Hoe lang geduld hebben voor werking medicijn?

01-01-2006 om 20:55 uur

  :?

IK ben twee weken geleden weer heftig beginnen te hoesten en heb weer heel veel last van ophoesten van slijm, wat niet zo makkelijk omhoog komt. Ik ben daarom meteen weer begonnen met 2x dgs airomir en 2x dgs 2 pufjes Flixotide. Alleen........ik blaf de hele dag en nacht nog aan één stuk door, terwijl ik intussen al bijna twee weken de medicijnen trouw gebruik.

Ik heb al eens eerder gewisseld van Qvar naar Flixotide, omdat dit ook niet direct aansloeg. Ik wordt zo ontzettend moe van dat dag en nacht hoesten. Hoe gaat normaal, of wat is normaal? duurt het ook zo'n tijd voordat men van de werking wat merkt?

Mhg,
Fides

Login of registreer om te reageren
01-01-2006 om 21:18 uur

hai fides
je moet wel even geduld hebben met ontstekingremmers zoals qvar/flixotide
het duurt vaak een paar weken voor het optimaal werkt veel succes
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
01-01-2006 om 21:20 uur

is dat zo, duurt dat zo lang... :?
Dat is wel een hele opgave vindt ik, om zo lang dag en nacht te hoesten, ik wordt er doodmoe van. :'(

Login of registreer om te reageren
01-01-2006 om 21:25 uur

het zijn ontstekingremmers ,maar ook beschermers ze leggen een soort beschermlaagje om je longen die er voor zorgen dat de vervelende prikkels er minder goed bij kunnen en ja dat duurt even
mischien zau je kunnen vragen aan je arts(als het hoesten zon groot probleem is)om codeine tabletjes
dat helpt mij vaak door zon hoest periode heen
groetjes ukkie 

ps op het forum bij andere topics staan nog veel meer tips mischien dat je daar iets aan hebt...............

Login of registreer om te reageren
01-01-2006 om 22:05 uur

maar als je die tabletjes zou krijgen, dan onderdruk je misschien de hoest. Bij mij is het juist al dat slijm wat me zo dars zit. Het is altijd maar weer afwachten of het wel of niet gaat ontsteken. Net roulette.....

Login of registreer om te reageren
02-01-2006 om 21:09 uur

Hoi Fides,

Het kan inderdaad wel tot 2 weken duren voordat het medicijn zijn werk merkbaar begint te doen. Hieronder een stukje over Flixotide:

Hoe lang duurt het voordat dit middel werkt?

Met dit middel bouwt u geleidelijk bescherming op tegen aanvallen van benauwdheid. Dat merkt u niet direct, pas na ruim een week gebruik kunt u enig effect verwachten. En pas na enkele maanden van continu gebruik werkt het geneesmiddel optimaal.

Bron: Service Apotheek

Login of registreer om te reageren
03-01-2006 om 23:04 uur

dank jullie wel voor de reacties. Ik zal geduld hebben. :Y

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 01:30 uur
Reactie op Fides

dank jullie wel voor de reacties. Ik zal geduld hebben. :Y

Sterkte Fides, ik kan me best voorstellen dat je het gevoel krijgt dat het eigenlijk helemaal niet werkt.
Laat over een week nog eens van je horen zodat wij weten hoe het dán met je gaat  :)

Groeten,
Stuart

Login of registreer om te reageren
19-01-2006 om 18:59 uur

Ik weet nu waarom het zo lang duurde......ik had een luchtweginfectie erbij gekregen....
Het gaat nu pas weer wat beter.

Ik kan het verschik niet voelen tussen het vele hoesten tijdens een luchtweginfectie of de "normale" hoestperiodes...

mvg,
Fides

Login of registreer om te reageren
24-01-2006 om 21:38 uur

Hoi Fides,

Fijn dat het nu weer wat beter met je gaat! Ook vervelend van je luchtweginfectie.
Bij mij duurde het ook 1,5 voordat het hoesten stopte, maar aan die info heb je nu natuurlijk ook niet echt meer wat ;).

Groetjes,
Wendy

Login of registreer om te reageren