oude gegevens opvragen

21-12-2005 om 10:48 uur Gesloten

Hallo,
Ik heb even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Kan je oude gegevens opvragen bij een longarts.
Het gaat om tien jaar geleden. Toen zijn er allerlei testen gedaan zoals o.a longfunctie test waarbij ik ook een polsprik moest enz. Omdat ik toen 16 jaar was en eigenlijk nog niet zo assertief als nu, heb ik eigenlijk niets meegekregen van de uitslagen. Snapte er niets van en durfde niet echt verder te vragen.
Het einig wat ik me kan herinneren is dat hij zei dat ik astma had en ik kreeg medicijn ventolin 400 mee.
Ook heb ik een test over moeten doen omdat hij niet klopte.

Ben eigenlijk best nieuwsgierig wat er precies is uitgekomen.

Alvast bedanktĀ  :W

De reacties zijn gesloten.
22-12-2005 om 14:50 uur

Medische gegevens blijven over het algemeen bewaard en kunnen dus worden opgevraagd. De informatie heeft betrekking op jezelf, maar denk niet dat je die gegevens mee naar huis krijgt. Eigenlijk heb je daar ook niet veel aan omdat w.s. de medische termen je niet veel zegt. Als je het echt wil weten wat je mankeert, heb je uitleg nodig.

Zorgprofessional
22-12-2005 om 18:07 uur

Beste Bienie

Ja, die gegevens worden bewaard, maar na ca 10 jaar verdwijnen die meestal wel naar een depot. Misschein heeft je huisarts nog wel de brieven en kan je dat dan nog wel voorlezen.

Groet

Frans

23-12-2005 om 10:20 uur

Hallo,
bedankt voor de reacties!!!

groetjes