Operatie technieken copd patienten

21-08-2005 om 13:14 uur

Hoi Allemaal
Ik zou graag weten wie er geopereerd met copd, zoals volumereductie operatie's of transplantatie's en nu de nieuwe techniek in Leuven.
Dan wordt je borstbeen gesplits, en er worden stukjes tussengezet van 2,5 cm om je borstholte ruimer te maken zodatĀ  je longen meer ruimte krijgen.
Zijn er meer mensen die over deze technieken iets weten of hebben ervaren.
Tinie

Login of registreer om te reageren
24-08-2005 om 23:51 uur

Longtransplantaties gebeuren nog altijd redelijk weinig. Ik denk, dat als 50 mensen hiervoor per jaar in Nederland in aanmerking komen, dat het al veel is. Het zou mij niets verbazen als het aantal lager isĀ  :-\
Een gebrek aan donoren is hiervan de grootste oorzaak ben ik bang.

Over zowel volumereductie als de nieuwe techniek welke je beschrijft is mij niets bekend, maar wellicht wel anderen hier op het forum.
Is jouw COPD dermate ernstig momenteel dat je een van de genoemde operaties nodig hebt denk je ?

Login of registreer om te reageren
25-08-2005 om 09:47 uur

Hoi
Ik ben nog niet zover dat het nu moet gebeuren, ik ga wel overal op onderzoek uit , wat het beste zou kunnen zijn, en zo veilig mogelijk, met een goede overlevings kans, en dat is de nieuwe operatie in Leuven, alleen wordt het nog niet vergoed,omdat het in het begin stadium zit. Een mailvriendin is naar die professor geweest en die gaf haar goeie kansen, maar het ziekenfonds werkt niet mee.
Als je een folder zou willen lezen op de operatie, zou ik je die toe kunnen sturen.
Tinie -O-

Login of registreer om te reageren
26-08-2005 om 01:41 uur
Reactie op tiniesijbom

Hoi
Ik ben nog niet zover dat het nu moet gebeuren, ik ga wel overal op onderzoek uit , wat het beste zou kunnen zijn, en zo veilig mogelijk, met een goede overlevings kans, en dat is de nieuwe operatie in Leuven, alleen wordt het nog niet vergoed,omdat het in het begin stadium zit. Een mailvriendin is naar die professor geweest en die gaf haar goeie kansen, maar het ziekenfonds werkt niet mee.
Als je een folder zou willen lezen op de operatie, zou ik je die toe kunnen sturen.
Tinie -O-

Bestaat er wellicht een online versie (.pdf file bijvoorbeeld) van de folder waar je het over hebt ?
Het is namelijk wellicht handig als iedereen die het forum bezoekt de mogelijkheid heeft deze te lezen :Y
Ook een link naar een website waar deze operatie wordt besproken danwel wordt uitgelegd is goed natuurlijk.

Login of registreer om te reageren