Een nieuweling

17-12-2005 om 23:36 uur

Heeey heey

Ik zal me even voorstellen!
mn naam is Arida, ben 20 jaar, en heb dus astma.

Eigenlijk hoorde ik paar maandjes terug van de huisarts dat ik astma heb(klachten van vermoeidheid, piepen savonds vooral).
Ik heb tot mijn 9e medicijnen gebruikt voor astma, daarna nergens last meer van gehad tot nu.

Aangezien ik me niet zo veel meer kan herinneren van de astma toen, ben ik op zoek naar informatie, en contact met andere astma mensjes  :)

Volgens mijn huisarts heb ik lichte astma.
Ik lasen hoor mensen over astma aanvallen(het was mij niet precies duidelijk wat de klachten daarvan zijn) , maar ik denk dat ik er nu achter ben wat het is, en hoe het voelt.(pijn naast borstbeen thv 4e rib ofzo en dan benauwd soms beetje hees, slijm ophoesten enzo ene keer duurt het uurtje andere keer korter of langer)klopt et??

Ik was begonnen met de Seretide discus, maar dat heb ik een maand gebruikt, vond het lastig inhaleren(helft komt in je mond zo een beetje) en toen heb ik de qvar autohaler gekregen. Dit hielp ook niet voldoende dus toen heb ik de airomir en singulair erbij gekregen.
Ik vind het moeilijk te zeggen of het nou echt helpt. De singulair heb ik nou een tijdje gestopt, omdat ik niet echt het overzicht heb of het nou echt werkt ja of nee. Intussen isook bekend geworden dat ik huisstofmijt allergie heb(gelukkkig niet voor dieren, met de halve kinderboerderij hierzo) dus mn vloerbedekking er gelijk maar uit gehaald.

zooow :s)

wat ik hier eigenlijk zoek is herkenning, dingen die ik voel, beleef enzo of dat nou aan mij ligt of dat dat dus astma is ;) aangezien ik nog niet zo bekend er mee ben. (dat je dus smorgens moeier wakker wordt, dan als je ging slapen,  maar dat je dan soms ook bedenkt dat je je puffers bent vergeten :@)

Wanneer wordt je eigenlijk doorgestuurd naar een longarts? ik ben nu gewoon bij mn huisarts onder behandeling, voel me alleen een beetje een huppeltutje die telkens langs komt :P

Mn huisarts zei trouwens ook dat herfst-winter maanden het huisstofmijt seizoen is, maar ik dacht eigenlijk dat dat het hele jaar door ging hoe zit dat?

dat wast!

weltrusten

xie
Arida

Login of registreer om te reageren
18-12-2005 om 00:26 uur

Hey Arida,

Welkom op het forum, hopelijk vind je hier wat je zoekt!

groetjes,
kim.

Login of registreer om te reageren
19-12-2005 om 09:24 uur

Hoi Arida,

Ook namens mij welkom hier op het forum!Ik hoop dat je hier herkenning vindt. Namens mijzelf kan ik zeggen dat ik dat wel heb gevonden. :Y

Groetjes Corrinda

Login of registreer om te reageren
24-12-2005 om 00:02 uur

Dank jullie wel!

Ik begin mijn weg al aardig te vinden  *O*

groetjes!

Login of registreer om te reageren
27-12-2005 om 20:44 uur

welkom op het forum  *O*
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren