Bultje oksels- deodorant/scheren?

04-01-2006 om 20:15 uur

Hoi,

Ik heb nu weer een bultje onder mijn oksels, erg vervelend. Mijn moeder zegt dat het van deodorant komt, of van het scheren. Nu vraag ik me af of dit echt door mijn deo komt, heb namelijk deoleen en dat is een hypo-allergene deo. Het scheren is ook al een tijdje geleden, de bult is volgens mij dus niet meteen daarna ontstaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 20:26 uur

Hoi Hilde,

Weet je zeker dat het niet een puistje of iets dergelijks is :?. Anders zou het ook een van je lymfeklieren kunnen zijn die opspeelt. Hier kun je daar wat meer informatie over vinden. Lijkt me eerlijk gezegd niet voor de hand liggend dat het van je deo zou komen, uitslag/een allergische reactie beperkt zich meestal niet tot 1 bultje -O-.

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 20:38 uur

Hoi Esther,

Zal nog wel weer naar mijn huisarts gaan. Ik begin namelijk bang te worden dat het weer een ingegroeide haar is, heb ik al eens eerder gehad op mijn been. Dat heeft toen te lang gezeten en moest er uitgesneden worden. Bedankt voor de info, kan ik mijn deo toch blijven gebruiken *O*

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 22:22 uur

hoi hilde
paar weekjes terug had ik ook bultje onder mn oksel
en die deed zon pijn leek wel een puistje na een dag of drie was het weer weg  _O_
maar het deed echt zeer,nu afgelopen week deden mn hele borsten zeer leek wel een ontsteeking
ook dat is weer weg gegaan,ik gebruik sanex deoroller zonder alcohol  :?
ik zau anders toch effe aan de huisarts vragen als je last blijft houden
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 22:27 uur
Reactie op ukkie

hoi hilde
paar weekjes terug had ik ook bultje onder mn oksel
en die deed zon pijn leek wel een puistje na een dag of drie was het weer weg  _O_
maar het deed echt zeer,nu afgelopen week deden mn hele borsten zeer leek wel een ontsteeking
ook dat is weer weg gegaan,ik gebruik sanex deoroller zonder alcohol  :?
ik zau anders toch effe aan de huisarts vragen als je last blijft houden
liefs ukkie

Let goed op met je borsten Ukkie. Ik heb abcessen gehad daar (ben er ook aan geopereerd), en daar word je echt niet vrolijk van -O-. (En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat ze er ook niet mooier van worden  ;( .)

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 22:33 uur

hoi esther
ja ik heb meldingsplicht zo noem ik het maar,
iedere twee jaar gaan ze op de foto omdat mijn tante ernstige vorm van borstkanker had
maar ik heb een mirena-spiraal en die is van slag dus ook mijn hormonen
en dan krijg ik gauw puistjes enzo  :?ook mn astma is lekker ontregelt  >:(
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 22:43 uur
Reactie op ukkie

hoi esther
ja ik heb meldingsplicht zo noem ik het maar,
iedere twee jaar gaan ze op de foto omdat mijn tante ernstige vorm van borstkanker had
maar ik heb een mirena-spiraal en die is van slag dus ook mijn hormonen
en dan krijg ik gauw puistjes enzo  :?ook mn astma is lekker ontregelt  >:(
groetjes ukkie

Hormonen zijn echt vervelende dingen, ze hebben op veel meer invloed dan (wat mij betreft) noodzakelijk is -O-.

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 22:47 uur

ik denk dat dat bij marielle nu een hele grote rol speelt
net een hormoonbom ,ze groeit als kool en weet zich met zichzelf geen raad
haar huid is erg onrustig en ze zweet erg veel,ook haar darmen is een drama op het moment is de wc haar grootste vriend,als ik naar een paar jaar terug kijk zie ik dat haar astma verandert is op het moment dat ze begon te puberen
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 11:53 uur
Reactie op ukkie

ik denk dat dat bij marielle nu een hele grote rol speelt
net een hormoonbom ,ze groeit als kool en weet zich met zichzelf geen raad
haar huid is erg onrustig en ze zweet erg veel,ook haar darmen is een drama op het moment is de wc haar grootste vriend,als ik naar een paar jaar terug kijk zie ik dat haar astma verandert is op het moment dat ze begon te puberen
groetjes ukkie

Ik ben ervan overtuigd dat hormonen bij verschillende klachten een grote rol spelen, het verbaasd me ook niet echt dat Marielle's astma veranderd is... Alleen het feit al dat een zwangerschap zoveel verandering in astma kan brengen is al kenmerkend. Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschappen bijna geen last gehad, en had het eigenlijk alleen benauwd als de baby wat groter werd en mijn longen wat in de verdrukking kwamen :).
Maar ook op rugklachten en migraine hebben hormonen invloed (en laat ik nou van allebei last hebben -O- ). Ik vraag me serieus af wat de overgang me in de toekomst gaat brengen op dit gebied...

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 12:40 uur

Hoi,

Het bleek een ontsteking te zijn, veroorzaakt door scheren. De dermatoloog heeft het doorgeprikt en nu moet alle rommel eruitkomen. Ik heb dit eerder ook op mijn been gehad, dat is een abces geworden en heeft een lelijk litteken achtergelaten. Vandaar mijn vraag. Ik gebruik zelf deoleen roller, die is hypo-allergeen.

groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren