ons kleine meisje ook astma?

17-12-2005 om 22:35 uur

Nou ik zit letterlijk te trillen op mijn stoel.
Onze thom van bijna 5 heeft natuurlijk astma, dat is nu wel duidelijk(ligt nu ook weer te piepen in bed). Maar goed we hebben nog een dochter van 8 maanden en die begon dus maandag met een verkoudheid. Een hele hevige want het hoesten was flink, vooral in de nachten. Toen begon ze dinsdag een piepende ademhaling te krijgen en geloof me ik voelde het al boven komen...zou zij ook astma hebben? help! Maar goed toch maar weer een nachtje aankijken. Vervolgens de gehele nacht met Thom op gezeten omdat ie zo benauwd was en waarschijnlijk ook nog een virus heeft want hij kotste die nacht de boel onder en dat onze dochter lenthe ook nog een flink brulde en piepte bij het leven. Dus woensdag maar naar de huisarts met haar. Ja ze was behoorlijk benauwd en moest aan de ventolin. Zit dus nu aan de ventolin. De huisarts benadrukte wel dat dat niet hoefde te betekenen dat ze ook astma had! maar ze kunnen mij nog meer vertellen. Zo begon het met Thom ook !
Ik heb die avond eens een flink potje zitten janken, want een hele nacht opzitten met twee piepende kinderen is niet niks. Natuurlijk als het zo is dat LEnthe ook astma heeft dan weten we de weg te bewandelen maar ik wil zo graag dat ze het niet benauwd hebben he. Ik voel me zo hulpeloos...ik zie belemmeringen. Maar goed het is niet anders. Het gaat nu redelijk met allebei, ze zijn er nog niet maar het hoesten wordt langzaam minder en het piepen ook. Maar hoe aandoenelijk is het te zien zo een klein meisje door zo een koker te ademen. Ze knapt er van op maar toch...
Ik wilde het even met jullie delen hoor! Zit er een beetje doorheen...als jullie dat begrijpen... :'(

Login of registreer om te reageren
17-12-2005 om 23:14 uur

jeetje wat een verhaal weer....ik kan me de angst die je voelt goed begrijpen.....Arme Lenthe...gelukkig knapt ze op van de Ventolin en ik hoop voor jullie dat het ook hier bij blijft.....en dat het geen Astma is...ik leef met jullie mee...Sterkte!!!

Login of registreer om te reageren
18-12-2005 om 11:27 uur

Dat soort nachten zijn verschrikkelijk... Niet alleen omdat het vreselijk is om je kind(eren) zo beroerd te zien, maar ook omdat ze een aanslag op jezelf zijn en het op die momenten oh zo makkelijk is om alleen naar het negatieve te kijken.
Ik hoop dat Lenthe snel weer opknapt (en Thom natuurlijk ook), en dat toch zal blijken dat het niet nodig is om structureel medicijnen te gaan gebruikenĀ  :).

Login of registreer om te reageren
18-12-2005 om 21:14 uur

Achgos, wat ontzettend vervelend joh!

Ik weet hoe je je voelt... Ik dacht na Viento alles gehad te hebben, maar helaas, heeft ook onze kleine meid van 5 maanden luchtwegproblemen. Ze heeft al 4 keer bronchitus gehad, en nog steeds is het niet over en blijft hoesten, dit dus nu al 3 maanden...

Heel veel sterkte met je kleine meid!
Martha

Login of registreer om te reageren