welk gezelschapsspel doe je graag??

26-12-2005 om 18:51 uur Gesloten

Hallo allemaal.

Omdat er al een lijntje is over wat je het leest..leek het me ook leuk om een lijntje te beginnen over spelletjes.

Gert(mijn man) en ik zijn helemaal verslaafd aan Carcassonne.Het is een erg leuk spel dat elke keer dat je het speelt anders is.
Er zijn nu 4 versies en 3 grote uitbreidingen en 3 kleine uitbreidingen.
Wij hebben alles.
Soms duurt het spel een uur soms wel 2 uur.
Je kunt het erg goed met z'n 2en spelen.
Echt een aanrader als je je verveelt. :Y

groetjes
Rianne

De reacties zijn gesloten.
26-12-2005 om 22:40 uur

Wij vinden Triviant erg leuk en Kolonisten doen we ook wel eens. Helaas doen we het eigenlijk te weinig, alleen met Kerst enzo hihi! Zit toevallig net te pauzeren van een spelletje Triviant, maar de fles van Noor Eliza moet even tussendoor ;)

Martha (Die wel aan het winnen is!)

26-12-2005 om 22:43 uur

Wij hebben een kast vol spelletjes, maar meestal spelen wel Yahtzee of Triominos. Het lijkt me leuk om straks als de kinderen wat groter zijn bijvoorbeeld Monopolie met ze te spelen, maar daar zijn ze nu nog te klein voor (vind ik dan, mijn geduld is groot, maar niet oneindig  :@).
Op de pc speel ik eigenlijk maar 1 spelletje, en dat is Zuma (en daar ben ik dan ook zwaar verslaafd aan  :@). Adventures en dergelijke vind ik eigenlijk maar heel weinig aan...

27-12-2005 om 14:46 uur

ik speel ook graag een gezelschapspel, maar ik ben in m'n uppie, dus dat mis ik best wel eens.... memory vind leuk. Ik hou meestal  van spellen die meestal met meer dan 2 personen worden gespeeld, weet niet hoe het heet maar dan moet je dingen tekenen enzo, lijkt me echt leuk en gezellig samen (maar nou ben ik een echte idealist en mis de warmte van een gezin, dus misschien denk ik ook daar een beetje aan als ik aan samen spellen spelen denk).Ik ga adsl of kabel aanschaffen en dan kan ik spelletjes op de comp spelen, heeft iemand tips?  En dat ik nu alleen ben is niet erg  maar heel goed omdat ik nu lekker na veel gedoe en geregel heerlijk aan mijn eigen leven en gevoel begin en dat voelt (ondanks de praktische kant ivm ziektes)ONTZETTEND goed!!!!! sorry 't floepte eruit. applausje voor mezelf!

groetjes
tavy

27-12-2005 om 18:40 uur

Hoi hoi,

Kindermonopoly is wel leuk, mijn oppaskinderen vinden dit erg leuk om te doen, dus ik doe altijd gezellig mee!

28-12-2005 om 13:59 uur

Haaaa leuk spelletjes  :s) ik ben dol op spelletjes!  :s)
Zelf speel ik graag:

- kolonisten
- set
- triominos
- triviant(haha we hebben met kerst de dvd-variant gedaan, echt lachen  :s) )

Groetjes Nina

03-01-2006 om 15:00 uur

Met stip op 1 staat bij mij kolonisten!! Ik vind dat spel echt super.. vooral met de uitbreidingen!!

Ook een erg leuk spel is machiavelli!! Ook superleuk!!

Groetjes,
Esther