Wie heeft ervaring met vernevelen bij volwassenen ?.

03-01-2006 om 13:26 uur

Hallo Allemaal,

Loop werkelijk al weken met vreselijke uitputtende hoestaanvallen en heb het behoorlijk benauwd . Gebruik inmiddels: ventolin,flixotide,flixonase,atrovent,prednison "35 mg", en fluimicill en heb in 4 weken tijd 2 antibiotica kuurtjes gehad. Nu ben ik vandaag weer bij de huisarts geweest en die vertelde me dat hij niets meer heeft zit overal al aan en overal ook max. aan.

Moet over 2 dagen terug komen als ik het zolang vol hou, want als ik aangeef dat ik niet meer kan dan wil hij me door sturen en laten vernevelen. Nu komt mijn vraag dus weet wel uit ervaring met mijn zoontje hoe het bij hem werkte maar hoe werkt het bij volwassenen ?. Heeft iemand hier ervaring mee ?. Ben dus helemaal vergeten te vragen of je dan opgenomen moet worden en of het niet gewoon op de poli kan.

Groetjes Lieke

Login of registreer om te reageren
05-01-2006 om 22:55 uur

Hoi Lieke,

Hoewel ik hier zelf geen ervaring mee heb zou het mij zéér verbazen als je hiervoor zou moeten worden opgenomen. Het lijkt mij niet meer dan gebruikelijk dat je diezelfde ochtend c.q. middag weer naar huis toe kunt gaan  :Y

Ben je inmiddels teruggeweest bij de huisarts; en zo ja, wat is hier uit voort gekomen ? Sterkte hoor !

Groet,
Mark

Login of registreer om te reageren
06-01-2006 om 16:59 uur

Hey Mark,

Ja ben maar weer voor de zoveelste keer terug gegaan naar de huisarts. En nog geen verbetering te horen in me longen. Wel vind ik dat het hoesten wat makkelijker gaat maar dat mag ook wel naar weken ernstig gehoest te hebben. De huisarts vind het vreselijk maar ze kan echt niets meer voor me doen dan een vervroegde afspraak bij de longarts maken of me doorsturen voor vernevelen. Ze kon me geen antwoord geven op de vraag of ik dan opgenomen moet worden. Maar ik heb eerst volgende week allemaal onderzoeken dus tja die afspraak kan ze wel vervroegen maar denk toch dat de longarts eerst de onderzoeken wilt afwachten. Dus heb alle moed bij elkaar geraapt en probeer het met al me medicatie nog maar ffies uit te zingen of in mijn geval uit te hoesten !.Wil nml geen risico lopen als het niet dringend noodzakelijk is om opgenomen te worden juist ook omdat mijn zoontje a.s. dinsdag een operatie moet ondergaan.

Groetjes Lieke

Login of registreer om te reageren