Hoeveel kan je hebben als ouder ?

04-01-2006 om 21:03 uur

het is toch werkelijk niet te geloven hoor!
Hoeveel kan je als ouder hebben?
Ik lees natuurlijk veel hier op dit forum maar ik had vandaag ook weer eens wat hoor! Eerst had onze Thom natuurlijk wat ik al vertelde net voor de kerst een longontsteking en een fikse ook, hij bleek er dus al 2 maanden mee rond te lopen! maar goed een flinke antibiotica kuur en tweede kerstdag was hij redelijk opgeknapt. Uiteindelijk is hij wel 2 killo afgevallen maar goed dat zit er nu weer aan(hoe snel gaat dat bij kinderenhe!). Gisteren onze dochter(8mnd) na 2 slapenoze nachten naar de huisarts geweest, bleek een dubbele oorontsteking te hebben en is behoorlijk benauwd. Zaagt erover maar dat is gewoon bij baby, zegt de huisarts??
Maar goed, dit alles goed voor een antibioticakuur! Maar goed vanmiddag thom te logeren gebracht bij opa en oma, deze belde vanmiddag op dat hij weer niet goed was, hoge koorts! Jullie mogen wel weten dat mijn wereld instorte. Dachten we eindelijk te weten waar toch steeds die koorts vandaan kwam en dit opgelost te hebben met antibiotica, krijgt hij nu weer koorts! Mijn man direct kinderarts gebeld en we moesten direct komen. Dus hup dochter naar de oppas, Mijn man ondertussen naar het ziekenhuis en ik Thom opgehaald. Uiteindelijk bloed geprikt en longfoto gemaakt.  Gelukkig kon de kinderarts ons net meedelen dat hij geen longonsteking meer had maar wat dan wel? Morgen moeten we terug komen en moeten we ook een zweettest doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik begrijp dat ze dan eventueel CF kunnen uitsluiten? Het zal toch niet?help!
Maar goed morgen gaan ze meer testen doen omdat het nu de 8ste keer is dat hij 40,5c koorts heeft in een tijdsbestek van 3 maanden, dat kan en mag niet.
Maar dan kom je thuis met nog een dochter met oorontsteking en dan ben je gewoon op!
ik moest evenmijn ei kwijt hoor. Ben er gewoon klaar mee. Wel een pluim voor het ziekenhuis dat we zo snel terecht konden.
Denken jullie morgen aan ons!

liefs Claudia

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 21:16 uur

Hoi Claudia,

He toch, denk je dat alles weer over is komt het weer terug. Ik zal morgen aan jullie denken!

Liefs

Hilde

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 21:26 uur

Hoi Claudia

Tuurlijk denken we aan jullie.

Ik weet heel goed hoe jij je voelt.
Wij zitten ook een beetje met de handen in het haar wat Jefrey betreft.
Denk je net dat alles goed gaat komt er weer wat bij.
En dan denk je : Hoeveel komt er nog?Kan ik dit wel aan?Ik trek het niet en laat het allemaal even stoppen.
Je draaft maar door.
En waar je de energie vandaan haalt???Je moet wel....

Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat jullie nog een beetje kunnen slapen.

Heel veel liefs Rianne

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 21:58 uur

lieve claudia
tuurlijk denken wij morgen allemaal aan je
ik herken het wel hoor dat lege gevoel van onmacht en angst om wat komen gaat
hou vol meid en als het even niet meer gaat kom je hier effe van je af kletsen  :Y
heel veel liefs en een grote beterschapsknuffel van ukkie

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 22:19 uur

Hoi Claudia,

Ik leef met jullie mee. Ik weet heel
goed hoe jij je nu voelt, mijn zoontje(3)
heeft al 16 keer in het ziekenhuis gelegen,
3 operaties gehad enz. En dan de ontelbare keren
dat je thuis met hem ligt te sukkelen...
Hoeveel kunnen wij als ouders verdragen? Heel veel
dus. Als je alle verhalen hier op de site leest weten we
in ieder geval dat we niet de enige zijn die het zwaar hebben,
mentaal en physic!! Ik wens jullie heel veel sterkte met jullie
kids en tuurlijk zllen we morgen aan jullie denken.

Groetjes Jill

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 22:33 uur

Jeemig zeg het is wel een boel hoor wat jullie allemaal meemaken....kan het me zo goed voorstellen dat je er door heen zit....maar ja je moet door....maar het gevoel van dat je op de bank zit en zo iets hebt kan er nog meer bij herken ik maar al te goed....ook ik zal morgen aan jullie denken en duimen dat het allemaal mee valt. Zo een zweettest is zo gedaan ze doen een soort armbandje om die warm word en de zweetdruppels dan opvangt (ze hebben het bij mick gedaan toen ze nog een baby was dus ik weet het ook niet helemaal percies meer) maar het deed iig geen pijn!
Nou sterkte voor morgen en hou ons op de hoogte!!!!

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 12:40 uur

Hallo,

Ben benieuwd wat er uit komt vandaag in het zkh. De zweettest steld idd niet veel voor, is alleen erg tijdrovend. Door middel van een soort horloge en (lichte) electrische stimulatie vooraf (absoluut niet pijnlijk!) wordt er een kleine hoeveelheid zweet opgevangen in het horloge en daar kunnen ze aan zien of er sprake is van CF. De test schijnt nogal gevoelig te zijn, bij Robbie is 'ie 3 keer gedaan....

En dan ook nog een ziek meiske, kan me zo goed voorstellen dat jullie op zijn. Op een gegeven moment is de rek gewoon uit het elastiek...
Sterkte meid en ik duim voor snel betere tijden.

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 13:25 uur

Hoi Claudia,

Heel veel sterkte vandaag! Weten jullie al wat?

Liefs Nina

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 14:43 uur

Hoi Claudia,
Het heeft mij altijd verbaast hoeveel je als ouder kunt hebben, op die momenten loop je op je tandvlees en rij je als een zombie totaal onverantwoord in je auto naar het ziekenhuis, hopelijk krijg je veel steun en erkenning uit je omgeving, want ik vind het gebrek daaraan eigenlijk nog vermoeiender, gelukkig zijn hier altijd mensen die je zullen begrijpen omdat die van tijd tot tijd soortgelijke situaties meemaken. Ik hoop dat alles snel weer onder controle is!
liefs Karen

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 22:04 uur

Allereerst ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties, doet ons allen zo ontzettend goed dat wil je niet weten. Vannacht begon Thom helemaal te ijlen in bed, hij sliep naast me mijn man in zijn bed! Maar goed, Hij moest naar sinterklaas en hij wilde verkleed als ridder..etc. Hij had, ik had maar even gemeten, 41c koorts! Ik direct de huisartsen post gebeld, was onderhand half drie inde  nacht maar goed, deze vertelde het eerst te proberen met een paracetamol en dan de volgende dag uit te zingen tot dat we de afspraak hadden... Gelukkig is hij om 05.00uur in slaap gevallen, koorts zakte wel iets...Toen kwam gezellig Lenthe ook nog eens die kon vervolgens niet meer slapen...al met al 3 uurtjes kunnen pitten!help!
Maar vandaag de test gedaan en inderdaad viel het reuze mee. En..Hij heeft gelukkig niet CF. Wat een opluchting zeg. Kijk innerlijk weet je het wel een beetje maar toch he...
Maar wat dan? Bloeduitslagen wezen uit dat er nog een behoorlijke ontsteking zat in zijn keel dan wel longen. Dus weer antibiotica, hij is er net 7 dagen vanaf! Diagnose:beginnende longontsteking. Hij heeft net een longontsteking gehad, zei ik nog tegen de ka. Tja waarschijnlijk zijn het toch zijn toncillen die steeds het kwade werk doen. We kijken het nog even aan en dan eis ik dat die dingen eruit gaan. Kijk ik bewonder het manneke hoeveel hij aan kan ,maar als ouder moet en zal je de stabiele factor moeten zijn en blijven voor je kind en hoe kan dat als je uitgeput bent van de onzekerheid en slapeloze nachten, nog maar niet te spreken over het feit het met opvang maar steeds weer te organiseren. Thom is de laatste drie maanden omde week ziek, dat trek je gewoon niet. Tenminste nu even niet omdat ons meissie ook nog eens een antibioticakuur heeft. Dan zie je oppeens 2 flesjes staan in de koelkast, eentje voor je zoon en eentje voor je dochter. Ongelooflijk. Dan staan de tranen in je ogen hoor!
Waarom kunnen ze niet gewoon lekker buiten spelen...
Maar het is nu eenmaal niet zo en daar moeten we ons bij neerleggen dat weten jullie ook maar al te goed. Maar er is soms nog wel eens onbegrip vanuit de ka en omgeving. Van de omgeving is het vooral van "Tjee is  ie nu alweer ziek?" en van de ka is het vooral van "maar weer een antibiotica kuur hoor!".

Maar goed het spul slaapt met allebei een paracetamol. WE hebben net een vakantie geboekt naar OOstenrijk. We waren dit al van plan maar nu maar gedaan om de ontspanning te zoeken. WE gaan op goede hoogte zodat Thom geen last van zijn allergieen heeft en waarschijnlijk ook niet last heeft van zijn astma maar dat is afwachten, het is de eerste keer dat we gaan.
Wel krijgen we antibiotica mee voor op vakantie voor het geval we daar zijnen hij weer koorts krijgt. Dat vind ik wel goed van de ka.
Dus allen hopelijk gaat het de goede kant op, in ieder geval is er een zware last afgevallen dat hij niet cf heeft.

gr. Claudia

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 22:16 uur

Hoi claudia,
Wat een langslepende elende allemaal. Ik hoop dat je vanacht genoeg slaap krijgt! Ik mag het misschien niet zeggen maar soms is het best irritant dat sommige moeders en/of vaders niet zo zorgvuldig met hun kinderen omgaan en die dan toch nog nooit iets hebben gehad op een loopneusje na. Ik zie in de herfst op het strand kinderen zonder jas met opgerolde broek in zee staan, die van mij heeft gelijk een oorontsteking als hij zelfs z'n must niet op heeft. excuus voor mijn beklag maar ik moest het even kwijt!
groetjes karen.

Login of registreer om te reageren