longontsteking...medicijnen helpen niet

28-12-2005 om 00:06 uur

mijn dochter van anderhalf heeft ook astma, maar dat weet ik pas net een week.
ze hoeste al een week heel erg, en ze was erg verkouden.
opeens kreeg ze hoge koorst en reageerde ze bijna nergens meer op.
ik ben meteen naar de huisarts gegaan, en die zei dat ze waarschijnlijk een longontsteking had.
omdat de astma niet gelijk behandeld was.
dus nu heeft ze antibiotica en predisolin.
het pufje had ze nog, want toen ze 7 maanden was ze ook iets benauwd...
met alles ben ik donderdag begonnen, en voor mijn gevoel helpt niks.
ze heeft gelukkig geen koorst meer, maar het hoesten is nog steeds zo erg.
vooral als ze op bed ligt.
ik maak me er best wel zorgen om, en ik weet ook nog niet zoveel over medicijnen en wanneer het moet werken.
ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
anders ga ik maar weer naar de huisarts  :-\

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 00:11 uur

Hoi Jeanine,

Welke medicijnen heeft ze? Sommige medicijnen hebben langere tijd(een paar weken) nodig om te werken, anderen werken binnen minuten. Ik denk dat de ouders hier wel tips voor je hebben en ervaringen kunnen uitwisselen.

Beterschap met de kleine meid.

groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 08:22 uur

Hey Jeanine,

Weet je ik denk dat hoesten na een longontsteking niet zomaar over is. Mijn zoontje heeft een paar weken geleden een longontsteking gehad daarna het RS Virus en hoest nu na ruim 5 weken nog steeds. Hoe is ze verder ?. Drinkt ze goed ?. Is ze nog steeds zo suf ?. Denk dat dat heel belangrijk is om allemaal in de gaten te houden. Een kind met 40 graden koorts kan een simpel virusje hebben en kind zonder of weinig koorts die suf kan heel ziek zijn. Maar ik zou me zeker niet schamen om de huisarts te bellen als je het niet vertrouwd. Door de longontsteking is de weerstand natuurlijk afgenomen en er heerst momenteel van alles. Oh ja en nog even een tip weet niet of je het al doet maar hier werkt het nog wel eens om het neusje goed schoon te maken en te druppelen voor me manneke naar bed gaat.

Heel veel sterkte en een dikke knuf voor de kleine meid,

Liefs Lieke

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 13:06 uur

Even een tip die bij mijn dochtertje goed hielp als ze zo veel hoeste als ze in bed lag...ik stopte dan een kussen of een opgerolde deken onder het hoofdeinde van haar matrasje zo dat ze dus niet helemaal plat lag in bed maar een soort van half zittend dat hielp vaak...misschien hebben jullie er wat aan! STERKTE!!!

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 13:15 uur

Gerrit-Jan slaapt al vanaf zijn geboorte met een stapel kussens onder zijn matras. Dit werkt perfect. Is hij minder benauwd dan gaan er een paar onder uit. Begint hij weer met blaffen dan krijgt hij ze er gelijk weer onder.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 13:24 uur

Onze jefrey heeft ook een kussen alleen slaapt hj er nooit op.
Een kussen of iets dergelijks onder zijn matras heeft ook niet veel zin..hij gaatdan zover onder de dekens liggen dat hij alsnog helemaal plat ligt.. :+
Gek joch O+

Rianne

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 20:28 uur

hoi jeanine,

Thom (5 jaar)heeft net een longontsteking achter de rug. Hij had ook een antibiotica kuur gehad maar gek genoeg hoeste hij niet zo heel erg terwijl hij toch een fikse longontsteking had. Maar wat ik niet begrijp is dat de ha dat zo maar op een longontsteking gooit! ik vind dat nogal wat. Moet er geen foto gemaakt worden en bloedonderzoeken?Ja ik kan het mis hebben hoor?
Maar gebruikt jou dochter dan geen ventolin? ALs ik jou was zou ik een verwijzing vragen naar de ka, dit uit ervaring. Wij mochten tot 1 maand terug pas naar de ka nadat ons probleem met Thom jaren onderkent was gebleven. Ik zou voor je dochter op komen, je intuitie spreken en als jij vind dat die hoest niet lekker zit dan moet je voor je dochter opkomen hoor! Ik wens je heel veel sterkte.
En geef je dochter een dikke knuffel voor me. ze zijn zo ziek met een longontsteking...

liefs Claudia

Login of registreer om te reageren
29-12-2005 om 13:27 uur

Hallo Jeanine,

Hoe is het nu met je dochter? Welke puf gebruikt ze eigenlijk? Er zijn er namelijk verschillende met verschillende werkingen... En prednison is een behoorlijk stevige aanpak hoor, zeker gezien het feit dat de h.a niet weet of het werkelijk een longontsteking is, dat kun je pas na een longfoto bepalen.

Sterkte hoor!

Sylvia

Login of registreer om te reageren
30-12-2005 om 13:39 uur

bedankt voor alle tips!
dan kussen onder het matras ga ik zeker proberen!
ze gebruikt nu fentolin, maar voor mijn gevoel helpt het niet zo erg...
het word met de dag erger, vooral vanacht was het erg.
dus ik ga zo naar de arts. ben benieuwd wat hij er van zegt.
en ik vind ook dat artsen snel iets zeggen zonder verder onderzoek.
want ik ben er bij 2 geweest, en ze zeiden allebei wat anders. :?
maar ik zie wel hoe het straks gaat, in iedergeval bedankt voor de tips.

groetjes jeanine

Login of registreer om te reageren
31-12-2005 om 14:04 uur

nou ik ben dus bij de arts geweest.
en gelukkig werd ik serieus genomen!
haar longen zaten nog steeds erg vol, en ze heeft weer een nieuwe kuur.
nu van 3 dagen.
ze heeft ook een nieuw pufje erbij, dus nu zijn het er 2.
we worden nu door gestuurt naar de ka.
hier heb ik veel meer vertrouwen in.

vanacht maakte ik me wel weer zorgen om haar.
normaal huilt ze nooit als ik haar in bed leg, of als ze s'nachts wakker word.
maar toen ze gister sliep, leek het wel of ze wakker schrok, ik dacht aan een nachtmerrie.
maar ze wou echt niet meer in haar bed liggen.
dus bleef ik een tijdje in haar kamer, en toen ging het wel weer.
maar na een uur begon ze weer te huilen.
en dat een paar keer deze nacht.
ze heeft bij mij in bed gelegen, normaal doe ik dat nooit, maar ja, ik wist echt niet wat ik moets doen.
ik vraag me af of dit een reactie kan zijn op haar nieuwe atibiotica. (zithromax)
ik zou het anders echt niet weten... ze was echt zo overstuur!
en heeft misschien iemand ervaring met dit medicijn?

liefs jeanine

Login of registreer om te reageren