goede longartsen die ik persoonlijk ken. Ik heb daar alle vertrouwen in. Zoek met hun naar de oorzaak voor deze onrust,

Sterkte,
Frans

Login of registreer om te reageren
09-01-2006 om 14:29 uur

Bedankt Frans!

Ik zit dus niet bij het Rode Kruisziekenhuis, maar bij 't Spaarne in Hoofddorp.
Ik woon hier nog niet zolang en wist niet zo goed waar ik heen moest.

Erg tevreden ben ik er niet over (anders zou ik mijn vraag ook niet hier stellen) en zou dan ook graag een second opinion willen.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou je me (per PB) anders een naam willen doorgeven waar ik evt terecht kan voor een second opinion?

Mijn longarts heeft me naar huis gestuurd met een zak medicijnen en de mededeling 'maak maar een afspraak voor over 6 maanden'.

Tussendoor gebeld over de bijwerkingen van Spiriva aangezien ik erg veel keelpijn en slijm had. Toen kreeg ik te horen dat ik maar moest stoppen met Spiriva. Maar er werden geen alternatieven geboden. Dat kan toch niet? Je kunt toch niet zomaar stoppen zonder een vervangend medicijn?

Je snapt dat ik veel onzekerheden en vragen heb overgehouden.

Ik hoop dat je me kunt helpen aan een naam waarmee ik in contact kan komen in het Rode Kruisziekenhuis!

Alvast heel erg bedankt voor je reactie!

Groetjes Jessica

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
09-01-2006 om 16:18 uur

Beste Jessica

Als het goed is heb je een aparte email gekregen met de gegevens waar je om vroeg.

Succes

Frans

Login of registreer om te reageren
09-01-2006 om 23:14 uur

Dimple, Ik woon in Beverwijk en loop al jaren onder controle bij dr. Wanda de Kanter, longarts in het Rode Kruis Ziekenhuis te Beverwijk. Een fantastische vrouw, een fantastisch arts met veel liefde voor haar patienten en haar vak. Een aanrader.

Groetjes Ray. 

Login of registreer om te reageren