RS-Virus

22-12-2005 om 13:47 uur

Mijn kleinste guppie (Noor Eliza, 5 mnd) heeft het RS-Virus!!! Ze had een bronchitis die niet over wou gaan en we werden dus doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar bleek ze dus RS te hebben. We moetne nu goed in de gaten houden of ze haar flessen blijft leegdrinken, want het gevaarlijkste op dit moment is uitdroging. We hebben neusdruppels gekregen en we moeten haar neusje spoelen met een hoop zoutwater.
Ze bleek in het ziekenhuis ook nog eens koorts te hebben, dat had ik niet eens gemerkt!...

Maar goed, ze mocht gelukkig dus mee naar huis, en hopen dat zo te houden, zo net voor de kerst... blegh!!!!

Liefs Martha

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 13:59 uur

Lieve martha,
Hoop zo dat het inderdaad thuis blijven word vor de kerst.
Goed drinken is inderdaad belangrijk. Dus goed opletten op natte luiers. Leef echt met je mee. Zo sneu zo'n klein wurmpje dat zo ziek is. Denk aan jullie heel veel sterkte.
Liefs en Knuffel Kaatje

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 14:17 uur

Hoi Martha,

Heel veel sterkte met de kleine.. Hoop dat ze goed blijft plassen...Zolang ze tranen houdt bij het huilen is ze niet uitgedroogd en de luiers nog enigszins nat zijn...HOudt het goed in de gaten...en veel sterkte en hopelijk een kerst thuis!!!

groetjes Joke021

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 17:22 uur

Hai Martha,

Jeetje zeg arme meid!. Ons ventje is gister thuis gekomen van een ziekenhuis opname van 10 dagen met het RS virus. Hij heeft daarvan 8 dagen aan het zuurstof gelegen tijdens zijn slaapje. Ik wil jullie echt niet bang maken neem dat van mij aan. Maar pas aub goed op niet alleen natte luiers zijn belangrijk, maar ook als ze versneld adem gaat halen, het hoesten te erg word of als je het maar even niet vertrouwd TREK DAN AAN DE BEL !. Niet elk kind is onze ervaring met ons zoontje laat zien door middel van  intrekken dat het benauwd is. Zeker niet bij elk kind is een ziekenhuis opname nodig maar ze is pas 5 maanden dus schoom niet om aan de bel te trekken.

Veel Liefs en heeeeeel veeeeeeeel sterkte en een dikke knuf voor de kleine meid Lieke.

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 17:26 uur

Lieve Lieke,

Bedant voor je bezorgdheid, erg lief! Noor Eliza heeft aan de saturatiemeter gelegen en dat was erg netjes, wat ons wel verbaasde (98%) maar ze had wel fikse intrekkingen. Probleem wat nu speelt is dat ze moet drinken, maar er gaat dus vrijwel niets in. Ze heeft vandaag nog mar 200cc gedronken en meer niet. Is ook gewoon vrolijk, alsof ze dr buikje lekker vol heeft, vast met slijm ;)

Maar ja, we houden het in de gaten, meer kunnen we momenteel ook niet doen...

Martha

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 17:28 uur

Lieve Martha,

Weet jij hoe dat kan dan geen intrekkingen en een lage saturatie en wel intrekkingen maar een hoge saturatie ?. Een kind met intrekkingen heeft toch altijd een lage saturatie of zie ik dat nou helemaal fout ?.

Liefs Lieke

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 17:33 uur

Lieke, ik heb geeeeen flauw idee!!! Ik heb een zoontje van 3 en half die leeft op een saturatie van gemiddeld 94%. Als hij benauwd is komt de meter vaak niet boven de 87 uit. Ik snapte daar dus ook niets van vanmorgen, maar ja...

Nu zit ik te dneken... Het zou toch niet zo zijn dat het de saturatie was van de broeder die de meter tegen haar voetje aan duwde, omdat die geen juiste meting gaf (84%) in eerste instantie. Althans, dan zou ze toch flink blauw moeten zien...

Nou goed, we houden haar scherp in de gaten, gaat het niet goed dan zijn we binnen 10min in het ziekenhuis...

Liefs Martha

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 17:37 uur

Lieve Martha,

Tja ik weet het ook niet maar weet wel dat ons ventje toen hij net opgenomen was vorige week een saturatie had van 85 en niet blauw was !. Zelfs niet een klein beetje. Wat een gedoe he met al die virussen om stapel gek van te worden. Maar vooral voor die hummeltjes vind ik het zo erg je elke keer maar zo broerd voelen daar word je ook niet vrolijker van. Neem het graag van ze over !.

Liefs Lieke

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 18:36 uur

jeemig wat naar voor jullie.....gelukkig hoefde ze niet te blijven...dat van de saturatie snap ik ook nooit zo...misschien een tip om die vraag eens bij "stel je mediche vragen" neer te zetten.
Nou hou haar goed in de gaten (maar dat doe je vast wel :-)) en ik hoop dat het met een sisser afloopt....Sterkte!!!!

Login of registreer om te reageren
23-12-2005 om 11:01 uur

Het zit jullie ook niet mee hé? ;(

Heel veel sterkte en hoop dat alles goed afloopt.

liefs Rianne

Login of registreer om te reageren
23-12-2005 om 20:04 uur

lieve Martha,

Ik heb zelf een dochtertje van 8 maanden die hoest bij het leven en het lijkt niet los te komen! Ze heeft dan wel niet het RS virus althans dat denk ik niet, hoe herken je dat trouwens?? Maar goed ze heeft wel dikke slijm! die maar niet los komt. Nu heb ik bisolvon gekregen van een buurvrouw. Ik geef dat nu 2 dagen en ik bemerk dat ze het makkelijker op kan hoesten. Ze drinkt nog steeds minder dan de helft en ik lepel nu de melk naar binnen en dat gaat beter. Ook heb ik een kleiner maatje speen dus met minder gaatjes erin in de fles gedaan zodat ze wat meer moeite moet doen om melk te zuigen. Misschien een tip voor je?
Meid ik hoop dat jullie evengoed een fijne kerst hebben.

liefs Claudia

Login of registreer om te reageren