Wat zou je nooit wegdoen ?

05-01-2006 om 12:21 uur Gesloten

Mijn man klust bij kennissen van ons, de vrouw des huizes is een absolute hamster. Inmiddels is het klussen dan ook regelmatig overgegaan in het opruimen van spullen waar deze dame zélf geen afstand van kan doen (om te voorkomen dat het huis volledig dichtslibt met 'rommel').
Een klein voorbeeldje: bankafschriften uit 1989 ("Ach, toen woonde ik nog thuis O+").
Nu ben ik zelf ook niet iemand die zomaar vanalles meteen weggooit, maar zo af en toe gaat er toch echt een bezem door de tuttertjes en rommeltjes die zich zachtjesaan verzamelen her en der. Ik kan me dus absoluut niet voorstellen waarom je bankafschriften uit de 'oudheid' niet zonder pardon in de vuilnisbak zou kunnen gooien. Zou er echt geen seconde minder om slapen als ik die niet meer zou bezitten, terwijl deze persoon echt 'depressief' wordt als er opgeruimd gaat worden  :-\.
Natuurlijk zijn er ook dingen waar ik géén afstand van wil doen, ik noem bijvoorbeeld foto's en een knuffeltje dat ik als klein meisje al had (ligt overigens op zolder, maar het mag absoluut niet weg).

Wat zou jij nooit wegdoen? En dan bedoel ik natuurlijk niet je man of kinderen, dat ligt wel erg voor de hand :+.

De reacties zijn gesloten.
05-01-2006 om 12:31 uur

Ik zou geloof ik helemaal gestoord worden als ik nergens afstand van zou kunnen doen -O-.
Hoewel mijn kastjes bij tijd en wijle ook wat dichtslibben, kan ik er ook meestal zonder hartzeer met de bezem doorheen.
Wat ik absoluut niet weg zou doen... Foto's inderdaad, en ook ik heb nog knuffeltjes uit mijn kindertijd (een beer en een klein hondje waar de oren en ogen vanaf geknuffeld zijn), verder nog wat sieraden uit mijn kindertijd en een kruisje dat ik van mijn moeder heb gehad en dat zij van haar oma heeft gekregen toen ze 8 was (het is dus inmiddels al weer een jaar of 57 oud).

05-01-2006 om 13:20 uur

Nou ik weet wel 1 ding wat ik nooit en te nimmer weg doe, al valt het zelfs uit elkaar! Ik heb van mn oma toen ik klein was een 'speelkleed/deken' gekregen. Vroeger kroop ik er op rond en nu ligt het op mn bed als ik ziek ben. Ik slaap er altijd heerlijk onder...en ik vrees dat als ik 80 ben en ziek ben nog steeds op mn bed ligt  :s)

Groetjes Nina