Bevalling....

06-01-2006 om 01:00 uur Gesloten

Bevalling....Ziet er raar uit zo...die titel. :Y

Ik ben hier zo vol van dat ik het even moet delen.

Ik ben net terug van mijn pleegmoeder.
Ze belde mij om 19.25 of ik wilde komen..Er kwamen mensen voor een puppie(zij fokt honden) en er was een teef begonnen met bevallen...

Ik heb die mensen een pup verkocht en voor de rest van de avond heb ik geholpen met de bevalling van die andere teef.
Als alles goed gaat is het zwarte teefje van mij.
Er zijn 7 pups geboren...4 reuen en 3 teefjes..
Was erg leuk...het is al zolang geleden dat ik bij een bevalling van een hond ben geweest.. :+

gr
Rianne

Nu ga ik slapen

De reacties zijn gesloten.
06-01-2006 om 09:18 uur

Babybeesten O+.
Ga je nog foto's maken van de pups?  O-)
Kan me voorstellen dat je er een beetje 'hyper' van bent, nieuw leven is altijd mooi :Y.

Hebben honden overigens 'hulp' nodig bij de bevalling, en waar bestaat die hulp dan uit :?. Ik ging ervan uit dat de meeste dieren dat prima zonder hulp redden. Natuurlijk wél in de buurt zijn voor het geval er iets misgaat en de dierenarts nodig is, maar helpen...

Ik heb zelf ervaring met het 'helpen' van een kitten die niet echt mee kon komen met haar zusjes, in de natuur had ze het waarschijnlijk niet overleefd, en ik ben erg blij dat ik haar uiteindelijk zélf gehouden heb, want er was dus inderdaad iets mis met haar. Ze is niet oud geworden, maar lief O+....

06-01-2006 om 09:51 uur

Het was een erg leuke ervaring.
Ik zal aan mijn pleegmoeder vragen of ze een foto wil opsturen...dan zal ik hem hier plaatsen(ik weet nu hoe dat moet O-))

Op zich grijp je niet in als de teef het zelf kan...maar bij deze teef bleef een randje staan(wat bij mensen nog wegmoet voordat je mag...)
Mijn pleegmoeder fokt al 30 jaar dus over het algemeen doet ze alles zelf...alleen als het nodig is belt ze de dierenarts.
Het helpen bestond uit  Toucheren..wat mijn pleegmoeder deed
                                  Even de pup droogwrijven en dan afnavelen..
                                  Uitzuigen
En als dat gedaan was ging ik verder met wrijven tot ze erg begonnen te piepen.
Het waren wel kleine pups.Er waren er 2 van 170 en 1 van 200 gram...wat normaal is.
Verder was er 1 van 120,1 van 140, 1 van 150 en 1 van 130 gram..
Die teef was as dinsdag pas uitgeteld dus die kleintjes zijn prematuur.
De allerkleinste (120 gr) had op het hoofd nog kale plekjes en onder de oksels zat ook nog geen haar.
Maar tot nu toe doen ze het allemaal.

Ni heb ik hoofdpijn..lag pas om 2 uur in bed en sliep pas om 4 uur i.v.m. koude voeten.
Gelukkig hebben de kinderen ook uitgeslapen...die hoorden ik pas om 9 uur *)

gr
Rianne

06-01-2006 om 12:27 uur

Wat lijkt mij dat geweldig om mee te maken. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar een foto. Zou zo wel weer een pup willen hebben hahaha.

06-01-2006 om 13:54 uur

hier is de foto

http://img233.imageshack.us/img233/2240/dsc018401nw.jpg

eens kijken

06-01-2006 om 18:12 uur

Hoi Rianne,

Wat een snoepies zeg!
Lijkt me super om die beestjes geboren
te zien worden.
Wij hebben ook een hond, een reu, dus daar krijgen
we echt geen puppies van!!

08-01-2006 om 11:26 uur

Het zijn echte ras honden en die kosten nog al wat :P
Ze zijn erg lief voor kinderen..
Maar er zit erg veel werk in wat de vacht betreft en...je moet er niet allergisch voor zijn.

Rianne

08-01-2006 om 11:49 uur
Reactie op Americo

Het zijn echte ras honden en die kosten nog al wat :P
Ze zijn erg lief voor kinderen..
Maar er zit erg veel werk in wat de vacht betreft en...je moet er niet allergisch voor zijn.

Rianne

Het zou wat mij betreft niet eens een 'merk'hond hoeven zijn... Ik heb gewoon een zwak voor beesten  :@. Mijn schoonouders hadden voorheen een Frieze Stabij, een fantastische hond die ontzettend lief was O+. Nu hebben ze een Westie, en daar heb dus helemaal niets mee (sterker nog, ik vind het een vervelend rothondje  :@).
Een hond is leuk, maar je moet wel heel erg goed nadenken voor je eraan begint en je beseffen dat er veel meer werk in zit dan in de meeste andere dieren. Er zal altijd mee gelopen moeten worden, of het koud of warm, nat of droog is en ongeacht hoe je je zelf voelt. Een hond kun je niet zomaar overal mee naar toe nemen maar ook niet altijd maar alleen thuislaten.
Je ziet, er is hier best goed nagedacht over honden (mijn man is ze van huis uit gewend en heeft het er zo af en toe over), maar voorlopig gaan we er zeker niet aan beginnen. Neemt niet weg dat dit wel erg leuk is om te zien :Y.

08-01-2006 om 21:01 uur

Helaas zijn er 2 doodgegaan.Een blonde reu en een bruine reu.
Die 2 liggen bovenop.
Die waren ook zo klein..
de rest doet het goed.
Ook mijn nieuwe pup O+

Rianne

Westies zijn ook van die krengen...echte terriërs..hakkebijters noem ik die O-)

09-01-2006 om 16:58 uur
Reactie op Americo

Helaas zijn er 2 doodgegaan.Een blonde reu en een bruine reu.
Die 2 liggen bovenop.
Die waren ook zo klein..
de rest doet het goed.
Ook mijn nieuwe pup O+

Rianne

Westies zijn ook van die krengen...echte terriërs..hakkebijters noem ik die O-)

Da's wel heel sneu, dat twee van de pups het niet gered hebben -O-. Gelukkig gaat het met de rest wél goed :Y.

Kleine hondjes zijn in mijn ervaring meestal felle donders (lees: krengen  :+ ).