hoe nu verder???

21-12-2005 om 23:11 uur Gesloten

Ik weet gewoon even niet meer hoe ik nu verder moet.

Dacht eindelijk dat mn astma echt helemaal onder controle was (klink naief), nu is het echt weer helemaal bagger. 3 weken geleden zijn we gaan grillen, had er toen wel wat last van maar dat is voor mijn idee normaal als je aan het grillen bent. De dagen daarna zakte het al weer snel af. Nu zijn we afgelopen weekend bij vrienden gaan gourmetten en dat ging echt helemaal fout. Na een half uurtje werd ik echt zo benauwd, dat ik niet meer wist wat te doen. Ben toen naar buiten gegaan en heb extra medicijnen ingenomen, knapte toen wel iets op, maar had nog steeds het gevoel dat ik tegen een muur werd aangduwd en dat er dan iemand op mn borstkas aan het duwen was en ook met hoesten klonk het behoorlijk pieperig. Buiten was ook geen idee, was hartstikke koud en ook daar reageren mn longen op, dus ben uiteindelijk maar weer naar binnen gegaan. We zijn wel bij die vrienden gebleven maar voor mij was de pret ver te zoeken, maar ja voor de anderen wilde ik het niet verpesten.

Nu is het al weer een paar dagen later en voel me nog steeds rot. In het begin van de dag gaat het goed maar zodra het tegen 16.00 uur is ben ik bek af. Als ik de huisarts bel, heb ik daar niets aan omdat hij niets doet zonder toestemming van de longarts (hij heeft van de longarts een brief gekregen dat hij te gauw medicijnen geeft) en de longarts gaat pas wat geven als ik het echt niet meer red. Tuurlijk ik snap wel dat je prednison niet zomaar geeft, maar ik weet wel dat ik daar giga van opknap!!! Ik moet begin januari weer naar de longarts dus tot die tijd probeer ik het weer uit te zingen. Maar meestal is het zo dat als ik daar ben dat het wel aardig gaat. Het is met name in de na middag en de nacht en ja daar is hij niet bij.

Ik heb gewoon het idee dat ik super lastig ben en dat de artsen denken dat ik me aanstel. Ik voel me gewoon niet serieus genomen. Ik wil ook eigenlijk niemand er mee lastig vallen, maar ik moet het gewoon even kwijt, vandaar dit berichtje, hopelijk ben ik niet te veel tot last.

groeten van een hopeloos geval.

De reacties zijn gesloten.
22-12-2005 om 08:56 uur

ho stop niemand is lastig he ,ga naar je huisarts meid en wacht niet tot januarie
je voelt je niet goed lijkt me genoeg reden om te gaan
enne er bestaat telefoon he dus huisarts en longarts kunnen overleggen  :Y zon afspraak kan altijd vervroegt worden
heel veel succes

22-12-2005 om 09:15 uur

Ik ben het helemaal met Ukkie eens....Niemand is lastig en als je klachten hebt moeten die serieus genomen worden. :Y :Y

Dus ik sluit mij bij Ukkie aan : ga naar de huisarts!!

Sucses
Rianne

22-12-2005 om 12:57 uur

Hoi Corine,

Tuurlijk ben je niemand tot last!! daar is dit forum toch voor!!! Super vervelend dat het niet goed met je gaat, ik herken het dat je vaak veel slechter voelt in de namiddag en avond. Ik herken ook het niet naar de huisarts willen gaan, omdat je het geveol hebt dat je je aanstelt. Ik voel me nu ook al een week niet super en ik heb eind januari een afspraak met de longarts, ik zou het ook graag willen uitzingen tot dan. Maar ik heb nu met mezelf afgesproken als het niet beter gaat dat ik na de kerst langs de huisarts ga. Doe gewoon wat je het beste lijkt en probeer er maar niet aan te denken wat de artsen denken. Trouwens het kan me gewoon niet voorstellen dat artsen denken dat je je aanstel! maar ik snap je gevoel wel!!!

Sterkte, Liefs Nina

22-12-2005 om 16:34 uur

Hoi Corine,

Je stelt je niet aan en je zeurt zeker niet! Ik denk dat je moet leren naar je lichaam te luisteren. Zo te lezen gaat het niet zo goed, dus een bezoekje aan de huisarts zou zeker wel aan te raden zijn. Wie weet kan hij je onderhoudsmedicatie opvoeren zodat je wat minder last hebt, vooral 's nachts is het belangrijk te slapen zonder last te hebben van benauwdheid.

Succes en laat je weten wat je gaat doen?

Groetjes

Hilde

22-12-2005 om 21:57 uur

Hoi Corine,

Ik lees uit jou verhaal dat je dezelfde strijd voert als ik....een huisarts die niets meer mag doen van de longarts >:( ...en dus ook niets doet..maar mij ook niet wil doorverwijzen voor een eerdere afspraak naar mijn longarts...De conlcusie van het verhaal is dan dat je geen steek verder komt..maar wel met je klachten blijft zitten  :'(
Bij mij gaat het precies hetzelfde..mijn huisarts is ook terug gefloten door mijn longarts...dus daar ben ik ook mooi klaar mee.. Gek is dat he? Dat je niet serieus wordt genomen door de huisarts en longarts.
Ik bedoel wie kent zijn of haar lichaam het beste? Niet de longarts en huisarts lijkt me...
Bah ik ben het ook zo zat om die strijd elke keer te moeten voeren, terwijl het toch om zo iets belangrijks gaat nl je gezondheid.

Helaas heb je weinig aan mijn berichtje...maar je ziet...je bent niet de enige die van het kastje naar de muur wordt gestuurd...
Ik hoop dat het snel beter met je gaat  :Y
Groetjes
Miranda

23-12-2005 om 10:08 uur

Hoi Corine!

Je bent echt niet lastig... die artsen die zijn pas lastig!!! Jij weet hoe je je voelt en dat weten zij niet!!!
Mijn huisarts heeft bij mij veel te lang gewacht om me door te sturen naar een longarts. Van dec. 2004 t/m okt. 2005 heb ik 6 kuurtjes antibioticum gehad en 4 x een prednisolon stootkuur. Dit duid er toch wel op dat mijn onderhoudsmedicatie verre van optimaal was. Maar de huisarts had iedere keer een andere smoes om me niet door te verwijzen. De longarts was hierom kwaad en daarom heb ik inmiddels een rechtstreeks telefoonnummer gekregen van de secretaresse van mijn longarts. Zodra het nu echt niet goed gaat (en dat kun je nu eenmaal zelf het beste inschatten!!) kan ik bellen en kan ik heel snel terecht bij de longarts. Echt superfijn!!! Misschien wil jouw longarts dit ook met jou doen...  Maar dit is een oplossing voor later en daar heb je nu niets aan...

Wat je wel zou kunnen doen is naar je huisarts gaan en eisen dat de huisarts telefonisch contact zoekt met je longarts, waar jij bij zit, zodat je toch medicatie krijgt of dat je eerder terecht kunt bij de longarts.

Maar onthoud iig 1 ding: je bent NIET lastig!! en je stelt je NIET aan!!!

Veel sterkte en succes!!

En Beterschap!

Groetjes,
Esther

27-12-2005 om 15:18 uur

Nog even een berichtje van mij.

De kerstdagen zijn weer voorbij en op zich is het niet veel slechter geworden. Heb wel vanmorgen braaf de huisarts voor de zekerheid, maar die was, hoe kan het ook anders, vandaag niet aanwezig. Dus morgen de volgende poging. Heb nu zelf maar mn medicijnen opgehoogd en hoop dat het dan vanzelf weer een beetje beter gaat. Hopelijk kan ik het goed uitzingen tot 13 januari, moet dan weer naar de longarts. En meestal als ik daar naar toe ga, gaat het best wel goed en lijkt het dus dat het altijd goed gaat. Ik krijg namelijk het idee, dat hij gelooft dat het niet goed is gegaan, als hij dat zelf heeft kunnen zien!!

Nou weer genoeg gezeurt!!

Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat aflopen.

Groetjes Corine

27-12-2005 om 18:36 uur

Hey Corine,

Als je het niet kunt uitzingen tot 13 januari kun je misschien proberen eerder naar de longarts te gaan.
Misschien dat je, als hij niet gelooft dat het slecht is gegaan, eens een dagboekje bij houden of een piekstroommeting. Ik heb in het verleden voor mijn huisarts iedere ochtend en avond, voor een aantal weken, mijn piekstroom moeten bijhouden. Daardoor kon hij zien wanneer het niet goed ging en wanneer wel. Misschien een ideetje?

groetjes

hilde

25-01-2006 om 10:16 uur

Het is toch niet te geloven.
Was het eindelijk 13 januari en was het tijd om naar de longarts te gaan. Voel ik me echt gewoon zo beroerd dat ik niet kan gaan. Baal er echt giga van, de eerst volgende datum dat ik mocht komen is pas begin februari. Eerder was er echt geen plaats!!! Geloof er echt helemaal niets van, maar ja, als ze dat zeggen zal het wel zo zijn. Ben wel weer iets opgeknapt en kan weer een beetje wat dingen doen, maar ben dan wel weer helemaal versleten. Mn longen piepen in ieder geval niet meer, maar merk wel dat ik conditioneel op achter uit ben gegaan. Probeer mn conditie weer een beetje op te bouwen met de fysiotherapeut, maar dat gaan wel erg langzaam. Voel me echt een ouwe zeurkous. Ach ja en zoals altijd voel ik me nog niet slecht genoeg voor de huisarts, vooral omdat ik het idee heb dat hij me lastig/aanstellerig vind. Overdag gaat het altijd wel redelijk maar ´s nachts is het echt niet leuk meer, maar ja dat kan hij overdag niet zien, dus ik kijk het nog maar even aan en probeer niet te veel te zeuren.
Wel meet ik nu iedere avond met mn pico (electronische piekstroommeter) en zit nu al weer een paar weken in het oranje. ´s Ochtends is het nog wel eens net groen maar ´s avonds is het toch duidelijk oranje, maar het is nog niet in het rode.
Waar ik eigenlijk het meeste van baal is dat ik gewoon niet alles kan doen wat ik leuk vind, zelf het maken van muziek (dwarsfluiten) kost me zoveel energie, terwijl het zo goed voor je longen is. Als ik maar iets heb gedaan, wat voor een ander normaal is, ben ik de rest van de dag versleten.

Nou ik heb weer genoeg gemopperd voor vandaag, hopend dat het snel februari is.

Groetjes Corine

26-01-2006 om 09:34 uur

Wat vervelend dat je je afspraak met de longarts niet kon nakomen omdat je je zo beroerd voelde, en dat je pas in februari een nieuwe afspraak hebt  -O-.
Stap vooral wél naar de huisarts als het niet meer gaat, hij is er voor en ik denk dat het gevoel 'te zeuren en aan te stellen' vooral tussen onze eigen oren zit (klinkt erg bekend namelijk  :@ ).
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt  :Y.