zwemmen en koorts

19-12-2005 om 11:37 uur

Hoi allemaal,

Nog maar een verhaaltje van mij dan...

Sam is gek op zwemmen net als ik eigenlijk.. Nu is mij opgevallen dat de meeste keren na het zwemmen Sam de dag erna koorts heeft. Slik, moet ik hem het zwemmen nu gaan ontnemen of gewoon een extra dosis medicijnen. Ik vind het zo zielig voor het mannetje als ik hem iets leuks ontneem, maar ja als het echt heeeel slecht voor hem is, heb ik geen keus. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt of er ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan of doen jullie eraan?
Mijn hart schreeuwt gewoon doen, laat de man genieten en mijn verstand zegt, ben je nou betoeterd, je laat dat arme kind toch niet steeds ziek worden... Help!!!
Groetjes Joke

Login of registreer om te reageren
19-12-2005 om 11:39 uur

hmmm...moeilijk.
Ik zou het ook niet weten...Gebruiken ze in dat zwembad chloor???
Als dat zo is zou hij daar op kunnen reageren met koorts.

groetjes
Rianne

Login of registreer om te reageren
19-12-2005 om 11:42 uur

Is hij ook echt beroerd de dag na het zwemmen :?. En dan bedoel ik natuurlijk benauwd, hangerig, huilerig, 'niet zichzelf' dus eigenlijk.
Als dat niet het geval is en hij dus eigenlijk 'alleen' maar verhoging/koorts heeft en verder gewoon tierig, geloof ik niet dat ik hem het lolletje van het zwemmen zou ontnemen  :@.
Als hij echt een dag ziek is na het zwemmen is het natuurlijk een heel ander verhaal -O-.

Login of registreer om te reageren
19-12-2005 om 12:01 uur

Lastig hoor! Maar ik ben het met Esther eens: Als hij echt ziek is dan zou ik er inderdaad over nadenken om tijdelijk niet meer te gaan zwemmen, maar heeft hij alleen koorts en verder niet, dan zou ik het nog even aankijken. Viento heeft een tijd (zeker een half jaar lang) constant koorts gehad, en savonds steeg deze tot over de 40. Maar vrijwel nooit was hij er ziek van...

Martha

Login of registreer om te reageren
19-12-2005 om 12:24 uur

Is inderdaad een lastige situatie en ben het ook met Esther eens. Als je lieve zoontje alleen maar koorts heeft en een beetje hangerig is, vind ik dat zo'n plezierige dag wel moet kunnen.
Zelf moet ik ook altijd afwegen wat ik wel en niet kan doen en nooit teveel op een dag.

Login of registreer om te reageren
19-12-2005 om 12:31 uur

Herken wel wat in je verhaal. Mijn dochter was tijdens de tijd dat ze zwemles had ook steeds ziek. Je kunt inderdaad preventief een pufje geven voor het zwemmen.
Verder goed uitkijken met de verschillen tussen de temparatuur in en uit het zwembad. Saskia moest da altijd een extra muts op en kreeeg een sjaal voor haar mond om het temperatuursverschil tussen buiten en binnen een beetje op te vangen. Hoop dat dit misschien en beetje zal helpen. Want eigenlijk is zwemmen heel gezond voor astmapatienten. Saskia moest op Heideheuvel iedere dag zwemmen.

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 14:14 uur

Hallo allemaal,

Ontzettend bedankt dat jullie even met me mee hebben gedacht. Ik heb vanochtend besloten dat we inderdaad maar niet gaan zwemmen. Morgen gaan we op vakantie voor de kerst en wil niet dat mijn mannetje dan erg ziek is. Bedankt trouwens voor de tips en ja zwemmen is natuurlijk goed, maar niet als hij erna zo ziek is. Hij is inderdaad behalve hangerig, ook drammerig, meer aan het hoesten en gewoon niet zichzelf. Dit zijn allemaal sympotomen die jullie benoemen, dus ik hou me er vanaf nu aan...Niet meer zwemmen, tenzij... het in een meertje of zwembad zonder gloor is. In het zwembad waar wij zwemmen tocht het ook altijd, dus dat alle kindjes ziek zijn is niet zo gek, maar ja bij Sam tikt het net iets harder aan...

Nou allemaal bedankt weer :)
Groetjes Joke

Login of registreer om te reageren
22-12-2005 om 17:22 uur

Let ook op met temperatuurverschillen. Vaak is het in het zwembad lekker warm en als je dan naar buiten gaat, kan de overgang te groot zijn. Ik ben met Viento eigenlijk nog nooit wezen zwemmen. 1 keer en daarna werd hij ziek en ben nooit meer gegaan, dit werd ook door de kinderarts toen afgeraden, ook door het chloor enzo...

Fijne vakantie!
Martha

Login of registreer om te reageren
25-12-2005 om 01:41 uur

Hoi Joke,

Wat een lastige kwestie. Zou het een idee zijn om eens een ander zwembad te proberen ?
Nogal dubbel inderdaad. Enerzijds het plezier van het zwemmen, anderzijds de koorts erna  ;(
Ik hoop dat je eruit komt. In ieder geval veel succes ermee !

Login of registreer om te reageren